- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A luxemburgi Bielesben rendezték meg a 2017-es UCI Cyclo-Cross Világbajnokságot, melyen volt minden, amit imád a sportágat szerető néző. Rengeteg bukás és technikai probléma, ónos eső és sár, izgalmak és dráma tarkították a több napos rendezvényt, melynek második napján a magyar szívek is doboghattak! A nemzeti tricolor mezt Búr Zsolti (BuZsó) húzta fel, és nagyon szépen helyt állva, három körrel a vége előtt intették ki, az 50. helyről. A verseny után pár nappal kérdeztük a történtekről és körülményekről.
Nem tudom pontosan mennyi néző volt Bielesben, de gyanítom közel a hetvenezerhez! Teljesen más ilyen környezetben versenyezni. Végig eufóriában haladsz, csak arra figyelsz, hogy a maximumot hozd ki magadból és a versenyzésedből.
A legfelemelőbb, hogy nem csak a nagyoknak őrjöngenek, hanem a mezőny többi tagjának is… hiszen a nézők számára itt minden induló hős!
Kép forrása: DoctorBike
Akadtak olyanok, akiknek meglepetést okozott a pálya, Én nem éreztem extrémen nehéznek. A legszembetűnőbb különbség abból adódik a VB és a hazai pályák nyomvonala között, hogy míg itthon arra kell törekedni, hogy a hobbisták is teljesíteni tudják a versenyt, a világbajnokságon ez már nem elvárás... sőt!
A célegyenes kijelzőjén folyamatosan láttam, hogy nagyon "begomboltak". A mély sár sem tette könnyebbé a dolgunkat. Személy szerint a jeges nyomvonalnak jobban örültem volna, mint például amilyen Erikéknek volt szombaton.
Kép forrása: DoctorBike
Nem volt különös változtatás, kerekeket cseréltem csak – a talaj állagához megfelelő szetteket tettünk be.
Nem volt ilyen, minden verseny szinte ugyanolyan. Az OB előtt csak új láncokat és fékbetéteket tettünk be, majd a versenyt követően elmentem edzőtáborozni, de már másik bringával, így a világkupára, valamint az azt követő világbajnokságra az OB-n is használtakat nyúztam.
Fontos hozzátennem, hogy ezen a szinten már egy vagy akár két szerelő mester elengedhetetlen a jó szerepléshez! Nekem minden verseny után a DoctorBike aranykezű szerelője, Robi szétszedi darabokra mindkét bringám, így mindig tökéletes állapotban vannak!
Egy defektet én is kaptam, igen. Azt gondolom, hogy a megfelelő minőségű alkatrészek révén nyugodtabban versenyezhetek – legalábbis a technikai részéért nem kell annyira izgulnom. Ami extra volt Luxemburgban, hogy a nyomvonal igen keményen igénybe vette a kerekeket. Nagyon sok kereket láttam törve... Én DT Spline kerekeket használhatok, amik állták az extrém megpróbáltatásokat - bár így is három kereket utólag centírozni kellett...
Igen, a DoctorBike-ban Robi már nekiállt a bicajok generálozásának. A megfelelő karbantartást nagyon fontosnak tartom, amit megfelelő szakember végez el.
Kép forrása: DoctorBike
A helyezést tekintve nem vagyok csalódott, persze a kiszólításnak nem örülök annyira. Van Aert, és Van Der Poel olyan tempót tekertek, hogy ez igen sok versenyző sorsát megpecsételte. Például előttem nem sokkal Lars Boom is ki lett szólítva.
De a cross világbajnokságon nincsenek töltelékversenyzők. Itt nincsenek segítők, itt a világ legjobb versenyzői feszülnek egymásnak. Egy kis túlzással itt mindenki a világbajnoki címért teker! Így megközelítve nem is olyan rossz az 50. helyezés…
Sportban persze nincsen „ha”, de „ha” nincs a defektem, az első körök „verekedései” és a két fénysebességgel közlekedő srác a mezőnyben, akkor be lehetett volna fejezni körhátrány nélkül a VB-t. Hisz például a 10. versenyző csak 2:40-re volt előttem, amikor kiszólítottak.
Mindenben. Az első lépésként a lehető legtöbbet kellene versenyezni ebben a mezőnyben! Nem vagyunk tehetségtelenebbek, mint a belgák, hollandok vagy esetleg a franciák. Ezt hosszasan tudnám ecsetelni…
Az a bizonyos első lépés elkezdődött, legalábbis BuZsó részéről mindenképp. Drukkolunk, hogy a jövőben egyre többször izgulhassunk ebben a látványos és kemény sportágban hazánk fiaiért… Köszönjük BuZsó!
BuZsó szervizhátterét a DoctorBike biztosítja.