Cube Attain SL Hír

2016/04/29
Hirdetés
Felszereltség Váz Villa Aluminium 6061 T6 Superlight normál fejcső  CUBE CSL Race carbon     Fék Váltó Shimano 105 patkófék Shimano 105 Hátsó sor 11 seb (11-32)     Hajtómű Kerék Shimano 105 50/34 Mavic Aksium Elite Mavic Aksion, 65A Compound, 25-622
 
Szubjektív vélemények Tóth Gábor A teszthétvége egy Cube alumínium bringával folytatódott. Szürke alapszínen egy kevés narancssárga, a színösszeállítás és a festés minősége itt is első osztályú. Plusz pont, amiért a Mavic gyári kerékszett kapott a bringa narancssárga színéből, jól beleillik az összképbe. Shimano 105-ös alkatrészcsalád, sima alumínium kiegészítők, illetve a Mavic gyári gumijával teljes a kerékpár.
Személy szerint nagyon tetszik a váz ejtése, illetve hogy a támvillák messze a felsőcső alatt csatlakoznak a nyeregvázcsőbe. A bringa sokkal kisebbnek, szexibbnek látszódik, mint amilyen valójában.
A méretre állítás előtt természetesen megemelgettem a bringát, itt már jelentős különbség van egy versenyfelhasználású kerékpár és a tesztelt modell között. Vészesnek azért messze nem mondanám, a téli bringám jóval nehezebb :)
Változó terepviszonyok között zajlott a teszt, viszonylag hosszabb sík szakaszokkal, elnyújtott lankásabb, illetve rövid de meredek emelkedőkkel. Ami elsőre nagyon furcsa volt, az a kényelmes, majdhogynem egyenes hátas, elől ülős pozíció. "Kicsit" agresszívebb geometriához szoktam, így jó ideig nem találtam a helyem. Ellenben síkon nagyon jól haladt a bringa, aero pozícióban 40 körüli tempóval lehetett közlekedni  - ebben azért sokat segít a Mavic kerékszett. A megindulások sem hozták zavarba, merevnek érezhető a váz. Furcsa mód a kátyúkat, rossz utakat mégis jól kezeli, nem volt az a rugdosós, kemény érzés, hogy a rideg váz átad minden útegyenetlenséget.
A hosszabb, lankás emelkedők nem ízlettek neki, nekünk, ellenben a rövid, nyeregből kiállós meredek részek érzésre is és sebességre is jól mentek.
A fékek, a váltók, illetve a teljes 11 sebességes 105-ös szett nagyszerűen teszi a dolgát, néhány évvel ezelőtti Dura-Ace váltásminőségre emlékeztet.
Kinek ajánlanám? Aki egy kényelemes, általános célú országúti kerékpárt keres. Nagybetűkkel kiemelendő a kényelem, ennek ellenére a kezelhetőség, a kormány reakciója versenykategóriás fordulási képességet biztosít.
SiMoon Az Attain az előző évek Peloton szériáját hivatott leváltani, amivel anno volt szerencsém tekerni több alkalommal is. Akkor az volt a véleményem, hogy ez a bringa egy magamfajta néhaversenyzős amatőrnek éppen megfelelő, se több, se kevesebb, mint amire szükségem van.
Az Attain támvillái a felsőcső alatt kezdődnek, ami optikailag magasítja, személyes véleményem szerint kicsit nagypapásítja a megjelenést, kevésbé látszódik dinamikusnak tőle. Talán éppen ezért, a magas fejcső így még magasabbnak hat kívülről. Emellett elegáns és minden alkatrészében összefüggő, egységes dizájn és színvilág uralja az egész gépet, ami az előző modelleknél is feltűnt.
Felszereltsége pöpec, a 105-ös szettel jó tapasztalataim voltak eddig is. A hátsó váltó alapos igénybevétel után elmozdult picit, ezt egy apró csavarintással lehetett orvosolni. Nem tudom, hogy a fékek és a felni kapcsolatán múlik-e, de a fékhatás valami fantasztikus volt. Ha félsz a sebességtől, illetve attól, hogy nem tudsz megállni időben, ez a kombó nagy biztonságérzetet ad.
A fentebb említett vázgeometria egyébként kellően hatékony tekerést tesz lehetővé, sík terepen ideális körülmények között nem volt problémás 40 km/h körüli sebességet tartani (most látom, ezt fentebb már kolléga is írta, na ugye). Alsó fogásról váltva felső kormányfogásra már érződik a kényelmes, egyenes hátas pozíció, ami viszont hosszú aszfalttúrákon áldásos tud lenni.
Számomra a támvillákkal picit rondítottak az összképen, de többeket ismerek, akiknek éppen ettől lesz "fúdeéllat". Ha pedig így van, akkor továbbra is jár a "mi bringánk" pecsét.
 
Ha szeretted a Pelotont, ezentúl az Attaint fogod szeretni. Az Attain SL a sorozat legkönnyebb és valószínűleg a legsokoldalúbb modellje is. Ideális választás hosszú edzések és gyors túrák társaként. Az Attain nyergében átveheted a vezetést és mindezt egy kényelmes, ergonómikus üléspozícióban teheted meg - rendkívül könnyű (8,65kg) csomagolásban.
Az Attain a dinamikus versenyzés és a kényelmes üléspozíció között balanszíroz, megtestesítve ezzel a legtöbb amatőr sportoló igényét. Egy gyorsan reagáló, kezes kerékpár komfortos száguldásra. A Shimano 105 szettel az Attain nyergében nem lesz okod szégyenkezni a versenyeken sem.
Az Attain modellpalettájában tárcsafékes változatot is találsz.
Hirdetés