- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Hét éve találkoztunk először az akkor épp a sorozatgyártás megkezdése előtt álló Gauswheellel. Azóta nemigen hallottunk felőle, egészen az augusztusi sajtótájékoztatóig, pedig külföldön (főleg ázsiában) nagy karriert futott be és már saját wikipédia oldala is van, és végre személyesen is kipróbálhattuk.
Lebutítva: egy országúti kerék két oldalt talpakkal és hátul egy mini görkorikerékkel, amit a gördeszkához hasonlóan lehet hajtani. Tulajdonképpen egy sporteszköz, amit egy napon említhetünk a görkorival, gördeszkával, vagy akár a rollerrel is (elvégre olyan, mint egy egykerekű roller, kormány nélkül).
Galériához klikk a képre!
Közlekedési eszközként olyan jóságokkal lehet számolni, minthogy bármelyik tömegközlekedési eszközre ingyen felvihető (ha úgy adódna, hogy ez szükséges), nagy kereke miatt az úthibákat, egyenetlenségeket biztonságosabban lehet vele venni, mint a kiskerekűekkel, kezeid szabadon maradnak, ezért pl. irányjelzés, vagy egyéb hadonászós művelet simán kivitelezhető vele és viszonylag gyorsan lehet vele haladni (ha nagyon menő vagy, akkor kényelmesen kb. 10-15 km/h, ami egy jó futótempónak felel meg).
A sajtótájékoztatón pár menő srác azt is bebizonyította, hogy akár ugratós, triálozós flikkflakkok is kivitelezhetők vele (ez egyébként nekem is sikerült, csak az a baj, hogy nem szándékosan és csúnya vége is lett...).
Az egyelőre itthon forgalomban lévő Gauswheel SLX 3.0 borítása akrilnitril-butadién-sztirolból készült, vagyis jó minőségű műszaki műanyag. Miután nekiálltam vele gyakorolni, kapott rendesen és pár kisebb karcnál így sem lett nagyobb baja.
Galériához klikk a képre!
A hátsó kis kerék egy picit bajosabb, mert egyedi típust szereltek hozzá, de hiba esetén a Praktiker mellett számos hazai tud segíteni a problémán.
A májerebb verziók egyébként főként a borítás anyagában térnek el, de a határtalan fantáziának köszönhetően rengeteg egyéb variáció létezik.
Térjünk vissza az SLX 3.0-hoz, egyelőre bőven megteszi az is. Bringázom, snowboardozom, álltam már gördeszkán és volt a lábamon görkori is, úgyhogy első ránézésre azt gondoltam, nem lesz nehéz. Pedig de. Valójában mégis tökmás, mint az eddig kipróbált eszközök, úgyhogy bizony nulláról kellett egy új eszközt megtanulni hajtani. Nem mintha a felsorolt többi kütyü elsőre ment volna anno, sőt.
Szóval azt tudtam, hogy a tanulás rögös útja nem lesz túl könnyű, úgyhogy türelmesen kezdtem el tanulni. Először csak egyik lábbal, lassan hajtom magam, próbálom minél hosszabban a levegőben tartani, míg a másik a taposón pihen.
Ahogy menőbbé válsz, már váltott lábbal is hajthatod magad és mellé az irányítás tulajdonképpen magától jön a lábfejed forgatásával.
Galériához klikk a képre!
Két hétig volt nálam a Gauswheel, de összesen csak kábé 4 órát jutottam oda, hogy gyakoroljak. Ennyi idő kevés volt hozzá, hogy magabiztos közlekedővé váljak vele, de a fény már látszik az alagút végén.
Egy guruló eszköznél óhatatlan az összehasonlítás a többi és már jól bejáratott guruló eszközzel. A Gauswheel nem akar sem a kerékpár, sem a görkori, vagy a roller helyébe lépni, de szépen beáll a sorba és egy új alternatívát kínál legyen szó gyorsabb közlekedésről, vagy sportolásról. Jól néz ki, vagány színekben kapható, és ha megtanultad hajtani, praktikus eszköz.