- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Mindig szerettem volna megállni és szétnézni a Kálmán-hegyi útról, gyönyörködni a Bükkben, de erre eddig nem volt lehetőség mert a Bükk Maraton mégiscsak egy verseny.
A pályabejárás arra is jó, hogy kiélvezzem a tájat és persze arra is, hogy leírhassam mi vár rátok. Idén először ebike pályát is kijelöltek, amit egy baráti hangulatú tekerésen vettünk szemügyre.
Van még fotó! Klikk
Elsősorban a táv meghatározásánál kellett tervezgetni a csapatnak. Nem lehet túl rövid, mert a rásegítéses kerékpárokkal az túl könnyű lehet, de túl hosszú sem mert az akkumulátorok teljesítőképessége véges. Az általános felhasználásból kiindulva – mindenki turbo fokozatba rakja és élvezi a száguldást felfelé- a legtöbben 30 km után az akkumulátorral együtt elvéreznének.
A tökéletes ebike pálya olyan, amin nem csak tekerni kell, mint az őrült és a technikára alapozva végigszáguldani, hanem olyan, amit csak egy átgondolt stratégiával lehet teljesíteni.
A Bükk Maraton 53 km-es távja megfelel ennek az elvárásnak, és ezt most már tapasztalatból is mondhatom.
Én egy Yamaha hajtással megáldott Haibike nyergében csapattam és igyekeztem odafigyelni, hogy maradjon szufla az aksiban a végéig. Nem volt kedvem a 25 Kg-os géppel saját erőből visszatekerni.
A pályán egyetlen helyen a Kerek-hegyre vezető emelkedőn kellett magasabb fokozatba váltanom, a táv többi részét eco üzemmódba tettem meg. Ennek eredményképpen kellően elfáradtam, de legalább maradt dzsúz az akksikban.
A bejáráson kiderült, hogy turbo fokozatban nem fog a kedves részvevő elérni a végéig, ami biztosítja azt is, hogy a körnek kifejezetten sport értéke legyen.
Azok számára, akik ezt figyelmen kívül hagyják, a szervezők egy utolsó utáni lehetőséget is adtak: Mivel a pálya a rövid távból és a mini távból áll, aki még időben észreveszi a hibáját a felénél kiállhat. Vagy férfiasan vállalja és becsületből végigmegy.
Érdekes lesz megtapasztalni ki melyik eshetőséget választja.