- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Nos, miután volt szerencsénk kipróbálni a Chariot CX1 utánfutót, kijelenthetjük, hogy kell! Az sem baj, ha pont ilyen...
A tesztre felkértük sokat tapasztalt szakemberünket Bebét, aki már az első, 3 hónapos korában végzett közös tesztünk alkalmával letette névjegyét. Bebe (most 3 éves) szokásához híven, pontosan megjelent, ezúttal egy csinos kishölgy társaságában (Csenge, 3 éves).
Az első és a legfontosabb, hogy a kis utasoknak tetszik-e a szekér. Nyilván! Tesztereink imádták, csillogó szemekkel, ujjongva pattantak be az utánfutóba. Ez pipa, e felől nem volt kétségünk sem.
- az utánfutó gyereknek sokkal kényelmesebb - ez már pár km-en is előny lehet, nem utolsó sorban nagyot lehet benne aludni
- az utánfutó biztonságosabb, főként a jó minőségű utánfutók esetén, mivel nem csak hogy be van kötve a gyerek, de az utánfutó váza is védi
- utánfutóval a kerékpár sokkal stabilabb – a gyerekülésben minél nehezebb gyermek ül, a kerékpárt annál nehezebb tartani, főleg kisebb sebességnél
- kerékpáros utánfutóból van kétgyerekes verzió is
- az utánfutóba lehet pakolni akár hosszú túrákra is, illetve ha pl. a gyereket leraktuk az óvodába, hazafelé a nagybevásárlást is meg tudjuk ejteni
- bringás utánfutóval a gyerekeket tökéletesen meg tudjuk védeni az esőtől, széltől, illetve a rovaroktól, ami nem utolsó például egy nyári naplementénél
Megfelelő kerékpár utakon, kisebb, nagyobb túrákra, vagy akár napi szinten óvodába járni a kerékpár utánfutó tökéletes megoldás, ezért kíváncsian vártuk mit tud a Chariot.
Mint a kölykök, úgy estünk neki az irodában a külsőre igen csak tetszetős utánfutónak. Szétszedtük, összeraktuk, csináltunk belőle babakocsit, esővédővel Jackson sátrat – nagyon pöpec. Minden a helyén, semmivel sem kellett szerencsétlenkedni. Egyszerűen és gyorsan működik. A nagy kerekeket a tengelyvégnél szerelt gyorskioldóval, azaz egy gomb megnyomásával ki lehet szedni, a teljes szekeret pedig 30 cm magasságúra össze lehet hajtani. Így relatív könnyen szállítható. Hátul van egy gyorszárral kiengedhető nagyméretű tároló zseb, amibe elég gazdagon tudunk pakolni, a belső részt pedig jól szelőző háló fedi, amire könnyedén rögzíthetjük az esővédőt.
A gépezetnek egyébként 3 funkciója is van: alapesetben bicikli utánfutóként használjuk, miközben a babakocsi funkcióhoz szükséges 2 első kereket fejjel lefelé a két oldalán vihetjük magunkkal. Ha megállunk sétálni vagy bevásárolni, az első kerekeket egy mozdulattal bepattinthatjuk a helyükre és már kész is a babakocsi.
Chariot CX1
Azaz a hátsó részen még szükség van a bepattintható fogantyúra, amire egyébként fékkart is szereltek. Amennyiben futni indulunk (szerencsére a babakocsival futó édesanyákból is egyre többet látunk…), vagy nagyobb kirándulásra, akkor a 2 bolygó kerék helyett egy kiegészítő adapter segítségével nagyobb kereket szerelhetünk előre, így kiváló futó babakocsit kapunk. Megjegyzem ebben a funkcióban hasznos csak igazán a felszerelt fék.
Először is le kellett vinni a gépet a belvárosi irodából a 8 emeletről. A lift természetesen elég pici és nem tudtam ki, hogyan hozta fel… Nagyon boldog voltam, amikor az utánfutót egy mozdulattal betettem a liftbe. Erre nem fogadtam volna…
A kerékpáragyhoz szerelt adapterhez könnyű csatlakoztatni az utánfutót, 1-2 másodperc elteltével már robogtam is (a találkozóra a teszterekkel). Az utánfutó csak 12 kilogramm, de azért én felkészültem egy nehézkes, cammogó iramra. Hála a jó minőségű csapágyaknak, sokkal könnyedebben suhant az utánfutó, mint azt vártam. Menet közben jöttem rá, hogy a biciklis utánfutó az autósoknak nem mindig megszokott, egyértelmű dolog, ezért a végére biggyesztett zászló nem csak a gyerekeknek volt tetszetős, de remek figyelemkeltő az autósok számára is.
Na Bebe, csüccs! Az ülés nagyon kényelmesnek tűnik, belül van elég hely. 5 pontos biztonsági övvel kötjük be a gyereket, és ami egyből szembetűnő: a kerekek elég nagyok, így az utánfutó súlypontja alacsonyan, a tengelymagasság alatt van, ezért a benne ülő gyerekkel igen stabil!
További ínyencség a tömegnek megfelelően állítható rugózás, ami tovább javította a Chariot menettulajdonságait.
Mivel már darabokra szedtük, minden részét megvizsgáltuk a Chariotnak, nincs más dolgunk, mint beletenni pár kilométert. Irány a Margit-sziget. Az utánfutó a várakozásainkat teljes mértékben igazolta. Stabilan, viszonylag könnyedén suhant, a szűkebb kanyarokat is könnyen bevettük. Bebe is abszolút elégedetten nézelődött. Egyetlen dologra kellett fokozottan ügyelni: az utánfutó szélesebb, mint a bicikli. De hát ez normális…
1-2 óra tekergés után bicikli lelakatol, 2 első kerék beilleszt és már krúzolunk is a szigeten. Babakocsiként is tökéletes a gép. Ráadásul jól fel is cuccoljuk, de így is könnyedén gurul a kavicsos úton is. Nem akadozik, nem járja a saját útját. Némi polgári kukorica, üdcsi, majd pik-pakk visszaalakítjuk a Chariotot utánfutóvá és indulunk vissza. Természetesen Csenge is tevékenyen részt vett a tesztekben és neki is annyira megtetszett a Chariot, hogy édesapjával (persze édes kényszer volt ez neki is) egészen sötétedésig robogtak.
Chariot CX1
Másnap már alig vártuk, hogy túrázzunk egyet a futó babakocsivá alakított Chariottal. Dömörkapunál remek aszfaltozott erdei úton lehet menni Dobogókő és Pilisszentlászló felé menni, ezt az utat céloztuk meg. Az autónk elég jól áll űrtartalommal, ezért össze sem kellett hajtani a gépet. Mivel piknikezni mentünk, jól megpakoltuk a kocsit, beállítottuk a rugózást és indulás. Erdei úton és aszfalton is jól szerepelt a járgány, 1-2 kilométert futottunk is, de a futást egy idő után feladtuk (folyamatos gyorsabban, gyorsabban effekt a gyerekektől – majd no more szufla). Lefelé, főleg futás közben nagyon jól jött a fék. A fékkar könnyen elérhető, kezelhető, a fék jól fog – tényleg hasznos plusz.
Összességében a Chariot egy remek 3 az 1-ben konstrukció, jó ötletekkel, igényes anyagokból precízen összerakva. Ha valaki utánfutó vásárlásban gondolkodik, tényleg csak ajánlani tudom, szerintem megéri az árát.