- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A kerékpárszállítás legkényelmesebb és leggazdaságosabb módja a vonóhorogra szerelhető szállító. Számos előnye van: mivel az autó szélárnyékában helyezkednek el a bringák, a fogyasztást nem növeli (hacsak nem kapunk tartósan erős oldalszelet), magasra sem kell emelnünk a kerékpárokat, így a nehezebb modelleket is könnyen felrakhatjuk, valamint akár 4 bringát is kényelmesen tudunk szállítani, és pillanatok alatt fel tudjuk szerelni a tartót. Plusz az sem utolsó szempont, hogy a visszapillantó tükörben folyamatosan szemmel tudjuk tartani a kerékpárjainkat.
A választásánál első lépésként meg kell vizsgálnunk, hogy a szállító illetve a szállítandó kerékpárok beletakarnak-e az autó rendszámtáblájába valamint lámpáiba. Bár előfordulhat, hogy egyes gépjárműtípusoknál mind a lámpák, mind a rendszámtábla takarás nélkül helyezkedik el, az esetek nagy részében nincs ilyen szerencsénk. Valószínű tehát, hogy kiegészítő rendszámtáblára és lámpákra lesz szükségünk, így a szállítóeszköz választásakor ezek meglétére oda kell figyeljünk. A „de a küllők között átlátszik a lámpa” vagy a „csak egy kicsit lóg a rendszámra” indokokat felejtsük el, mert a rend őreit ezek nem fogják meghatni – ők a KRESZbe foglaltak szerint járnak el.
A szállítóra a jelenlegi szabályozás szerint átrakhatod az gépjármű hátsó fehér rendszámtábláját, de sokkal kényelmesebb megoldás a szürke, kiegészítő rendszám kiváltása. Szerencsére a kezdeti kaotikus rendszert mára már finomították, így elég az autó hivatalos irataival bemennünk egy okmányirodába, majd közel tízezer forintos illeték kifizetése és pár nap várakozás után kézhez is kapjuk a szürke rendszámot.
A szállítóeszköz lámpáival nincs dolgunk, csak csatlakoztassuk a szállító aljzatát a gépjármű aljzatába. Vásárláskor fontos odafigyelnünk, hogy az aljzat hány lábas, mert két rendszer van elterjedve (7- és 13 tüskés).
Az esetleges aljzat-probléma elkerülése végett minden Pro-User vonóhorgos szállítóhoz egy univerzális fejet kapunk, melynek egyik oldala 7, másik pedig 13 tüskés! A 13 tüskés változat már a ködlámpa- és tolatóradar-funkciókat is kezelik, de a szállítók nem mindegyike rendelkezik ezen funkciókkal.
Vonóhorgos kerékpárszállító vásárlásakor mérlegelnünk kell, mennyi kerékpárt szeretnénk szállítani majd, mivel utólag már - egy-két kivételtől eltekintve - nem bővíthetők. A piacon a legjellemzőbb a három kerékpár szállítására alkalmas eszköz, ami magánzók számára lehet sok, de nagycsaládosok számára viszont kevés.
A Pro-User kínálatában több modell is van, mely négy kerékpár szállítására is lehetőséget nyújt: ezek az Amber IV és Saffier IVQC modellek.
A vonóhorgos kerékpárszállítók használatánál - a gépjármű típusától függően - előfordulhat, hogy a csomagtér ajtót nem tudjuk felnyitni a szállítóeszköz felszerelését követően. Erre a helyzetre nyújt megoldást a dönthető funkció, mellyel a szállítót, és azzal együtt a kerékpárokat hátra tudjuk billenteni, teret engedve a csomagtér ajtónknak.
Jó tudni, hogy a Pro-User kínálatában két modell kivételével mindegyik el van látva ezzel a funkcióval– kivételek a Briljant és Amber I modellek.
Ha nem egy "hagyományos", alumínium vázas kerékpárt szeretnénk szállítani, hanem például egy karbonvázas, vagy elektromos kerékpárt, akkor egyéb szempontokat is figyelembe kell vennünk.
A karbonvázas kerékpár rögzítésénél nem ajánlott a kerékpár vázát megszorítani, mert az oldalirányú erőhatásokra az sokkal érzékenyebb. Az ilyen vázakhoz célszerű olyan szállítót választani, amelyik a kerékpár nyeregcsövét rögzíti.
Elektromos kerékpárok szállítása esetén a jellemzően nagyobb súly okozhat nehézséget (szó szerint), hiszen egy ilyen bringa bőven 20 kg-nál is több lehet. Mivel sok esetben az ilyen kerékpár tulajdonosainak nehézséget okoz akár 30-40 centiméter magasra emelni egy ekkora terhet, ezért számukra a felhelyezést segítő megoldások megléte kiemelt fontosságú.
A Pro-User Xplorer+ modell a kerékpár nyeregcsövét rögzíti, így ideális karbonvázas kerékpárok szállítására.
Az elektromos kerékpárok felemelésére a Pro-User kínálatából a Diamant Bike Lift modell nyújt rendkívül elegáns megoldást, ugyanis egy beépített elektromos lift segítségével a kerékpárszállítót teljesen leengedhetjük a földig.
Előfordul olyan helyzet, hogy utazás közben meg kell állnunk, és ott hagyjuk az autót, a kerékpárokkal együtt. Ilyenkor a gépjárművet egyszerűen zárjuk, de mi a helyzet a még a szállítón levő bringákkal? Erre megoldást nyújt egyrészt a kulcsos zárszerkezet, ami a kerékpárokat és a szállítót rögzíti egymáshoz. Ezen felül ugyanolyan fontos magának a szállítóeszköznek a zárhatósága, hogy a jó erőben lévő tolvajok a vonóhorogról se tudják leemelni a komplett szállítót, kerékpárostul. Ha tehát a szállítót is lezártuk a vonóhoroghoz és a kerékpárokat is a szállítóhoz, nyugodtan hagyhatjuk magára a kerékpárokkal megpakolt gépjárművünket is.
A Pro-User kínálatában lévő vonóhorgos kerékpárszállítók néhány kivételtől eltekintve mind zárhatók a vonóhorogra, illetve az Xplorer+ és a Diamant család modelljein a kerékpárok is kulccsal zárhatók a vonóhorogra.
A sok előny mit sem ér, ha a szállítóeszköz felszerelése több embert igényel, vagy csak nehézkes.A Pro-User termékeket épp ezért úgy tervezték, hogy egy szabadalmaztatott gyorsrögzítő rendszerrel, egy mozdulattal felrögzíthetők legyenek. Nincs szükség állítgatásra, csavarozásra, szaktudásra és akár hölgyek is fel tudják szerelni. Kerékpárszállító tesztek alapján könnyebb a döntés.
Sok embernek gondot jelent a szállítóeszköz használaton kívüli tárolása, annak méretei miatt. Ilyenkor jól jön egy kis praktikum, mint például a Pro-User Diamant, Xplorer+, vagy a Ruby+ modell összecsukhatósága. Ezek a modellek egy nagyobb bőrönd méretűvé összecsukhatók, így könnyebben találunk helyet neki a sufniban, vagy könnyen berakhatjuk az autó csomagterébe, például munkába járáskor egy P+R parkolóhoz érve.