- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A pénz nem minden. Igenis számít, de nem vehetsz meg mindent rajta. A Charles Leclerc által vezetett Ferrari SF1 Formula 1-es versenyautót például nem tudod megvenni, maximum sok év múlva valamelyik aukciósház licitversenyén. Az Alfa Romeo Giulia GTA mind az 500 példánya elkelt már, pedig az „csak” egy közel halandó szedán. Tadej Pogačar bringáját viszont most megveheted a Colnago hazai forgalmazójánál, a TAK Bike-nál!
Aki esetleg nem ismerné Pogačart, annak elég annyit tudnia, hogy ő nyerte 2020-ban és 2021-ben is a Tour de France kerékpárversenyt. És nem csak az összetettet, illetve a hegyi pontversenyt, hanem az övé lett a fehér trikó is, mint a legjobb 26 év alatti versenyzőé, mindössze 23 évesen! Persze emellett nyert még Tirenno-t, Tour of California-t, és UAE Tour-t is, tehát egy világklasszisról beszélünk már ilyen fiatalon.
Az 1952-ben Ernesto Colnago által alapított cég pedig nem viccelt, az UAE-Emirates csapat bringáját egy az egyben kiadta megvásárolható kivitelben, 3 különböző festéssel. Egy pöttyös, egy fehér és egy sárga/fekete festésű jelent meg, az utóbbi pontosan az a design, amivel Pogačar is ment idén a Tour-on. A bringa a V3RS modellen alapul, a könnyű, és aerodinamikus monocoque karbon vázra szerelték fel azokat az alkatrészeket amivel a Tour győztes is versenyzik.
De ne rohanjunk ennyire előre, hiszen egy Colnago lelke a váz maga! A V3RS a már eddig is sikeres V1-r és V2-r vázon alapul, de még könnyebb, és aerodinamikusabb lett. Gyorsnak és stabilnak kellett lennie a lejtőkön - akár 100 km/h-s sebesség közelében is ahol az élversenyzők közlekednek-, de merevnek kell lennie a hegyi hajrák és sprintbefutók megpróbáltatásai közepette. A karbonszálas váz mindössze 790 grammot nyom, és monocoque kialakításának illetve a felsőcső alá bekötött támvilláknak köszönhetően komfortosabb mint a Colnago C64. Természetesen már a mai kor követelményeinek megfelelően tárcsafékeket fogad, a kábelek pedig rejtetten futnak a váz belsejében, hogy ne törjék meg az olasz műremek kinézetét.A bringa tervezésénél fő szempont volt az aerodinamika, a könnyű súly, és a kényelem ötvözése, amiből a mondás alapján általában a vevő kettőt választhat.
Itt sikerült mind a hármat összehozni. Hivatalosan 30 mm széles gumi a maximum amivel használni lehet, de nem hivatalosan a 32-es is belefér, ami a hazai remek minőségű utakon extra komfortot jelenthet. Ezen a bringán minden (is) olasz, így a Campagnolo Bora Ultra WTO karbon kerekekre Vittoria Corsa gumikat húztak.
Ok, hogy maga a váz sem fog gyakran szembejönni az utcán, de a Campagnolo Super Record EPS elektromos váltórendszer a maga 2x12 sebességes kivitelével meg főleg nem! Olyan ez mintha az országúti alkatrészcsaládok Mona Lisája lenne. Mindenki hallott róla, de kevesen láthatták eddig. A kormány is monocoque karbon a híres Deda Elementi választékából, méghozzá az Alanera DCR, aminek az árából mások komplett kerékpárt vesznek A kábelek a kormányon belül rejtetten futnak, és kompletten az egész mindössze 350 grammot nyom!
Igen, ötmillió forint nem kevés pénz egy ilyen bringáért, de a különleges kiadások sosem a belépő kategóriában találhatóak, és ez a kerékpár nem csak azért képvisel értéket mert a létező legmodernebb technológiákat vonultatja fel, hanem az ikonikus győzelmeknek is emléket állít. Most már csak olyan erőnlétet kellene hozzá összeszedni mint Pogačar-nak van :D