2025-ös CUBE újdonságok

2025-ös CUBE újdonságok

Bognár Tamás
Bognár Tamás - Támogatott tartalom
2024/10/18
Brutális mennyiségű újdonsággal jelentkezik a CUBE a 2025-ös évre. Megnéztük a legfontosabbakat!

Az utóbbi két év minden kerékpárgyártónak nehéz volt, ez alól a németországi CUBE sem kivétel. Szerencsére ők is azt a taktikát választották, hogy előre „menekülnek”, tehát nem megszorításokat és paletta összevonásokat jelentenek be, hanem új modelleket. Méghozzá nem is keveset! Ezeket mutatjuk most be nektek!

Több száz új CUBE modell

2025-ös CUBE újdonságok-21
2025-ös CUBE újdonságok-21
Forrás: Cube


2025 CUBE Attain

2025-ös CUBE újdonságok-1
Új a HPA váz is
2025-ös CUBE újdonságok-1
Forrás: Cube

Teljesen megújult ez az országúti modellcsalád, amiben megfizethetőbb árú alumínium vázas modellek ugyanúgy megtalálhatók, mint a komolyabb felhasználásra szánt karbon kivitelek. 

A nyeregvázcső aero kialakítású, a nyeregbilincset is beleintegrálták, így még szebb lett a kinézete. Ehhez tartozik a teljesen integrált kábelvezetés, ami a kormányszáron és a kormánycsapágyon vezeti át a fék és váltóbowdeneket. Áldozat a dizájn oltárán, aztán majd a szerelőkén is. Az alu vázak is megkapták a C:62 full karbon villát, vagyis nemcsak a villa lábak, hanem a nyak is szénszálas anyagból készült, ami súlycsökkentést is jelent amellett, hogy egy merev alu villához képest sokkal kényelmesebb, mivel elnyeli az út felől jövő rázkódás jelentős részét. 

Mivel mindegyik modell már csak tárcsafékes kivitelű, ezért akár 32 mm-es gumikkal is fel tudjuk szerelni. Odafigyeltek a részletekre is, mivel már a belépő szintű 2x8 sebességes Shimano Claris-os bringa is hajtogatós (kevláros) gumikkal van szerelve. 

2025-ös CUBE újdonságok-5
Gyönyörű festések érkeznek
2025-ös CUBE újdonságok-5
Forrás: Cube

Az Attain SLX vázat onnan lehet megismerni, hogy kapott két kulacstartó szemet a felsőcső aljára, ahová célszerűen táskát lehet felfogatni. Emelett teljes 2x12 sebességes Shimano 105-ös rendszerrel épül, hidraulikus tárcsafékekkel. 

2025 CUBE Attain C:62

2025-ös CUBE újdonságok-8
34-es gumit is fogad
2025-ös CUBE újdonságok-8
Forrás: Cube

Ettől egy szinttel feljebb már a karbon vázas család kezdődik, amit a C:62 jelölésről ismerhetsz meg, na meg persze arról, könnyebbek. Ezek a modellek még szélesebb gumikat fogadnak, akár 34 mm-es szélességűt is fel tudsz rakni a bringára. A belépő Race kivitel az alu SLX felszereltségét kapta, és mindössze 9 kg-ot mutat a mérleg alatta. 

2025-ös CUBE újdonságok-6
Immáron 105 Di2 szettel
2025-ös CUBE újdonságok-6
Forrás: Cube

A 2499 EUR-s áron forgalomba kerülő Attain C:62 SLX egy igazán jó ár/érték arányú választás lehet, ha komolyabban gondolod az országútizást. Ok hogy teljes Shimano 105-ös szett van rajta, de ezért az árért már az elektromos Di2 kivitelben! Mondhatni olcsóbb lett, mivel eddig az ilyen felszereltséget 3000 EUR körül adták. A kábelvezetés ezeken is integrált és - mint minden Attain modellen-, saját fejlesztésű kormányszár került rá. 

2025-ös CUBE újdonságok-22
Karbon Newmen kerekek szériában
2025-ös CUBE újdonságok-22
Forrás: Cube

A csúcsot az SLT kivitel jelenti, amire már Ultegra Di2 szett került, és ezt még megfejelték egy karbon Newmen Advanced kerékszettel is. Így 8 kg alá ment a komplett bringa súlya!

2025 CUBE Nuroad

2025-ös CUBE újdonságok-9
Itt-ott érezni a spórolást, ellenben nagyon kedvező ára lett!
2025-ös CUBE újdonságok-9
Forrás: Cube

A Nuroad a CUBE gravel modellcsaládja, melynek belépő modellje a ONE. Ennél a kivitelnél megpróbálták a lehető legalacsonyabban tartani az árat anélkül hogy a minőségből engedének, bár ez utóbbi azért nem feltétlenül sikerült. Az alu váz full karbon villát kapott, ami nagyon pozitív, de a MicroShift Sword váltórendszer azért spórolós és jó lett volna ha nem gyorszáras a gép, hanem átütőtengelyes. De ha ez kellett ahhoz, hogy ennyire alacsonyan tartsák az árat, akkor legyen. Sokaknak ez jelentheti a belépőt a gravelezés világába és akkor már megérte. 

2025-ös CUBE újdonságok-10
Itt már a 45 mm-es gumi sem probléma
2025-ös CUBE újdonságok-10
Forrás: Cube

A Nuroad EX már 1x12 sebességes Shimano GRX rendszert kapott, Newmen X.R.25-ös kerekeket, immáron teljes átütőtengelyes váz/villa kombót. A váz kísértetiesen hasonlít az előbb megismert Attain-re, de smooth welding nélkül és nagyobb sárférőhellyel. Akár 45 mm széles gravel gumit is felrakhatsz rá, amivel már az igazán rossz terepen is kényelmes lesz a tekerés. 

2025 CUBE Nuroad C:62

2025-ös CUBE újdonságok-11
Letisztult kinézet, 9kg-os súly
2025-ös CUBE újdonságok-11
Forrás: Cube

Négy éve van már a piacon a karbon vázas gravel bringa, így ideje volt a ráncfelvarrásnak, vagyis inkább egy teljesen új váznak. A váz alig több mint 1000 grammot nyom és persze a villája is full karbon. A belépőt a ONE kivitel nyitja 1x12 sebességes Shimano GRX rendszerrel, 9.2 kg-os súllyal.

2025-ös CUBE újdonságok-7
Rejtett nyeregbilincs, aero nyeregvázcső
2025-ös CUBE újdonságok-7
Forrás: Cube

Itt is megtalálható az integrált nyeregbilincs a semi aero nyeregvázcsővel, a flex támvilla is a felsőcső csatlakozási pont alá van bekötve akárcsak az Attain modelleknél, így téve kényelmesebbé függőleges irányban a vázat. Teljesen integrált a kábelezés is, ezen felül a felsőcsövön kulacstartó szemeket rejtettek el, ami igencsak igényes megoldás, hiszen ha nincsen rá szükség, akkor nem látható. 

2025-ös CUBE újdonságok-17
Newmen gravel kerékszettel
2025-ös CUBE újdonságok-17
Forrás: Cube

A Newmen egy teljes gravel kerék szériát indított karbonból (de minden területre van már modelljük), amit a PRO modelltől szerelnek be szériában a bringákba. Az Advanced G34 kerekek 21 küllősek mindössze, eleve tubeless ready kivitelűek, és akár 50 mm-es gumit is fogadnak! A kormány is gravel specifikus és szintén a Newmentől érkezik. 

2025-ös CUBE újdonságok-19
Ez azért menő, főleg szériában!
2025-ös CUBE újdonságok-19
Forrás: Cube

Azt hiszem eddig nem láttam még egyik „tömeggyártónál” sem ilyen egyedi festést, mint a C:62 EX modellnél! Ez a kivitel már Rival AXS vezeték nélküli váltórendszerre érkezik Az már csak hab a tortán, hogy gyárilag jár hozzá egy felsőcsőre rakható táska. Elsőre mi sem gondoltuk volna, de az összes Nuroad felszerelhető sárvédővel, csomagtartóval, de még kitámasztóval is! Viszont szép megoldás, hogy ezek a felfogató pontok rejtettek, így nem látszik a „trekkingesíthetőség”. 

2025-ös CUBE újdonságok-18
Komoly a gumi férőhely, és full karbon a villa
2025-ös CUBE újdonságok-18
Forrás: Cube

Mivel mindegyik karbon váz UDH váltófül kompatibilis, ezért adja magát, hogy a csúcsmodellekre, mint az SLT, már az új 13 sebességes SRAM Transmission RED AXS XPLR váltórendszer kerüljön. A festése ennek is brutálisan szép, és ehhez képest az 5999 EUR-s ár meglepően jónak mondható!

2025 CUBE Reaction C:62

2025-ös CUBE újdonságok-12
Belépő szint, de versenyzésre alkalmas
2025-ös CUBE újdonságok-12
Forrás: Cube

A Reaction széria nagyon régóta az XCO versenyzésre termett bringák családja. 2025-től az alumínium vázas gépek inkább a merev trail/fun kategóriát fogják jelenteni, az igazi versenygeometria pedig a C:62 ONE-nál indul. Itt az ár kedvező sávban való tartásához levegős Suntour villát tettek bele kormányról blokkolható kivitelben, és 12 sebességes SRAM NX Eagle szettel szerelik. A súlya 11.8 kg.

2025-ös CUBE újdonságok-23
Nem csak egy országúti lehet szép!
2025-ös CUBE újdonságok-23
Forrás: Cube

Itt is integrált a nyeregcső rögzítése, és az egész váz letisztult dizájnnal rendelkezik, amibe a vázon belül elvezetett kábelek is hozzájárulnak. A váz mindegyike UDH kompatibilis, így később akár Transmission váltásra is tudod upgrade-elni. A Race modell szintén gyönyörű festéssel készül és a felszereltsége is elég top. Praxis karbon hajtókarok, XT szett, FOX 32 StepCast villa. 

2025-ös CUBE újdonságok-13
Visszatér a TEAM festés
2025-ös CUBE újdonságok-13
Forrás: Cube

A csúcsot a C:62 SLX jelenti, elektromos AXS Transmission váltórendszerrel, és - ami számomra nagy öröm-, hogy visszatért az a festés, ami először a 2000-es években volt a CUBE csúcs gépein. Súlyban alulról karcolja a 10 kilót. 

2025 CUBE Phenix C:68X

2025-ös CUBE újdonságok-24
Jelenleg ez a csúcsok csúcsa XCO vonalon
2025-ös CUBE újdonságok-24
Forrás: Cube

Emelték a tétet XC volnalon a Reaction C:62 fölé a Phenix-el. A váz hasonlóan néz ki, de sok az eltérés. Ez már a C:68X karbon szövetszerkezettel rendelkezik, és nem csak belül vezették a kábeleket a vázon, hanem a fejcsőszög is a pályához állítható! És ehhez még szerszámra sincsen szükség. 

2025-ös CUBE újdonságok-25
Integrált kormány, és atomszép festés
2025-ös CUBE újdonságok-25
Forrás: Cube

Emellett egy Phenix One-Piece Carbon kormányt kapott, ami egy darabot képez a kormányszárral, és nagyon könnyű. Igazából rejtett kábel(ek)-ről nehéz is beszélni, hiszen SRAM Transmission vezeték nélküli váltórendszerrel szerelik mind az SLX, mind az SLT modelljüket. A „liquid lava” festés egyszerűen gyönyörű! Ja igen, az SLT mindössze 8.5 kg-ot nyom, méghozzá gyárilag wattmérős hajtóművel!

2025 CUBE Reaction Hybrid 

2025-ös CUBE újdonságok-26
Háromféle vázzal érkezik a Reaction Hybrid
2025-ös CUBE újdonságok-26
Forrás: Cube

Ha eddig hozzászokott a szemed a masszív XC bringákhoz a Reaction név alatt, akkor most ideje homokot önteni bele. Az elektromos Reaction Hybrid lineup teljesen más gépekből áll, mint az előzőekben bemutatottak. De hogy mennyire fontos ma az eladásokban az ebike, onnan is látszik, hogy a Reaction Hybrid kínálat 107, azaz 107 különböző modellből áll. Ok, ebben a szín és vázforma verziók is benne vannak, de egyáltalán nem gondolom, hogy ez megkönnyíti a kereskedők és persze a vevők dolgát. A dizájn eléggé németesen vidám, de azért találni ütős színeket akár férfi, akár női kivitelben. A sort alulról a Performance nyitja Bosch Gen3 Performance motorral, 75 Nm-es nyomatékkal, és választhatóan 500 vagy 625 Wh-s integrált akkumulátorral. 

2025-ös CUBE újdonságok-2
Kicsit ejtettebb felsőcsővel érkezik a "női" váz
2025-ös CUBE újdonságok-2
Forrás: Cube

Kétféle vázzal kapható, a „trapeze” és a „diamond”. Na ezt sem hallottuk még így, nincs már női vagy férfi... Ezen felül van egy Allroad verzió is, ami fel van szerelve sárvédővel, és lámpával. 

2025-ös CUBE újdonságok-15
Ez pedig az "easy entry"
2025-ös CUBE újdonságok-15
Forrás: Cube

A ONE kiviteltől elérhető az úgynevezett „easy entry” váz is, ahol nem 29-es, hanem 27.5”-os a kerék, így 100 mm-t mozog a teleszkóp 120 mm helyett, ellenben könnyű felszállni rá. Ebben már a Bosch Performance CX motor dolgozik 85 Nm-es nyomatékkal, és 600 Wh-s akku látja el árammal. 

2025-ös CUBE újdonságok-20
Na ez már eléggé adja!
2025-ös CUBE újdonságok-20
Forrás: Cube

A csúcsot a Reaction Hybrid SLT jelenti, teljesen más geometriájú vázzal, szinte láthatatlan hegesztési varratokkal és intergált nyeregrögzítéssel. Ebbe a vázba már a legújabb Gen5 Bosch Performance CX motor került 85 Nm-es nyomatékkal és 800 Wh-s akkumulátorral. Ez azért elég menő lett főleg ezzel a kerámia fehér festéssel!

2025 CUBE Stereo ONE22 C:62

2025-ös CUBE újdonságok-27
12 kg alatt az SLT kivitel!
2025-ös CUBE újdonságok-27
Forrás: Cube

A Stereo vázak is megújultak, az eddigi alu hátsó háromszöges HPC karbonról a sokkal könnyebb C:62-re váltottak. Így most már a fő váz háromszög és a hátsó lengőkarok is karbonból készülnek. A fejcsőszög a speciális kormánycsapágynak köszönhetően 0.6 fokos szögben állítható, és a kábeleket is átvezették rajta, így minden rejtetten fut a vázban. 

2025-ös CUBE újdonságok-28
FOX rugózás, és egyéb finomságok
2025-ös CUBE újdonságok-28
Forrás: Cube

A csúcs SLT mindössze 11.8 kg-ot nyom, így újra visszatértek a valóban könnyű súlyú trail bringák közé. A felszereltsége is top, Kashimás FOX rugózás és dropper nyeregcső, SRAM XX AXS Transmission váltórendszer, Newmen Phase 30 karbon kerekek, és integrált karbon kormány. Szerethető! És külön érdekesség, hogy visszatértek a press fitről a menetes középrészekre a vevői igényeknek megfelelve.

2025 CUBE Stereo Hybrid ONE22

2025-ös CUBE újdonságok-29
Természetes elektromos kivitele is van a Stereo-nak
2025-ös CUBE újdonságok-29
Forrás: Cube

És persze itt az elektromos verziója is alumínium vázzal, 130 mm-es rugóúttal. Már ebbe is a legújabb 85 Nm-es Gen5 Bosch Performance CX motort építették be, nem kevesebb mint 800 Wh-nyi akkumulátorral! A váz hegesztéseit itt is eltüntették, így első ránézésre simán lehetne karbonnak is nézni és megörökölte az előzőekben megismert integrált nyeregcső rögzítést is. Egy érdekes X-Connect névre hallgató kormánycsapággyal készül az SLX és SLT modellverzió, melybe egy elektromos csatlakozó került beépítésre, így egyszerűen rá tudsz dugni utólag egy lámpát ha szeretnél!

2025 CUBE Stereo Hybrid ONE44 HPC

2025-ös CUBE újdonságok-31
Az AT az Action Team-et jelenti
2025-ös CUBE újdonságok-31
Forrás: Cube

Egyel nagyobb rugóúttal készül a ONE44, ami már HPC karbon vázat kapott, vagyis a fő vázháromszög szénszálas, a lengőkarok pedig alumíniumból készülnek. A size split méretezésnek köszönhetően a kis méretek 27.5”-os kerekeken gurulnak, míg az M-estől már 29”-osat építenek bele. Sportosabb geometriát is kapott az elektromos trail bringa, és a már megismert kormánycsapággyal a fejcsőszög is módosítható. Az AT modell az Action Team nevet takarja, és baba festéssel rendelkezik. 

2025-ös CUBE újdonságok-32
A vezérlő a vázba költözött
2025-ös CUBE újdonságok-32
Forrás: Cube

Motorból is a legjobbat kapta, a Gen5 Bosch Performance CX került bele 85 Nm-es nyomatékkal és 800 Wh-s integrált akkuval. A felszereltségbe sem lehet belekötni, FOX rugózás és dropper, SRAM Transmission váltás, és Newmen Beskar kerekek. 

2025 CUBE Stereo Hybrid ONE77 HPC

2025-ös CUBE újdonságok-30
170 mm-es rugóút=nomen est omen
2025-ös CUBE újdonságok-30
Forrás: Cube

Végül de nem utolsó sorban itt a leghosszabb rugóutas elektromos enduroja a CUBE-nak, ami 170 mm-es rugóúttal rendelkezik, differenciált kerékmérettel. Elől 29”-os, hátul 27.5”-os kerekeken gurul. A csúcs SLT verzió 23.5 kilót nyom, ami eleve nem rossz súly, főleg ha azt is hozzávesszük, hogy 800 Wh-s akkumulátorral szerelik, ami a 5Gen Bosch rendszerhez jár. Nem spóroltak semmivel, karbon hajtókarok, Magura Gustav Pro fékrendszer, karbon kerekek, és FOX rugózás szerepel az alkatrész listán. 

Bővebb összefoglaló?

Reméljük ezzel a kis bemutatóval tudtunk némi képet adni a 2025-ös CUBE modellekről. A teljes paletta természetesen ennél sokkal-sokkal szélesebb, ha van időd, akkor megnézheted a nem kevesebb, közel 4 órás gyári videót az újdonságokról: