Kerékpárral a Liptó-régióban

Benecz Ferenc - Támogatott tartalom
2024/09/10
Van egy hely Szlovákiában, ahol hegyek, hideg- és melegvízű források, hatalmas víztározó, gravel-, trekking- és mtb bringázási lehetőségek várnak...

A változatos Liptó-régió

Észak-Szlovákiában, a Magas- és az Alacsony-Tátra között húzódik a Liptó-régió. Ezen területnek egyik legfontosabb jellemzője, hogy igen változatos természeti adottságokkal rendelkezik. Mivel hegyek veszik körbe - az Alacsony-Tátra, a Nyugat-Tátra, a Magas-Tátra, a Choč-hegység és a Nagy-Fátra - legfőbb vonzz ereje a gyalogtúrázás. Könnyed és nehezebb útvonalak egyaránt találhatók a környéken.

De nem csak a hegyeken, hanem a hegyek belsejében is túrázhatunk, hiszen Szlovákia 4 nagy barlangja itt található, Liptó-régióban, köztük egy jégbarlanggal!

Emellett vizes kalandokból is akad sokféle… A régió szívében helyezkedik el Szlovákia legnagyobb vízfelülete, a „szlovák tengernek” is hívott Szentmária-víztározó (Liptovská Mara), mely kiterjedését tekintve majdnem a Velencei tavunkéval megegyező. Itt amellett, hogy különféle sportoknak hódolhatunk, akár fürdőzhetünk is. Épp úgy, mint a régió számos termál- és gyógyfürdőjében, amikből több tucat van – ezekre gyógyfürdők, strandok és aquaparkok is épültek, különféle kikapcsolódási lehetőséget nyújtva.

Kerékpárral a Liptó-régióban-3
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Fedezd fel Liptót kerékpárral

Mi most nem az előbb felsoroltak miatt látogattunk el Szlovákia ezen tájára, hanem a közel 900 kilométernyi jelzett kerékpáros útvonala miatt! A régióban mind az országúti, a gravel és a mountain bike szerelmesek is megtalálhatják az ízlésüknek megfelelő kalandot – van itt aszfalt- és dózerúton jelölt túraútvonal, és mtb bike park egyaránt.

Rövid látogatásunk során most három útvonalat választottunk ki ezek közül, úgy, hogy a sportosabb családok számára is alkalmasak legyenek. Persze a változatosságot megtartottuk, így van közte picit nehezebb és könnyebb is, illetve vadregényes erdőbeli és betonúton gurulós is.

Az Alacsony-Tátra lábánál, termálfürdők tőszomszédságában

Szentiván és környékén 14 hideg- és melegvízű forrás található, melyek között akad belsőleg és külsőleg gyógyításra alkalmas is. Az Ivánka-völgyön (Jánska dolina) keresztül Svidovské-nyeregbe feltekerni közepesen nehéz túra, de megéri, hiszen gyönyörű látványt nyújt az Alacsony-Tátra gerincre, illetve a végén megmártózhatunk a Kad’á Ján pezsgő, kénes termálvizében…

Nézd meg a túraleírást!

Bringatúra a "szlovák tenger" mellett

Nem csak a Liptó-régió, de egész Szlovákia legnagyobb vízfelülete a Szentmáriai (Liptovská Mara)-víztározó. A közel egy Velencei-tó kiterjedésű tározót hívják a „szlovák tengernek” is, melyre nem csak a hatalmas vízfelülete ad okot: sok helyen ellaposodó, homokos partja mentén fenyvesek, ciprusok nőnek, amik a nyári forróságban tényleg tenger hangulatot árasztanak. Különlegessége, hogy építése során 13 települést elárasztottak, melyek emlékhelyeit napjainkban tematikus bringás túraútvonalon fedezhetjük fel – útközben pedig fürödhetünk is!

Könnyed túra a Maluzsina vadregényes völgyében

Ha igazán vadregényes és könnyed kerékpártúrát keresünk, akkor a Maluzsina bányásztelepülésről induló kör kiváló választás. Ahogy kiérünk az erdőbe átjár minket a természet

Nézd meg a túraleírást!

Kerékpárral a Liptó-régióban-2
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Beleszerettünk Liptóba

A régió változatossága és sokszínűsége magával ragadó és a legjobb az egészben, hogy a különböző túra lehetőségek, a különböző helyszínek mindegyike Liptószentmiklósból könnyedén elérhetőek csillagtúrázva, a városban pedig számos szállás közül válogathatunk. Így például a mi általunk választott Holiday Village Tatralandia faházai is, melyek nagy előnye, hogy az árban benne van az aquapark belépő is (plusz a felvonó használat Chopokra), így a túrák végeztével jöhet pár órányi csobbanás és csúzdázás is! Mi imádtuk, amit Liptó-régió a rövid időnk során megmutathatott magából, és még visszatérünk - fedezd fel te is!

Kerékpárral a Liptó-régióban-10
VisitLiptov.sk

The activity is implemented with the financial support of the Ministry of Tourism and Sports of the Slovak Republic