- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A címben szereplő mondat nagyjából minden évben megfogalmazódik a fejemben, és az a szerencse, hogy nem csak egy lehet.. Na de, egy kicsit komolyabbra fordítva a szót, mi lenne az ideális? Két féle verzió van, ha főleg terepen, vagy ha főleg országúton használnám a bringát. Most a terepről lesz szó...
A 2015-ös nagy bringatesztünkben már szerepelt a Merida One-Twenty, amiről már akkor is azt írtam, hogy hazavinném, sőt, saját bringának is megvenném. Ami tetszett benne, hogy igazi mindenes. Ha nem erőteljesen teljesítmény orientáltak vagyunk, akkor nem fog senkit zavarni, hogy egy kicsit lomhábban ér fel a Pilis tetejére, viszont annál nagyobb az örömfaktor, amikor legurulhat.
A Merida - úgy néz ki - teljesen rááll a "magasságodhoz vegyél bringát" alapelvre, ugyanis 2016-ban ez a típus is két féle kerékméretben lesz elérhető: A 27,5-ös verzió S-M-L méretű vázzal, a 29-es míg M-L-XL méretben. Sajnos a 29-es verziót nem láttuk, és képek sincsenek még róla viszont a képgalériában van pár kép azokról is (galériához klikk bármelyik képre a cikkben). Eddig az 50/50 felállást követte a bringa, hogy legalább annyira jó legyen felfelé mint lefelé. Ezen most kicsit változtattak, ugyanis lesz Trail és Tour verzió is. A Trail inkább lefelé optimalizált, erősebb teleszkóppal, egy tányéros váltórendszerrel, míg a Tour inkább mászásra kihegyezett, két tányéros rendszerrel és könnyebb teleszkóppal.
Merida One-Twenty 2016 Trail | Merida One-Twenty 2015 Tour |
A geometrián itt is hasonlóképpen változtattak, mint a cross country össztelóson. A felső cső hosszabb lett, a stucni még rövidebb. Ez nagy sebességnél segít, hogy biztosabb legyen a bringa, mégis könnyen lehessen vele manőverezni.
Nézzük mit tartogatnak nekünk az új modellek. A nevével ellentétben nem 120-at, hanem 130mm-ert mozognak elől a bringák. A karbon verzióban csak az első háromszöget cserélték le karbonra, mégis elég nagy súlycsökkenést értek el vele. 400 grammal lett könnyebb a vázszett, ami már eléggé sok, ha versenyre akar az ember bringát építeni.
12.2 kiló lett a csúcs verzió.
Megkapta az okos kábelelvezetést, amiről a Ninety-Sixnél már írtunk. Gyakorlatilag minden cső a vázban megy el, így nagyon letisztult és szép lett a masina. Halálom, amikor a lock karokkal együtt 6-7 bovden megy hátra.
Összefoglalva, sikerült a jobbat még jobbá csiszolni, ismét kis apróságokkal, amik növelik a komfortot és szebbé teszik a bringákat. Nekem a kék verzió, a Trail tetszett a jobban, gyönyörű színe van, de ez az én szubjektív véleményem.
Ja, és természetesen a One-Twentyvel is jár az élettartam garancia, ahogy a többi Merida kerékpár esetében!
Na ez viszont egy nagyobb kérdés, ugyanis az aluhoz képest nyilván magasabbak a költségei, másrészt, aki nem maratonversenyezni akar vele, annak szerintem nem éri meg. Még nincsenek meg a végleges árak, de az eddigiekből következtetve legalább 1-2 százezer forint különbség lesz, amit talán jobban megéri jobb kerekekbe, ruházatba és felszerelésbe ölni, mert szerintem az alu verzió is bőven kiszolgál minket.
Röviden: Remek, nem sokkal többet tudok hozzátenni, mint a már tesztelt tavalyi verzióhoz. Elfogadnám saját bringának, és ez elég. A sok beszéd helyett inkább itt egy videó róla...
Na, nagyjából így éreztem magam tekerés közben rajta.
Szeptember végén a Mozgásvilág.hu Kerékpáros Tesztnapon a Merida 2016-os palettájának színe-java között a One-Twenty is tesztelhető lesz. A részletekről időben tájékoztatni fogunk itt, a facebookon és hírlevélben.
A Merida kerékpárok hazai forgalmazója a BikeFun Kft.