- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A hazai forgalmazó, a BikeFun Hungary Kft. révén immáron 5. alkalommal került megrendezésre a Merida Teszt Tábor, melyre a hazai Teszt Center programban résztvevő kerékpárboltosok és a média kapnak meghívást. Igaz, Európa legnagyobb szakmai kiállításán, a(z) EuroBike-on már láthattuk a jövő évi újdonságokat, itt most inkább az élményen volt a hangsúly!
A rendezvény alap koncepciója hasonló, mint a Merida Teszt Centerek működési elve. Hisz neked, mint vásárlónak, legtöbbször csak vizuális élmény alapján:
- fotók,
- a boltban élőben megtekintés,
- a különböző sajtókban és médiákban megjelenő tesztek leírásai…
- no meg persze a pénztárcád tartalmának látványa alapján van módod választani új kerékpár vásárlásakor.
Ezt a választási szűkösséget hivatot bővíteni a Teszt Center program, és az annak keretében működő boltokban teljes mértében ingyenesen kipróbálható, különböző stílusú és kategóriájú Merida kerékpárok! Ugye mennyivel könnyebb lehet, a vizuális élményt fizikaival kiegészítve döntened?
Ezen élményt az üzletek vezetői, eladói is szükségszerűen jó, ha átélik, hisz nincs annál relevánsabb, mintha egy bolti eladó a saját tapasztalatát átadva segít választani neked. Éppen ezért, ezen a két napon a teszt programban is résztvevő nagykerekűek nyúzása játszotta a főszerepet. A 29er-modellek közül kettőt próbálhattunk ki: a Big Nine Lite Replica és Big Ninety Nine XT-M modelleket (ezeket a modelleket Te is szintén tesztelheted bármikor).
Első nap az össztelós került alám, mely 29”-os kerekeinek köszönhetően szépen kisimított az utat alattam. A Fox villában már az új fejlesztésű CTD csillapítás volt, mellyel az eddigi sokállású pozíciókat mindösszesen csak három váltja: egy a mászáshoz, egy a vízszintesebb részekre, és egy a lejtőzésekhez. Sokkal egyszerűbb lett a kezelése, a rugózása pedig továbbra is klasszis. A hátsó tag, a DT már kevésbé volt ilyen lágy mozgású, mely eltérés picit zavaró volt az elején. Egyéb felszereltségileg erős közép-kategóriával volt szerelve, igazán egyik sem lógott ki a sorból működésileg. Ami zavaró volt kicsit, az az első rész rugalmassága, mely a felni, a küllők és kormány merevségéből ered. Persze azt is fontos látni, hogy 90kilómmal nem éppen a XC riderek közé tartozom…
Hosszú komótos dózeres mászással nyitottunk, a nagy társaság lassan szét is húzódott. Velünk tartott Buruczki Szilárd is - aki szponzorált versenyzőként erősíti a márkát idehaza. A nem túl meleg idő ellenére izzasztó kapaszkodónak Vöröskőnél lett vége, ahonnan végre jöhetett a mosolyfakasztó gurulás, amiből az első részt széles földúton tettük meg… majd jött a technikás ösvény…
A nagy kerék átmérő, a villa mozgása és a kerékpár geometriája összességében hatalmas élménnyé tette a lejtmenetet, bár a kör végéig nem barátkoztam teljes mértékben össze a paripával...
Este vacsora után egy rövid prezentáció keretében betekintést kaptunk a következő évi teszt modellekbe (összesen 8 féle teszt bringa lesz elérhető: Big Ninety Nine XT-M, Big Ninety Nine 1000, One-Twenty XT Edition, Big NIne Lite Team Issue, Big Nine Lite 1500, Road Race Lite 904, Road Ride Lite 93-30 és a Speeder T3-D), illetve pici hírmorzsaként szó esett a gyártó ProTour-szériába való belépéséről is (Team Lampre-Merida néven indul majd csapatuk, legalábbis a három legnagyobb körversenyen biztos: a Tour-on, Giro-n, és Vuelta-n).
Másnap egy rövidebb körre indult a csapat, ahova most a merevfarú Big Nine Lite modellt vittem. A kerékpár elsőre az előző napi össztelóshoz képest igen könnyed súlyával vívta ki első elismerő bólogatásom… Gyári adatok alapján a fully 13kg alatt van valahol, míg a merevfarú 11kg körül mozog felszereltségtől függően, mely 2kg különbség igen érezhető rögtön mászásoknál.
Az előző napi esők sárfoltok formájában visszaköszöntek. A paripa meglepő módon, súlyának és valahogy a geometriájának is köszönhetően sokkal komfortosabbnak tűnt számomra, ami az elkényelmesedett hátsómmal nagy szó ;-) újabb elismerő fejcsóválás…
Mire a technikás lejtőhöz ért a csapat, túl voltunk az egymás közti élmények és tapasztalatok, észrevételek megosztásán, no meg a kerékpárral összeszokáson is. Az ösvényre bátran fordultunk rá, és indulhatott a menet… Kövek, gyökerek felett gördültünk át könnyedén, a szűk kanyarok és a kisebb-nagyobb egyenesek sem zökkentettek ki a ritmusból. Jól dolgozott a gépezet egésze, és komfortosan éreztem magam rajta.
Mire leértünk Dömösre csupa mosolygós ember vett körbe, miközben ábunk között a kerékpárokkal, némi sárral az arcunkon és ruháinkon pihegtünk… de jó érzés!