- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Az Olimpia Parkban - stílusosan az Európai Autómentes Napon - jelentették be az e-bike vásárlási támogatási rendszert.
A kezdeményezés a kerékpáros munkábajárást hivatott segíteni, ami aktuális járványveszélyes időkben különösen aktuális. A kiírásban szereplő 1 milliárd forint a 90 000 - 150 000 Ft kerékpár támogatást figyelembe véve 6- 7 000 kerékpár eladására elég.
A támogatást kizárólag magyar, munkaviszonnyal rendelkező állampolgárok igényelhetik, tehát jogi személyek nem. Ebből következik, hogy senki se számoljon azzal, hogy a támogatáson felül még az áfát is leírja és közel féláron juthat pedelec kerékpárhoz.
A támogatás csak pedelec kerékpárokra érvényes, azaz 25 km/h rásegítésig. (Mi az a pedelec? - itt megmagyarázzuk) Ezen felül a terméknek meg kell felelnie az uniós előírásoknak. A választható termékek egy regisztrálási folyamaton esnek át, majd az elfogadott és elérhető típusok egy listára kerülnek fel. A támogatott e-bike-ok felső értékhatára 900 000 Ft, így sajnos a legdrágább karbon, full teleszkópos downhill rombolókat hiába keressük majd a listán.
A támogatás összege pedálszenzoros kerékpárok esetén 90 000 Ft, nyomatékszenzoros társaiknál 150 000 Ft.
Megjelent a kiírás, ami a sajtótájékoztatón elhangzottaktól egy fő pontban tér el: A pedálszenzoros kerékpárok esetén bekerült egy felső határ, 400 000 Ft értékben. A kiírás itt érhető el:
A pedelec kerékpárra járó kedvezményt csak hazai piaci jelenléttel bíró, regisztrált cégeknél lehet igénybe venni. Valljuk be, szükséges ez a korlátozás, figyelembe véve azt, hogy hazánkban még mindig erős a szürke/fekete gazdaság súlya és az sem lehet egy kormányzati program esetében cél, hogy külföldi webshopokhoz folyjon a támogatás.
A pályázat kiírás október végére lesz elérhető, a további részletek akkor derülnek ki. Nagy valószínűséggel az elektromos autókhoz hasonlóan először kell a támogatásra pályázni, majd a kerékpárt kiválasztani ha már elfogadták a pályázatunkat. Ami biztos, hogy a pályázatra kizárólag elektronikusan lehet majd jelentkezni.
A jó hír az, hogy Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára bejelentette, hogy nem egyszeri esetről van szó, hanem évente ismétlődő pályázatokat terveznek.
A jelenlegi piaci helyzetet figyelembe véve a szűk keresztmetszet az ebike-ok elérhetősége jelenti. A kerékpáros piac tavasszal egy sosem látott virágzáson esett át, aminek a legfontosabb követezménye, hogy a kerékpárkészletek erősen megcsappantak. Több hazai szereplővel is egyeztettünk és általános vélekedés, hogy ennyi ebike legkorábban 2021 márciusában lesz idehaza elérhető. Azaz nem kell félni attól, hogy karácsonyra kifogy a keret.
Addig legalább lesz időnk gondosan kiválasztani a számunkra megfelelőt.