- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Alig egy-két órája hirdették ki a Bükk Maraton facebook oldalán, hogy 2018-ban középtávon bevezetik a pedelec kategóriát.
Ahogy az várható volt, a kommentekből látszik a megosztottság és az újtól való félelem is, ezért megkerestük a Bükk Maraton szervezőjét, Nagy Ádámot, hogy a részletekről kifaggassuk.
Igen, nagyon szeretnénk, reméljük, hogy lesz elég nevező is hozzá.
Nem tervezzük, hogy a rajt előtt minden induló kerékpárját bevizsgáljuk, nem is teszünk tehát különbséget, hogy pedelec (maximum 25 km/h sebességig segít), vagy s-pedelec (45 km/h sebességig segít) típusú bringával indulnak-e. Jellemzően amúgy itthon pedelec kerékpárokat lehet találni, de mivel a 60 kilométer alatt gyorsan le lehet meríteni az akkumulátort, nem kell féktelen száguldozásra számítani.
Nem hinném, hogy sokan rendelkeznének pótakkuval (aminek ára igencsak borsos) és nem is kifejezetten könnyű, hogy csak úgy magával cipelje az ember versenyen, de úgy tervezem, hogy a szabályzatban ki fogjuk kötni, hogy nem lehet pótakkut vinni.
Néhány perccel a rásegítés nélküli mezőny előtt fogjuk indítani az ebike bringásokat, hogy ne legyen ebből fennakadás.
Fontos megjegyezni, hogy a pedelec, vagy akár az s-pedelec kerékpárok kizárólag rásegítenek, vagyis tekerés nélkül nem aktiválódik a motor. Ugyanakkor a 60 kilométeres távon nem is célszerű maxra járatni a rásegítést, mert féltáv előtt lemerülhet az akkumulátor. Sokkal valószínűbb az a forgatókönyv, hogy gazdaságos módban használva, a nehezebb emelkedőknél lesz szerepe a rásegítésnek, aminek így az a pozitív hatása is lehet, hogy a kevésbé elfáradt kerékpárosnak több ereje marad a technikás lefeléken, plusz a felfeléken is kevesebb lesz a bringáját toló versenyző.
Hajrá!