- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Igen-igen, nem mi mondjuk hanem a világ egyik legnagyobb outdoor ruházati cége a patagonia. Jókor jövünk ezzel a cikkel, gondolhatjátok, hiszen mi magunk is ösztönözzük a vásárlást karácsonyi termékajánlóinkkal.
Igen, igen de azt azért nem mondjuk, hogy eszetlenül. Valahol a patagonia is erre vezeti vissza a kampányát, amit Worn Wear-nek keresztelt el.
A patagonia alapítója Yves Chouniard, az egyik legismertebb mászó legenda filozófiája mindig is egy kicsit szemben állt azzal, amit a nagy gyártók, így a sajátja is képviselt. Saját elgondolásában mindig is funkcionális igény kell, hogy felmerüljön mielőtt egy terméket kifejleszt.
Vállalkozása is így indult el - saját bevallása szerint sosem akart vállalkozó lenni- , olyan termékeket fejlesztettek, melyek biztonságosabbá tették a mászást. Így forradalmasította az ékek és friend-ek piacát.
Ruhagyártásban is hasonlóan gondolkodik. A fenntarthatóság az elsődleges filozófiája, ennek fényében futtatnak több programot is. A patagonia minden el nem adott termékét alapítványnak ajánlja fel, bármilyen már nem használt patagonia cuccot visszavesznek és újrahasznosítják! 2005 óta 56 tonna ilyen árut dolgoztak fel!
A patagonia fenntarthatósági programjai: http://www.patagonia.com/us/environmentalism
Mostani kampánya sem csak kirakat amit imidzsépítésként tartanak a vásárlók elé. "Black Friday" alkalmával, amikor az USA-ban mindenki őrült kedvezményekkel csábít, hogy minél több cuccot pakolj a bevásárlókosaradba, 2 új programot indítottak. Az egyik egy eszközfelújító program az Ifixit.com-al közösen, a másik pedig egy gyorstalpaló varró kisokos, hogy a szakadt dolgaidat jól tudd megfoltozni.
A kampányvideóban több neves és ismert életművész ronggyá viselt dolgai mesélik el történetüket. A 15 éves napozóernyő anyaggal megfoltozott szörf nadrágtól, a festékes, "ducttape"-el egybetartott kabátig.
Neked milyen ókori cuccaid vannak?