- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A fék- és gumigyártó Continental Bicycle Systems GmbH & Co KG november 12-én bejelentette, hogy az e-bike hajtások fejlesztésén dolgozó közel 100 alkalmazottját áthelyezi, mivel a 2014-ben elindított ezen divízióját 2020 első negyedévében teljes mértékben megszünteti. A döntést Antje Lewe, a ContiTech szóvivője közölte. Nyilatkozatában kijelentette, hogy a döntést, miszerint az e-bike és pedelec piacról teljes mértékben kivonul a cég, gazdasági okokra vezethető vissza, és energiáikat inkább más területekre kívánják fókuszálni.
A bejelentés egyrészt meglepő, hiszen a cég az idei európai szakmai kiállításon, a Eurobike-on mutatta be (a NuVinci céggel karöltve fejlesztett) vadonatúj, fokozatmentes váltóval egybeépített rendszerét, és minden híradás és statisztika azt mutatja, hogy az e-bike piac robbanásszerűen nő (egyes Nyugat-Európai országokban már évek óta több példányban értékesítenek elektromos rásegítéses bringákat, mint hagyományost). Látható viszont másrészről, hogy a széles választékuk ellenére sem sikerült megnyerniük a gyártókat, akik inkább a Shimano és Bosch cégek termékeit építik kerékpárjaikba.
A már meglevő felhasználókat, illetve leendő felhasználókat (hiszen most is számos el nem adott kerékpárban van már Continental hajtás) megnyugtatta a cég szóvivője: a jótállási kötelezettségeiket illetve a technikai támogatást fenntartják, 2022-ig legalábbis biztosan.
Különleges, fejlett technológiával készült kerékpárt mutatott be Pozsonyban, a Kinazo Design. Együttműködve a szlovákiai Volkswagen gyárral, a Direct Metal Laser Sintering elnevezésű új technológiával alkották meg a világ első 3D-nyomtatott alumínium enduro e-bikeját.
Már az idei, 2019-es Eurobike során is több cég mutatott be 3D nyomtatott vázat, de azok - ellentétben a Kinazo alumínium vázával - mind karbonból készültek. A szlovák cég által alkalmazott technológia lézer segítségével, mikro-hegesztésekkel állítja elő a kész terméket. A Kinazo váz egy darabból áll, és az előállítási mód révén teljesen egyedi kialakítást, személyre szabott geometriát, sőt, akár formát is kínál!
Az elöl-hátul 160 mm rugóúttal rendelkező Kinazo E1 mindösszesen csak 20 kilogrammot nyom. Brose S-pedelec hajtással, vázba integrált BMZ 650 Wh akkumulátorral, Fox Racing Shox teleszkópos villával és rugóstaggal, hidraulikus tárcsafékekkel, valamint SRAM váltással szerelve 20 000 euros áron lehet előrendelni.