- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A KTM palettáján ugyan nagyon erősek az elektromos kerékpárok, hiszen ez most a piac húzó ágazata, de ettől még nem szorulnak háttérbe a hagyományos gépek sem. Az országúti szegmensben folyamatosan jelen van az osztrák gyártó, sőt a Revelator Alto család csúcsmodellje a World Tour versenyeket is megjárta már!
Ahhoz hogy egy kerékpár részt vehessen például a Tour de France-on, szükség van arra, hogy az UCI hitelesítse azt, aminek eredménye egy matrica a vázon. Ahol ezt látod, ott biztos lehetsz benne, hogy a legmagasabb szintű teljesítményre képes bringát veszel. Így van ez a Revelator Alto Exonic esetében is. A nagy körversenyeken kívül bizonyított már az észak poklán azaz a Paris-Roubaix-n is.
A váza természetesen karbonból készült, amit nem csak könnyűre akartak megtervezni, hanem aerodinamikusra is, hiszen abban a tempóban ahol ma a profi versenyzők közlekednek, az aerodinamikának is nagy szerepe van. Éppen ezért szélcsatornás teszteknek is alávetették, nem csak CFD szoftverrel elemezték az adatokat.
Az alkatrészeknél sem bízták a véletlenre a dolgot, hiszen a Shimano top családja az R9250-es Dura Ace Di2 került rá. 12 sebességes hátul, elől pedig 52/36-os áttételt találunk. Természetesen hidraulikus tárcsafékes, ahogy ma már minden országúti bringa a középkategóriától felfelé. Többek között ez a csúcs szett is hozzájárul ahhoz, hogy a komplett gép súlya mindössze 6.9 kg legyen.
A kerekeken sok gyártó szokott spórolni még a felső kategóriában is, itt erről szó sincsen, a svájci DT-Swiss PRC-1400-as szettje került bele. A 240-es DT agyakkal fűzött kerék súlya 1486 gramm, és straightpull, azaz egyenes fejű aero küllőkkel készül. A gumik rajta pedig Continental GP5000-esek 28 mm-es szélességben, így a rossz utakon is megfelelően csillapítanak. A kokpit az FSA-tól érkezik, és a Metron 5D ACR kormányszár/kormány egy egységet képez.
Persze nem mindenki szeretne 10.000 EUR körül bringát vásárolni, de azért jó lenne ha közel azt nyújtaná amit a top modell. Erre is van megoldás, mivel négy másik gép készül ugyanezzel az Alto Premium R-3920-as karbon vázzal. A Master Shimano Ultegra Di2 rendszerrel szerelődik, és Mavic Cosmic SL kerekeken gurul. Súlya 7.6 kg, szóval azért ez még bőven a versenyezhető kategóriában van. Az ára pedig majdnem fele az Exonicnak, szóval ár/érték arányban eléggé nyerő.
Aki elektromos de vezeték nélküli váltásra vágyik, annak az Elite AXS lesz a kedvence, mivel az ötféle színben kapható országúti SRAM Rival eTap AXS rendszerrel van felszerelve. Ez tudásában hozza azt amit a Force vagy RED AXS, csak a súlya nehezebb, mivel egy középkategóriás wireless alkatrészcsaládról van szó. A kerekek ebben a bringában Mavic Ksyrium S-ek, és ugyancsak 28 mm-es gumikat kapott.
Még mindig ugyanarra az UCI matricás vázra épülve jön a sorban az Elite Di2, amire Shimano 105 Di2, azaz a japán gyártó belépő szintű vezetékes elektromos váltórendszerét építették fel. Ez a modell már az itthon is könnyebben megfizethető ársávban mozog.
A Revelator Alto Elite az utolsó a sorban ami ugyanarra a vázszettre épül mint az Exonic, csak itt már mechanikus Shimano 105-ös szettel „kell beérned”, ellenben alig kerül többe mint 3000 EUR. A 12 sebességes váltórendszerről itt sem kell lemondanod, és szintén Mavic Ksyrium S kerékszettet kapott mint a felsőbb tesói. Nyilván a kedvezőbb árért cserébe a súlya is 8 kg fölé kúszott már, de ez még mindig könnyűnek nevezhető.
Végül de nem utolsósorban a Revelator Alto paletta legkedvezőbb árú tagja érkezik, a Pro, 2500 EUR-s árral, és szintén mechanikus Shimano 105-ös váltórendszerrel. Kerekei ugyancsak a Shimano-tól érkeznek, és WH-RS171 kódnevűek. Aki viszont azt gondolja, hogy a kicsit nehezebb R9830-as Performance Carbon váz nem kapta már meg az UCI minősítést a profi versenyekre, az téved! Tehát azoknak is jó választás lehet, akik később tuningolnák jobb cuccokkal.
A KTM kerékpárokat keresd a kiemelt kereskedőknél!