Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?

Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?

Benecz Ferenc
Benecz Ferenc - Támogatott tartalom
2025/03/20
A nagy múltú osztrák kerékpárgyártó évről évre izgalmas kínálattal csábítja a bringa szerelmeseit, legyen szó akár országútról, dózerútról vagy terepről. Mi most a 2025-ös újdonságaik között néztünk szét.

Új, megnövelt rugóutas modellek

Míg a Scarp modellek 100 mm rugóutas verziói az XC felhasználásra, az MT verziók 120 mm-es rugózással már a nagyobb sebességhez optimalizáltak. 2025-re bővítették ezt a sort az LT verziókkal, melyek már 140 mm rugóutat kínálnak, így nyújtva nagyobb mozgásteret a technikás ösvényeken.

Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-1
Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-1

Elektronikus- és automataváltás 

2025-ben a klasszikus, manuális váltók mellett három különböző vált elektronikus rendszert is találsz a kerékpárok felszereltségében. Az Enviolo fokozatmentes és automatikus váltása új szintre emeli a városi bringázás élményét – ráadásul működése sokkal csendesebb, karbantartási igénye alacsonyabb és kezelhetősége gyorsan megtanulható. A Shimano CUES Di2 rendszer kifejezetten az e-bikeok számára lett kifejlesztve, robosztus és tartós kialakítással, valamint pontos és zökkenőmentes váltási teljesítménnyel. Az elektronikus váltás funkciója egy jövőbeni, ingyenes szoftverfrissítéssel automatikus váltófunkcióval is bővül. A harmadik opció pedig a Bosch és a TRP együttműködésében létrehozott váltórendszer, mely nem csak elektronikus, nem csak automatikus, de vezeték nélküli is! A kifejezetten e-bikeokhoz fejlesztett váltás a Bosch rendszerébe integrálva gyorsan, automatikus és mindig optimálisan vált menet közben!

Mestermunkák

A Macina Aera FS (eMTB) és Style FS (eTrekking) modellek összteleszkópos monotube kialakítása forradalmi megoldás, mely sportos, dinamikus és egyben lehetőséget nyújt az alacsony átlépésre – ezek összessége új mércét jelent a kerékpáriparban, a karbonból kialakított váz igazi mestermű. 

Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-3
KTM Macina Multi Urban
Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-3
Forrás: KTM Bikes

Macina Multi Urban

Íme a mindenes városi cargo ebike, minden család álma, a városi közlekedés igazi alternatív változata! A 24”-os kerekekkel szerelt alumínium vázban egy 500 Wh kapacitású akkumulátor táplálja a Bosch harmadik generációs Performance motorját, mely 65 Nm nyomatékra képes. Ezek kombinációja bőven elég, hogy egész nap összesen akár 80 kilogrammnyi teherrel bringázz fel-s-alá! Ráadásul a Gates szíjhajtás és az 5 sebességes Shimano Nexus agyváltó kombinációja révén mindezt szinte hangtalanul, és minimális karbantartási igénnyel teheted! A kiszámítható és erőteljes megállásokról a Shimano 4 dugattyús hidraulikus tárcsafékek gondoskodnak! És ha már megálltál, az integrált ABUS lakat révén nem kell aggódnod, hogy amire visszaérsz az ügyintézésből, a bringád ugyanott parkoljon. Ahhoz, hogy a naplemente utáni időszakban is biztonságosan bringázhass, egy 80 Lux fényerővel rendelkező első és egy ledes hátsó B&M lámpa is tartozéka. Ahogy a váztáska valamint az első és hátsó csomagtartók is! Számos praktikus kiegészítő választható hozzá…

Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-2
KTM Macina Urbanator SX
Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-2
Forrás: KTM Bikes

Macina Urbanator SX

Ha a minőség, megbízhatóság, könnyedség és stílus elegyét keresed a városi közlekedéshez, akkor ez a modell az egyik legjobb választás számodra. Ráadásul utolérhetetlen ár-érték aránnyal érhető el! Kecses, letisztult formavilágú alumínium vázban karbon villát találunk. A vázba integrált 400 Wh kapacitású akkumulátor elegendő hatótávolságot nyújt a mindennapi ingázáshoz. És ha már ingázás, a Bosch Performance SX elektromos rásegítéses rendszer 55 Nm nyomatékú motorja segít a lendületes haladásban! A Shimano CUES 1×9 hajtás strapabíró és váltásteljesítményben precíz. A biztos megálláshoz Tektro hidraulikus tárcsafékekkel szerelték. Látni és látszani elvet követve az Urbanator alapfelszereltségébe tartoznak a 100 Lux fényerejű első és a ledes hátsó Supernova lámpák. De a kiegészítők között oylan hasznos alkatrészeke is találunk, mint a hátsó csomagtartó (KTM Micro Rack), az alumínium sárvédők és a kitámasztó. Mindez ráadásul csak 18,3 kg!

Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-4
KTM Macina Gravelator SX Prime 
Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-4
Forrás: KTM Bikes

Macina Gravelator SX Prime 

Sportos, sokoldalú elektromos rásegítéssel szerelt prémium gravel kerékpár. Szuperkönnyű karbonváza és villája, valamint a csúcsminőségű alkatrészek révén a kerékpár össztömege közel van a hagyományos modellekéhez! A vázba integrált 400 Wh kapacitású akkumulátor és a Bosch Performance SX motor 55 Nm nyomatéka kellően nagy hatótávot és lendületes haladást nyújt. A SRAM Rival XPLR eTap AXS 1×12 sebességes váltórendszer tovább növeli a felhasználói élményt. Hogy a suhanós Mavic AllRoad SL 29 kerekek megálljanak, a fékezésről a SRAM Rival eTap AXS HRD hidraulikus tárcsafékek gondoskodnak. 

Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-5
KTM X-Myroon Master
Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-5
Forrás: KTM Bikes

X-Myroon Master

Ha egy sokoldalú és kényelmes, aszfalton, murvás utakon és könnyebb terepen is jól használható kerékpárra vágyunk, akkor a gravel modellek a legideálisabb választás. A klasszikus merevvillával szerelt kerékpárok sokszor nem tudnak kellő komfortot nyújtani – túlságosan ráznak. Épp ezért ez a modell úgy lett tervezve, hogy egy 100 mm rugóúttal rendelkező teleszkóposvillával – jelen esetben egy Fox 32 SC Float Performance Remote változattal – legyen szerelve, mely ezáltal olyan szintre emeli a komfortot, amit más, hagyományos gravel bringa nem tud! Mindez a prémium minőségű karbon vázzal kombinálva nagyszerű kényelmet nyújt a rázósabb szakaszokon is! A strapabíró alkatrészek között találjuk a Mavic Crossmax 29CL kerekeket is, melyekre vaskos, 57 mm széles Maxxis Rekon Race EXO/TR gumik kerültek. A Shimano Deore XT és GRX kombinációjú 1×12 sebességes hajtásrendszere elég áttétellel rendelkezik ahhoz, hogy épp úgy fel tudj tekerni egy meredekebb emelkedőn, mint nagy tempóban suhanhass síkon. A megállásról a Shimano 105 hidraulikus tárcsafékei gondoskodnak.

Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-6
KTM Macina Aera FS Prime LFC
Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-6
Forrás: KTM Bikes

Macina Aera FS Prime LFC Di2

Ezen modell összteleszkópos monotube kialakítása forradalmi megoldás, mely sportos, dinamikus és egyben lehetőséget nyújt az alacsony átlépésre – ezek összessége új mércét jelent a kerékpáriparban, a karbonból kialakított váz igazi mestermű. A vázba integrált 800 Wh akkumulátor a Bosch Performance CX 85 Nm nyomatékú motorral kombinálva rendkívül hosszú bringázásokhoz is elegendő rásegítést biztosítanak. De hogy kellő biztonsággal meg is tudj állni, Shimano CUES 4 dugattyús hidraulikus tárcsafékeket kapott. A komfortról a Fox 34 Float 100mm rugóutas villa és a Suntour EDGE-EVO 2CR levegős rugóstag gondoskodnak. A kerékpározás élményét az automata váltási opcióval ellátott Shimano CUES 1×11 sebességes elektromos váltórendszer növeli. Ehhez olyan kiegészítők társulnak még, mint a dropper post, a hátsó csomagtartó, az alumínium sárvédők, és a kitámasztó is. Az Litemove 200 Lux fényerejű első lámpa is tartozéka!

Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-7
KTM Scarp MT Exonic EVO III
Mi újság a KTM háza táján 2025-ben?-7
Forrás: KTM Bikes

Scarp MT Exonic EVO III

A Scarp versenyzői génjei mindig is garanciát jelentettek a legmagasabb minőségre és a maximális teljesítményre. A crosscountry és downcountry kategóriák harmadik evolúciós lépcsőfokát jelenti az új, EVO III, mely egy új korszak kezdetét jelzi. A Scarp EVO III a KTM mérnökeinek sokéves tapasztalatának eredménye, amelybe megtalálod a világ legkeményebb versenypályáiról érkező tapasztalatokat is, hiszen a legjobb versenyzők által támasztott geometriával és kezelhetőséggel kapcsolatos igényeket átültették ebbe az új vázba. Ezeknek köszönhetően az EVO III többek között 20%-kal hatékonyabb pedálozásból eredő berugózás elnyelést biztosít, plusz vízszintesen +37%-kal, függőlegesen +48%-kal merevebb lett. Karbon és alumínium kivitelben is elérhető, míg a rugóút 100 és 140 mm között változik. 

Ez a modell a karbon vázas verzió, melybe elöl egy Fox 34 SC Float Factory villa, hátul pedig Fox Float Factory Remote levegős rugóstag került, 120-120 mm rugóutakkal. A precíz és hatékony váltásról a Sram XX 1×12 sebességes hajtása szolgál, amit a Shimano XTR 2 dugattyús hidraulikus tárcsafékekkel kombináltak a jól adagolható és mindig erős fékhatásért. Mavic Crossmax Ultimate 29 CL kerekek nem csak erősek, de könnyűek is, így pedálok nélkül a komplett kerékpár épp 10 kilogramm feletti tömegű – amibe benne van egy integrált kéziszerszámkészlet is, ami tartozéka a kerékpárnak.