Mire költenek a futók? Hír

Mire költenek a futók? Hír

Simon Ádám
Simon Ádám
2020/11/04
A környezetvédelem, vagy a meleg ruházat a fontosabb? Hogyan befolyásolja a koronavírus a futók hozzáállását? 2160 futót kérdeztünk.
Hirdetés

Aktuális felmérésünk résztvevői heti 2-5 alkalommal futnak (70,5%), túlnyomórészt terepen (65,6%), legnagyobb számban a 6-10 km-es versenyeket részesítik előnyben (46,1%) és a legelterjedtebb futócipő márka közöttük az Asics (26,3%), bár ezen a téren egész nagy a szórás.

Koronavírus és a futás (futóversenyek)

A járványveszély miatt a megkérdezettek 38,3%-a fut inkább egyedül, ám 25,9% továbbra is közösségben rója a kilométereket. Jóval nagyobb az eltérés a futóversenyekhez való hozzáállásban, 18,2% kihagyja most a tömegrendezvényeket, 52,3% pedig a COVID árnyékában sem hagyja ki a betervezett versenyét.

Népszerű futótávok

Egyébként a válaszadók 44,6%-a szokott indulni 5 kilométeren belüli távokon, de a 6-10 kilométeres távok is népszerűek (46,1%), ennél hosszabb, akár félmaratoni távokra már csak 27,5% nevez be, maratonra 17,3% és ultra távra mindössze 4,3% (ami 93 személyt jelent jelen esetben).

Virtuális futóversenyek

A koronavírus miatt nagyobb figyelmet kapó virtuális futóversenyekkel kapcsolatban is volt kérdésünk. A válaszadók 44,6% kizárólag a járványveszély miatt vesz/vett részt ilyen versenyeken, 25,6% ettől függetlenül is preferálja a hasonló szerveződéseket, 29,8% pedig ragaszkodik a hagyományos futóversenyekhez, vagy nem is hallott még a virtuális lehetőségekről (ha te sem hallottál még róluk, akkor itt bemutatjuk).

Vásárlási szokások, hajlandóság

A futócipő és a sportóra a két legfontosabb felszerelés a futók számára. A preferált futótereppel összhangban a megkérdezettek 54,9%-ának legfontosabb felszerelése a terepfutócipő és 49,2%-nak pedig az utcai futócipő, de 7,8% a versenyzős futócipőre is ad. 20,6% pipálta be, hogy sportóra is a legfontosabb felszerelések közé tartozik számára.

Futócipő márkák

A válaszadók 26,3%-a fut Asics futócipőben, 23% Nike, 19,8% Inov-8, 14,5% adidas, 13,6% Saucony, 11% Kalenji, 9,9% Hoka, 5,6% Mizuno, 4,2% Brooks és 3,5% Salomon cipővel rendelkezik, de néhányan használnak még Salming, Newton, Under Armour, Puma, Altra, Lotto és Skechers futócipőket.

A fenti kép csak illusztráció

Fenntarthatóság, környezetvédelem

Ami még érdekes, hogy a megkérdezettek 97,1%-ának fontos a fenntarthatóság, de az összes válaszadó 51%-ára érvényes csak az, hogy hajlandó lenne egy újrafelhasznált, vagy újra felhasználható anyagokból készült futócipőért többet fizetni.

Téli futóruházat

Ugyanakkor 60,9% szívesen fizet többet egy jobb minőségű téli futóruházatért, 32,5%-uk számára szintén fontos a megfelelő ruházat, de még fontosabb tényező az ár, illetve egy egész masszív kis mag (6,6%) téli zimankóban sem romantikázik sokat az öltözködésen, azt veszi fel, amilye éppen van.

Mi ebből a tanulság? Számunkra annyi, hogy tökmindegy, ki és hogyan csinálja, de szerencsére sokan és egyre többen futnak rendszeresen.
Hirdetés