- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Nézd, én nagyon rákaptam az országúti kerékpározásra, szeretek sokat tekerni csak úgy meló után, hétvégenként. Néha triatlonozom is (mondjuk nem sprint, hanem közép- és hosszú távon, úgyhogy inkább vagyok teljesítmény-triatlonista, ha létezik ilyen kifejezés), nem számít a helyezés, de azért magamhoz képest szeretnék jó időt menni. Tudom, hogy egy jó bringának ára van, de eladósodni sem szeretnék. Melyik modell való nekem?
A már tavaly is tesztelt Cube Peloton Race egy évvel frissebb és kategóriájában a legmagasabb felszereltségű példánya járt nálam tesztre. Azóta hasonszőrű ismerőseimnek elsők között ajánlom a tűzpiros fenevadat (ami egyébként visszafogottabb, fekete-szürke-fehér színkombóban is kapható)
Galériához klikk a képre!
Az alu vázat karbon első villák teszik teljessé, a vezetékek illedelmesen vázon belül futnak, a Shimano 105-ös szettet felturbózták Ultegra váltókkal, MAVIC Aksium felnik gurítják az egész gépezetet és igényes, saját márkás Cube kormány- és ülésszettel áll össze a bringa egyetlen, tökéletes kompozícióba.
A hozzám hasonló "átlagpógárnak" bőven tökéletes az alu váz egy fincsi karbon első villával kombinálva, pláne, hogy az egész bringa így is becsúszott a 9 kg alattiak mezőnyébe. A váz geometriája egyértelműen azoknak lett tervezve, akik az aszfalton suhanást kényelmesebb, kevésbé ráfekvős testpozícióban szeretnék élvezni. Emellett persze van lehetőség a hézagolók pakolgatásával, stucnifordítással és kormányfittyesztéssel versenyzősebb testhelyzetet előidézni, ha úgy hozza a szükség. A Cube Peloton úgy viselkedik, mintha a testem kiegészítése lenne, a bringa visz engem és nem fordítva.
Galériához klikk a képre!
A legendás Shimano 105-ös szettet Ultegra váltókkal spékelték meg, ami nem csak nekem, de a nálam sokkal hozzáértőbbek számára sem egyértelmű húzás. Ugyan jól hangzik, hogy a ranglétrán eggyel feljebb csücsülő váltóval megdobták a rendszer - és vele együtt az ár - színvonalát, de nem szenvedett volna számottevő hátrányt a 105-ös váltókkal sem (pláne, hogy a 105-ös eleve sok fejlesztést örökölt az Ultegrától). Azt el tudom képzelni, hogy elvárás volt becsúszni 9 kg alá és ezzel simán nyertek pár grammot. A fékváltókarok masszív szerkezetek, határozott irányítást engednek és kellő keménységgel utasítják működésre a féket és a váltókat is.
Kapocs ember és gép között
Az ülés- és kormányszett a Cube saját márkás alktrészeiből áll össze, ami így tökéletes színvilágot képez az ördögien piros (csak azért nem mondom, hogy ferraris, mert azt a poént már biztos más is lelőtte) vázfestéssel. Az elsőre számomra szokatlanul erős színhatást igazán izgalmassá tette a tesztjárgányon lévő Fulcrum Fourty Four magasfelnis kerékszett fluo-piros (ha van ilyen) matricázása. Sajnos, nem sajnos a bolti változat a könnyebb, színhatásban viszont kevésbé erős MAVIC Aksium felnikkel lesz szerelve.
A koskormány alacsony rádiusza miatt alig van különbség alsó- és felső fogás között, de ezt már más márkáknál is megfigyeltem (talán ez a trend mostanában). Ez hosszútávú tekerésnél nem előny, mert megfoszt a testhelyzetváltoztatás lehetőségétől.
Galériához klikk a képre!
A végeredmény egy 8,75kg-os pöpec, kényelmes országúti gép, aminél több reálisan nem kell egy magamfajta hobbibringás "néhaversenyzőnek" és a 379.000 Ft-os vételár is még éppen belefér egy átlagos sportszerető családi büdzsé hosszú távú beruházásába. Ha lemondasz az Ultegra váltókról és pár gramm súlyelőnyről, némileg módosult cockpit-felszereltséggel, a Race változat még barátságosabb áron lehet a Tiéd. A dizájn csillagos ötös, a legapróbb részletekig érződik rajta a dizájnerek odafigyelése, ami a színeken túl a kábelek elrejtésén keresztül a formavilágig eljutott.
Szóval, a Cube Peloton SL-lel bármikor meglephettek, nagyon boldog leszek vele. Ja, és persze hasonszőrűeknek is melegen ajánlom.