- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Nemrégiben kezünkbe került egy újabb nagyfényerejű kerékpáros lámpa, ami:
- beépített akkumulátorral rendelkezik (kényelmesebb, mint a külön csatlakoztatható és USB-ről is tölthető)
- szabályozható a fényereje (ráadásul 5 fokozatban)
- megvédi magát a túlmelegedéstől (automatikusan kisebb fokozatba kapcsol, ha nagy a hő)
- percre pontos infót ad arról, hogy adott fényerő mellett mennyi ideig bírja az aksi
Külön-külön majdnem az összes speckó tulajdonsággal találkoztam már más kerékpáros lámpáknál, de így egyben még nem nagyon. Ráadásul az utolsó két és fél opció külön említést érdemel.
Ma már ritkaság számba megy - különösen a nagyfényerejű lámpáknál -, hogy egy lámpát bekapcsolok oszt jóvan. Legalább két, de inkább három fokozatban állítani lehet a fényerőt, tehát önmagában ez nem lenne különleges. Ezt tipikusan egy gomb nyomogatásával lehet változtatni, vagyis, ha egy három opciós lámpánál nekem csak kettőre lenne szükségem, akkor is végig kell nyomogatni a felesleges (pl villogó) üzemmódon is. Pedig egy ilyen lámpánál vagy az kell, hogy világítson mint egy UFO, vagy gyorsan le kell tompítani, hogy ne vakuljon meg a szembejövő.
A Trelock LS950 5 (öt) erősségi fokozattal rendelkezik (szerencsére villogni nem tud), amik között egy plusz és egy mínusz gombbal lehet lépkedni (a jeleknek megfelelően, értelemszerűen).
Gondoltam lecsekkolom, hogy mennyire pontos a beépített időzítő (erről lejjebb bővebben) és mivel híján voltam az időnek, feltekertem turbóra, hogy keveset kelljen várnom. Nem mellesleg arra is kíváncsi voltam, vajon mennyire fog felhevülni a szerkezet. Kb. negyed óra folyamatos világítás után ránéztem és látom, hogy a max 5-ös erősség helyett már csak 4-esen duruzsol és egy C (celsius) ikonka villog, jelzi számomra, hogy: "haver, túlmelegedtem, ezért lejjebb veszem a kakaót". Megtapogattam, tényleg érezni lehetett, hogy meleg, de csak a világítótest feletti kis terület és nem az egész burkolat. Újra kipróbáltam és ismét aktiválódott az önvédelmi funkció, viszont a lámpa weboldalán nem is jelzik külön ezt a funkciót (vagy talán a Trelock Light Guide lenne ez?).
Nemcsak azt jelzi, hogy éppen fullon, 3/4ig, vagy félig van az aksi, de percre pontosan megadja, hogy mennyi időm van még hátra adott fényerő mellett világos helyre érni. Ez hozzávetőlegesen 6 és 45 óra között váltakozhat, a fokozattól függően.
Mivel csak korlátozott lehetőségeink voltak a próbálgatásra, így az akku-kapacitást nem tudtuk pontosan ellenőrizni.
A beépített akkut kivétel nélkül tudjuk tölteni USB-n, vagy a - sajnos - csak opcióként beszerezhető hálózati töltő segítségével. Mivel nagyon tisztességes a lámpa üzemideje, így ritkán lesz szükség töltésre, de USB-t használva kb majdnem annyi idő kell fullra feltölteni, mint amennyi idő alatt max fényerőnél lemerül. Elképzelhető, hogy hálózati töltővel gyorsabban jól lakik (legalábbis ezt tapasztaltam hasonló töltési opciós okostelefonomnál).
A lámpa design-ja amolyan németes, szabályos, kissé szögletes, ez ízlés dolga, hogy szép-e vagy sem. A felrögzítés egy kombinált szíjas-műanyagházas módon történik, sajnos ezt nem volt módunk kipróbálni.
Számomra műszaki cikkeknél furcsa - de már nem először találkozom ilyennel -, hogy a doboz oldalán lévő leírásokon kívül nem találtam a csomagban semmilyen pici füzetkét, technikai leírást. Igaz, hogy jellemzően sosem olvasom el ezeket a fecniket, de egyes esetekben (nem értem, hogy működik, mi a megfelelő üzemi hőmérséklet, működési környezet, stb.) rápillantanék, hogy mit üzen a gyártó. Meglehet ez egy új trend, nem tudom.
Nem ez a legolcsóbb nagyfényerejű lámpa a piacon, de nem is kifejezetten drága. Ha figyelembe vesszük a hosszú üzemidőt, az akkutöltöttség kijelzőt és azt, hogy a szabályozható fényerő miatt városban és erdőben is egyaránt használható, akkor ki lehet jelenteni, hogy jó vétel annak, aki városon kívül és sportoláshoz is ugyanazt a lámpát szeretné használni, mint amit lakott területen belül is.