- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Új márka mutatkozott be a hazai piacon Momentum néven. Alapvetően a praktikus városi kerékpárokra helyezték a hangsúlyt, de mindezt stílusosan, dizájnosan, hiszen akárki akármit mond, amikor ránézel először egy bringára, már akkor eldől hogy tetszik vagy sem. Ekkor még a műszaki tartalomról mit sem tudsz általában semmit, de az „eyecandy” nagyon fontos. Ez itt abszolút megvan, bár a tetszés szubjektív. Éppen ezért kis közvélemény-kutatást tartottam az ismerettségi körben, és a többségnek bejött a formavilág.
No de honnan jön ez a márka amiről még vélhetően senki sem hallott? Nem, nem startup amit bringa influenszerek gründoltak össze. Ugyan feltűnően nem hirdetik, de ez bizony a világ legnagyobb kerékpárgyártójának a Giant-nek az almárkája, ami kinézetében markánsan különbözik a tőlük már megszokott gépektől. Ha megnézitek a weboldalukon akár a hagyományos, akár az elektromos városi és trekking bringákat, akkor láthatjátok, hogy ezek a konzervatív klasszikus vonalat idézik. Valószínűleg a Momentum a Giant-nek is egyfajta tapogatózás a merőben új irányok felé. Szerencsére még a bemutató előtt kaptunk három bringát amit ki tudtunk próbálni, megnézegetni, hiszen nehéz úgy hiteles márka beharangozót írni, hogy csak a netről töltöd le a sajtóanyagot.
A Pakyak E+ volt a legmegdöbbentőbb gép, hiszen ez egy cargo bike amin elől és hátul is vihetünk csomagot, sőt hátra akár gyerekeket is ültethetünk! Összesen 200 kilóval terhelhető, és a 97 km-es hatótávolságát kiegészítő akkuval akár 194 km-re is ki tudod bővíteni. Végsebessége sincsen 20 km/h-ban leszabályozva mint egyes konkurenseinek, de természetesen a pedelec szabványnak megfelelően 25 km/h-nál lekapcsol a rásegítés.
Megkapta a Yamaha alapú de a Giant által módosított SyncDrive Pro középmotort, ami 80 Nm-es nyomatékot tud leadni, és akár 360%-os rásegítést is tud nyújtani. Árammal egy 500 Wh-s akku látja el, amire szükség is lesz, ha felszereljük rá a két opcionális Yepp gyerekülést, és még a nagybevásárlást is megejtettük. Ha nincsenek gyerekek, akkor fel lehet csavarozni a 46 kg-os terhelhetőségű hátsó kosarat, vagy az oldaltáskákat amibe ugyan kevesebb cucc fér, de dizájnosabb kivitelű. Központi kitámasztója zseniális, nem csak stabilan tartja a bringát, hanem elég csak rátaposni, és már fel is emelte a cargot, nincsen szükség erőkifejtésre! A méretes hossz és súly ellenére az irányíthatósága kiváló, könnyedén lehet szűk helyeken is terelgetni.
Lecsupaszított verzióban mindössze 18 kg-ot nyom a Voya E+, de még így sárvédőkkel és első csomagtartóval is 20 kg alatt van a súlya, ami kiváló érték egy elektromos bringától. Amitől könnyű tud lenni, az a Bafang által gyártott és a Giant által tovább reszelgetett SyncDrive Move hátsó agymotor, és a hozzá tartozó 250Wh-s akkumulátor ami az alsócsőben helyezkedik el. A specifikációból is látszik, hogy a tajvani óriás sok technológiát belerakott ezekbe a kedvező árú gépekbe, mivel az alu váz csövei például ALUXX csövekből készülnek, ami a Giant saját feljesztése.
Többféle irányba is össze tudod legózni. A láncváltós kivitel a multifunkciósabban használható, de ez a csomagtartós, Gates szíjhajtásos kivitel sokkal trendibb kinézetű, de tény, hogy az elektromos rásegítés ellenére sem a hegyek közé való, mint inkább a városokba, hiszen a hátsó agymotor miatt nem tudott agyváltót kapni. Persze a váltós kivitelt is fel lehet öltöztetni mindennel ami a városi közlekedéshez szükséges.
Ez a bringa simán jó akkor is ha fel kell cipelned az emeletre mert nincsen garázsod, vagy tárolód, hiszen a súlya még abban a tartományban van amit el lehet viselni a lépcsőkön. A váz tervezésekor látszik hogy nem egy kezdő cégről van szó akkor sem ha ez egy induló márka most, mivel a geometria és kezelhetőség abszolút rendben van, az alkatrészek ugyan kedvezőbb árúak mint a Giant esetében, viszont sehol sem lóg ki a lóláb. Ez kellett ahhoz, hogy az árcédula is barátságosabb legyen.
A Compakt ugyan nem járt nálunk, de ez a harmadik modellje a Momentumnak ami a kínálatban van. 20”-os kerekeivel valóban kompakt kerékpár, amire első csomagtartót is szerelhetsz ha szükséges, tehát kvázi egy mini cargohoz van szerencsénk. Ideális választás lehet lakóautóba, hajóra, ahol nincsen nagy térkínálat, de teljes értékű bringát szeretnél.
A csomagtartóra gyerekülés is felszerelhető, és a Compakt E+ akár 180 kg-ig terhelhető. A Giant által továbbfejlesztett SyncDrive Sport2 középmotor 75 Nm-es nyomatékot tud leadni, és az 500W-s akkumulátor segítségével akár 180 km-es hatótávot tesz lehetővé! Váltásból 5 sebességes Shimano Nexus agyváltó, és a fokozatmentesen automatán váltó Enviolo között lehet választani. Az extrák között szerepel még a szinte vághatatlan ABUS Xplus lakat is, aminek megvan a helye a vázon.
Hamarosan érkeznek a Momentum dealerekhez az első kerékpárok, hogy te is meg tudd nézni, és ki is próbálni ezeket a modelleket. Az ajánlásunkat mindenképpen megkapja az új brand, reméljük tartósabb tesztre is megkapjuk a gépeket!