- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Kérdezhetnénk azt is, hogy: úgy általában hogyan szereti meg valaki a kerékpározást? És ha megszerette, akkor mitől fogja még sok idő múlva is szeretni? Mi az, amitől nem megy el a kedve tőle?
Nos, a válasz nagyon egyszerű: a kerékpározást úgy lehet a leginkább megszeretni, ha olyan bringád van, amivel élvezet a tekerés, ha suhan, ha pontosan kezelhető, ha kényelmes, ha arra megy és akkor és úgy, ahogy szeretnéd és persze nem árt, ha a külcsín is rendben van.
Gyere és megszerettetem veled az országúti kerékpározást!
A nemrégiben nálam járt Kellys ARC 30 pontosan egy ilyen "gyere és megszerettetem veled az országúti kerékpározást" paripa. Belépő szinű járgányról van szó, annak minden előnyével, vagyis kellemes árcédulával, de megbízható és strapabíró alkatrészekkel. A Kellys ARC 30 megjelenésében abszolút profi kerékpár benyomását kelti és 279 990 Ft-ért bevezet az országúti suhanás világába.
A jól bevált alumínium alapanyagú váz gyönyörűen lapított felsőcsővel bír, eszméletlenül széppé téve ezzel az összképet (ami összképen a vázban elvezetett kábelezés is sokat dob). A menet közbeni komfortot a vázcsőbe a felsőcsőnél alacsonyabban csatlakoző hátsó támvilla, valamint a karbon első villa növeli, a magas fejcső pedig a kényelmes testpozíció miatt előnyös. Na természetesen nem kell egyeneshátas, nagypapás testtartást vízionálni, de nem is kell derékfájdalmat előidéző helyzetben hasalni a felső vázon és közben térdeddel a mellkasodat rugdosnod a nyergében.
Az ARC 30 a Shimano Sora szettjét kapta, ami hosszútávú tapasztalataim alapján egy megbízható szett, sokéves (sokváltásos) várható élettartammal. Mivel hobbi szinten nincs szükség az ezredmásodpercekben mérhető váltóidőre és a lefaragott grammokra, a Sora több, mint elegendő erre a célra. Szintén elégedettségre ad okot a Schwalbe Lugano K-Guard külső 25-ös szélességgel, ami egy nedves körülmények között is jól tapadó, komfortos lábbeli (talán kopási hajlandóságot illetően lehet ennél strapabíróbbat is találni, de egy szezont intenzív használat mellett simán elgurulhatunk vele).
A fék Tektro R312-es modell, aminek a fékerejével nem voltam maradandóan elégedett nagy sebességről való megállások alkalmával és erről szerintem főleg a fékpofák tehetnek. Többnyire minden helyzetben megállt, ahol kellett, de hiányoltam azt a harapós érzést, ami már a fékezés megkezdésekor jelzi számomra, hogy "nyugi, meg fogsz állni tutira". Hozzáteszem, a bringát előttem nem használta más, vagyis még több használat után simán javulhat a pofák tapadása, illetve a márkajelzés nélküli, egyszerű gumikat pár darab ezresért könnyen lecserélhetjük egy jól bevált darabra (vagyis négyre).
A további kiegészítő alkatrészek a Kellys sajátmárkásai közül valók, ebben a kategóriában abszolút elegendőek és összképileg is rendben vannak.
Ha az über megjelenést megszorzom a kényelmes és gyors utazási élménnyel, akkor egyértelműen megérdemli az "ajánlom" plecsnit belépő szintű országúti kerékpár kategóriában.
A legjobb választás érdekében egyébként érdemes egy kicsit szemügyre venni az ARC 10 és 50 modelleket is. A 10-es két darab húszezressel kevesebbért a miénk lehet és lényegi különbség csupán a váltószettben érhető tetten, Sora helyett Clarist kapott (plusz azt hiszem a külső nem defektvédelemmel ellátott). Ha spórolnál még egy picit, nyugodtan elengedheted a Sora szettet, a Claris-szal is elégedett leszel. Ha azonban meg tudod még fejelni egy ötvenessel (az ARC 30-ashoz képest), akkor már a nagy múltú 105-ös Shimano szettel és tárcsafékkel megdurvított cirkálód lehet, és szerintem a plusz fékerőért, valamint a legendás 105-ösért megéri még egy picit rádobni.
Lényeg-a-lényeg, mindegy, hogy melyik Kellys ARC-ot választod, élvezni fogod a bringázást, legyen az edzés, túra, vagy akár valamelyik amatőr országúti verseny...