- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A legtöbb kerékpáros vízionárius egyetért abban, hogy az ebike-ok térnyerése mind nagyobbra fog nőni a következő évtizedben,
így természetszerű, hogy egyre több olyan termék jelenik meg majd a piacon, amely az elektromos rásegítéses kerékpárokhoz igazított szolgáltatásokat kínál. Első fecskék egyike volt például az ebike-hoz optimalizált külsőgumi, vagy a most is megvizsgált Casco MTBE fejvédő.
A lényeg tömören megtalálható a lenti videóban, utána kicsit bővebben szövegesen is elolvasható.
Igen, általában ez az első, amit mondanak egy ebike esetében, ám ez önmagában eléggé ingatag érv. A manapság legnépszerűbb ebike típusok a pedelec kategóriába tartoznak, ami azt jelenti, hogy az elektromos rásegítés 25 km/h sebességig könnyíti meg a kerékpáros dolgát, ami sebesség önmagában nem kéne, hogy problémát okozzon, hiszen ezt bármilyen hagyományos kerékpárral könnyedén el lehet érni. Más azonban a helyzet egy s-pedelec esetében, amivel már 45 km/h sebességet is könnyedén el lehet érni és ezt már valóban nevezhetjük kiemelkedőnek, különösen, ha sík terepen, pláne, ha emelkedőn hasítunk ennyivel (sőt, emelkedőn, sziklás terepen valóban lehet akár a 25 km/h is kiemelkedő).
Az elektromos rásegítéses rendszereknek nyilván van tömegük, amik szépen hozzáadódnak a kerékpár össztömegéhez és bizony egy nehezebb járgányt kezelni, kordában tartani jóval komplikáltabb, mint a pillekönnyű drótszamarakat.
Az elektromos rendszer kifonomultságától, valamint a rásegítés mértékétől függően nagy a szórás egy elektromos kerékpár rásegítésének működésében. A legjobb, legkorszerűbb modellek már-már annyira kifinomultak, hogy szinte természetes érzést nyújt a gyorsulás, mintha csak mi lennénk sokkal erősebbek. Egy erőteljes fokozatban viszont, vagy egy kevésbé kifinomult rendszer esetén a rásegítés váratlanul, túlságosan nagy erővel és sokkal nehezebb kordában tarthatósággal jelentkezik.
E fenti három tényező tehát együttesen felelős azért, hogy az elektromos rásegítéssel bíró kerékpárok a hagyományos kerékpároktól szokatlan szituációkba hozzák a kerékpárosokat. Pláne, ha hozzávesszük, hogy az elektromos kerékpárok olyan terepre is elcsábítják tulajdonosukat, amihez esetleg még nem elég képzettek.
Ceruzás adalékinfó, hogy az elektromos kerékpárokra sorra születnek a hagyományos kerékpárokétól eltérő szabályozások, amik bizonyos teljesítmény felett már nem elégszenek meg a hagyományos kerékpáros fejvédőkkel.
Kép forrása: Mozgásvilág
Galériához klikk a képre!
Lényeg-a-lényeg, a Casco fejvédője egy hagyományos fejvédőhöz képest megnövelt strapabíróssággal bír, megerősített héjszerkezetet kapott és az in-mold szerkezet nem csupán a külső felület bizonyos felületén, de egészen a belső peremig kiemelkedő biztonságot nyújt. Ez azt jelenti, hogy a sérülékenyebb, viszont az energiaelnyelésben főszerepet játszó belső habot a szellőzőnyílások belső oldala és a sisak belsején kívül mindenhol védi a külső héj.
Ahogy a Casco fejvédőktől megszokhattuk, az MTBE is a Casco-loc+ csatolórendszert kapta, horizontálisan és vertikálisan is állítható Disk Fit Vario rögzítőrendszerrel passzíthatjuk a fejünkre, integrált alu rovarhálóval és sokfokazatban állítható silddel is felszerelték. A pontos illeszkedés érdekében három különböző méretben is választhatjuk és természetesen ezt a modellt is színesíthetjük a MyStyle zsinórokkal.
A hűvösebb időjárásra felkészülve a sisakon fülrésznél apró lyukakat, avagy csatlakozási pontokat helyeztek el, amivel a Casco fejvédőkhöz tervezett fülvédőjét rögzíthetjük.
Ajánlott kisker ára: 49 900 Ft
A Casco fejvédőket árusító üzleteket ezen az oldalon találod...
További információ a gyártó honlapján...