- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Összteleszkópos alu
tapered (1-1/8"" - 1,5"") fejcső
15 mm tengely
Rock Shox Recon Gold Soloair TPR
lock-out: kormányról vezérelhető
rugóut: 120 mm
12 mm tengely
SRAM Monarch RT3
lock-out: igen
rugóút: 120 mm
Shimano XT
Shimano XT
hidraulikus tárcsafék
első rotor: 180 mm
hátsó rotor: 180 mm
Bosch Performance CX
A Gepida E-Asgardjával olyan élmény volt bringázni, mintha egy szelíd bika hátán ülnél. A Bosch Perormance Line CX motorral sikerült azt elérni, hogy egy kb. 20%-os emelkedőn is kikaparjon a hátsó kerék, annak ellenére, hogy igen bütykös, 2,35 colos Schwalbe Nobby Nick és Rockshox Monarch vigyázott a tapadásra. Hiába az E-bike-oknál sajnálatos plusz súly, az Asgard felfel, lefele is élmény volt.
Az egyetlen össztelós e-bike modell tesztelésére szinte már sor alakult ki közöttünk. Ez egyrészt az össztelós kialakításának, másrészt a teljesítményorientált Bosch Performance XC motorjának volt köszönhető. Az Asgard-on már ránézésre is látszik, hogy nagyon hosszúra sikeredett, ami felfelé előny - főleg hogy egy bivaly erős motor segíti a pedálozásod, amivel együtt ahol korábban egymagam 6-8 km/h tempóval tudtam feltekerni, most 16-18 km/h-val simán. Lefelé viszont a hossz elvesz az élményből, amit még a váz fejcső szöge is felerősít - sajnos nagyon maga alá akar fordulni a kerék. A Bosch rendszernek köszönhetően nem azt éreztem, hogy egy motoron ülök, mert mindvégig taposnom kellett rendesen a pedálokat, hogy tényleg haladjunk, tényleg ember közeli érzést nyújt. No persze a TURBO fokozat sem maradhatott ki... Az Asgard E-line ideális választás lehet azok számára, akik földutakon, dózereken, esetleg jó technikai tapasztalattal a hátuk mögött könnyed ösvényeken szeretnének bringázni, és igénylik a rásegítést, a kevesebb izzadtságot hosszabb távokon is.
Egy pár éve szórakoztunk össztelós ebike-okkal és akkor is megállapítottam, hogy ez olyan, mintha egy integrált felvonót szereltek volna a bringába. Ha az érdekel, hogy minél többször legurulhass (mit gurulhass, téphess, száguldhass), akkor a feljutást kell a lehető leggyorsabbra és a legevésbé fárasztóvá varázsolni. Ezt nyújtja az Asgard és a Performance CX együtt, vagy még ennél is többet. Van abban valami perverz, amikor technikás, nagy sziklás terepen mész fel elfáradás nélkül - én a Salgói várhoz másztam fel vigyorral a fejemen. Lefeléken az extra súly a csiki-csukizásnál hátrányként érződik, de mivel felfelé nem kellett elfáradni, van erő ezt korrigálni.
Alacsony pedálfordulaton is nagyon jól húz, rettentő gyors és könnyen irányítható kerékpár. Ha vennék e-bike-ot, akkor ez lenne az.