- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Vannak az úgynevezett alacsony átlépési magasságú, vagy még hattyúvázasnak nevezett bringák, amiket nemzetközileg lowstep vagy low standover néven ismerünk. Aki még nem próbálta, az úgy gondolja, ez olyanoknak való, akik már öregek, és nem bírják a lábukat átlendíteni a nyereg fölött, vagy pedig nőknek. Nincs is ennél nagyobb vakvágány! No, és persze ezt még meg lehet spékelni azzal, hogy legyen összteleszkópos, terepgumis és még sárvédős is…
Hazánkban ezek a bringák még nem hódítottak akkora teret, mint tőlünk nyugatra, pedig megvan a maguk praktikuma és egyben piaci rést tömnek ki. Először is, az alacsony átlépési magasság egyszerűsíti a fel- és leszállást – mondjuk a piros lámpánál vagy ha a gyerekünk mögöttünk ül a gyerekülésben. A terepgumik segítenek a földutakon való haladásnál, és bizony tőlünk nyugatra kilométerek ezrei bringázhatók be terepen, de akár egyszerű murvás utakon is. Valami hasonló alakul most itthon is Horizont néven, amiről írtunk is már. A teleszkóp hátul pedig hab a tortán – igazából nélkülözhető lenne, de nagyban növeli a kényelmet.
Természetesen a KTM, mint egy vérbeli osztrák bringamárka, szintén kínál ilyen modelleket! A csúcsot a Mac Aera FS Prime LFC jelenti, ami elképesztő szerkezet. Egyrészt a lowstep karbonváz nem gyakori látvány az utakon – főleg úgy nem, hogy elöl-hátul 100 mm-es rugóúttal rendelkezik! De ez még nem minden! Egy 85 Nm-es nyomatékkal rendelkező Bosch Performance CX motor felel a hajtásért, és nem kevesebb, mint 800 Wh-nyi integrált akkumulátorral van ellátva. Emellett Shimano CUES Di2 váltórendszere van, vagyis a váltás is elektronikusan megy végbe. Mindenből a legjobbat kapta – a csomagtartótól, a kerekeken át a világításig. Persze ehhez egy combosabb, 7000 EUR-s fogyasztói ár is társul, de ez mindig is így volt, ha valaki a kapható legjobbat szeretné megvásárolni.
Persze vannak azért a palettájukon ennél kedvezőbb árú vételek is, mint a Macina Aera 871 LFC ABS Di2, ha le tudsz mondani a karbonváztól és a hátsó rugózástól. No, de azért messze nem beszélhetünk még alapmodellről, hiszen 800 Wh-s integrált akkuval gyártják, és még mindig Performance CX motor hajtja, ami a legerősebb volt egészen tavalyig, amikor a Race kivitel megérkezett. De annak meg pont semmi értelme egy trekking kerékpárba… A legdurvább, hogy még itt is jelen van az elektromos váltórendszer! Sőt ABS rendszerrel is ellátták, ami vagy bejön valakinek, vagy nem, de ilyen jellegű kerékpárokon van létjogosultsága. A súlya ugyan nehezebb kicsit, mint a karbon verziónak, de félmillióval olcsóbb – és azért azt már érdemes mérlegelni!
Az Aera 671 LFC már inkább a belépő kategóriából származik, de még mindig komoly felszereltséggel rendelkezik. A motor a már jól ismert Performance CX, amit egy 625 Wh-s akku lát el árammal. Oké, nem 800-as, de még mindig bőven túlmutat azon a hatótávon, amit a többség ki tudna – vagy ki akar – használni egy-egy nap. Ettől viszont sokkal fontosabb lehet a dizájnos alumíniumváz, amibe részben belerejtették az akkumulátort, és természetesen sárvédővel, csomagtartóval és terepgumikkal is fel van szerelve.
Ha tényleg a paletta belépő modelljét keresed, akkor neked találták ki a Macina Aera P571 Street névre hallgató gépet. Itt már „mindössze” 3200 EUR-t kell csak fizetned a kasszánál. Ez nyilvánvalóan hoz magával néhány „megszorítást”, így itt már nem 4. generációs CX motor felel a hajtásért, hanem 3. generációs Performance Line – de ez is 65 Nm-es nyomatékkal tud tolni, és trekkingben ez is bőven elegendő. Jahh, igen, azért itt sem aprózták el, és 146 kg-os súlyhatárig tudod használni az Aera-t, ami azért nem hétköznapi. Talán van olyan, akinek ez jelenti az egyetlen utat a mozgás, kerékpározás felé!
Ha érdekelnek téged is a hasonló bringák, akkor kattints a www.ktm-bikes.de oldalra, vagy keresd a hazai kereskedőket!