- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Érdemes lesz a jövőben más szemmel és jobban odafigyelni a Szlovák gyártóra, mert a jövőre negyed évszázadossá váló Kellys az eddig megszokott minőségi szintről ugrani készül felfele. Ennek egyik részét a férfi társak máris „érezhették”, mivel sok év után, az új szemléletbe már nem passzoló testfestett csajok idén nem jelentek meg az idei Eurobike kiállítás Kellys standján.
A minőségi szint lépés első fontos része a saját fejlesztői csapat összeállítása volt, így az eddigi ”csak” márkázott vázakat egyre több Kellys fejlesztésű váltja – már 2016-ra többségében ilyenek lesznek a kínálatban, ráadásul 5 év vázgaranciával!
Jövőre érkezik a gyártó vadonatúj downhill kerékpárja, a NOID. Rendkívül erős alumínium váz, 27,5”-os kerekekkel. Első látásra a hátsó háromszög oldalirányú merevsége lehet a gyengepontja, a túl kicsi támvilla és láncvilla szög miatt.
Az enduro kategóriában, a tavaly már általunk is tesztelt és élvezett ERASER modell (160 mm-es rugóút, 27.5”-os kerekek, 1×11 sebesség)csak minimális ráncfelvarráson esett át. Akár csak a Ratio Trail Control linkes* SWAG is – 160 mm-es rugóút, 27,5”-os kerekek.
Ratio Trail Control link. Ez a felfüggesztési rendszer alkalmazkodik a terep viszonyaihoz. Tulajdonképpen egy virtuális forgáspont rendszerről van szó, ami semlegesíti a felülről – pedálozásból – eredő bemozgásokat, és hatékonyan reagál a talaj felől érkező erőkre. Progresszív rugózási karakterisztikát biztosít. A SWAG enduro modellben lesz elérhető.
A merevfarú montik terén új karbon vázat kapott a STAGE – 12 mm-es átütőtengellyel hátul, fémbetéttel a középház felett a lánc által esetlegesen okozható sérülések elkerülése végett, DirectMount-os első váltó felfogatási ponttal, belső kábelvezetéssel, és aszimmetrikus láncvillákkal.
Galériához klikk a képre!
A másik újdonság a másik karbon vázas merevfarú bringa, a HACKER. Ezen széria csúcsmodellje ráadásul már az elektromos XTR szettel lett szerelve. Érdekes megoldás, hogy a STAGE-től eltérően ez a váz nem kapta meg a lánc által okozható sérülések elkerülése végett használt vázba integrált fémlapokat.
A női vonal nem csak színében lesz a hölgyek számára megfelelő. Mivel a gyengébbik nem testi felépítése minimális mértékben eltérő a férfiakétól így ezen kerékpárok geometriája is eltérő – ejtett és rövidebb felsőcsővel készülnek.
Galériához klikk a képre!
Országúton az URC-vonal kapott új, ultrakönnyű és aero-optimalizált karbon vázat. Érdekes módon, míg a montiknál a csúcsmodell megkapta az elektromos váltószettet, az URC-re „csak” a Dure-Ace szettje jutott. A jelenleg robbanás előtti állapotban álló tárcsafékes országúti kategóriába egyelőre nem akar beszállni a gyártó, így a hagyományos fékekkel kaphatók.
A házon belüli fejlesztések nem csak a vázakra terjednek ki, hanem a kiegészítőkre is, bár ezen a területen azért még sok a „csak” márkázott termék. Az egyik saját fejlesztés például a vagány enduro sisakjuk, a Razor. 23 szellőző nyílás, több irányba állítható tarkórögzítő, akciókamera rögzítési platform és In Mold technológia jellemzi. Elérhető lesz MIPS* rendszerrel is, mellyel előre láthatóan csak 130-150 euró környékén lesz az ára –ami nagyon jónak számít, miután a MIPS-es sisakok ára más gyártóknál 200-400 euro között fog mozogni! A sisak 5 színben készül majd, amit 8 színű napellenző egyikével kombinálhatunk.
A kiegészítők terén újdonság lesz még 2016-ra, hogy a női vonal egy széles kínálatot kapott – mezek, kesztyűk, utcai ruházat, sisakok – amik jól kiegészítik a gyengébbik nemnek tervezett kerékpárokat.
Galériához klikk a képre!
Ennek az új, egyre több gyártó által átvett rendszernek köszönhetően egy fejre mért rotációs ütés során agyunk kisebb sérülést szenved, mint a hagyományos fejvédők esetén. A MIPS lelke tulajdonképpen a normál sisakba épített vékony műanyag „kapedli”, ami minimálisan, de el tud mozdulni-csavarodni a héjhoz képest. Ennek az elmozdulásnak köszönhetően az agyra ható erők redukálódnak egy baleset során, és kisebb kockázata van egy agyrázkódásnak, vagy egyéb belső sérülésnek. A rendszert jelenleg 31 gyártó használja fejvédőiben, ebből 15 bringás. A Eurobike kiállításon bandukolva standról-standra, a MIPS-et nem használó brendeknél legtöbbször a piac reakciójának kivárása, és a rendszer licenszének ára volt a legfőbb ellenérv, de egyszer sem a rendszer működésével és hatékonyságával szembeni fenntartás.
Összességében jól látszik, hogy a szlovák testvérek komolyan gondolták a minőségbeli fentebb lépést. Nagyon szép és egységes a kínálat, tetszetős és igényes bringákkal valamint kiegészítőkkel. Érdemes lesz rájuk odafigyelni a jövőben…