- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A Merida kínálatából a Big.Nine 500 modell, mintha csak éppen a mi körképünk számára készült volna. 299 ezer forintos árával és minden felszereltségével arra törekszik, hogy egy mindenes kedvenc lehessen, kiemelkedő erdei menettulajdonságokkal és a vázra élettartam garanciával.
A katalógusban lévő szöveget kétszer kellett elolvasnom, hogy valóban jól értettem-e, de igen: Az Big.Nine monti az országúti Scultura és Reacto fenevadaktól örökölt aero profiltól (NACA Fastback) lesz továbbra is a leggyorsabb merevfarú MTB a Merida palettájában. Mi ennek a gépnek próbálhattuk ki az alumínium TFS szériáját Manitou teleszkóppal, Shimano Deore hajtóművel és váltással, Maxxis gumikkal.
A kipróbált bringák közül egyértelműen a Big.Nine volt az, amelyikkel a terepen töltött méterek a legélvezetesebbek voltak, kétség kívül erdei ösvényekre termett a paripa. A Maxxis Ikon 2.2-es gumiknál nedves terepen el tudtunk volna képzelni hatékonyabb választást, de figyelembe véve, hogy mi most "mindenre" szeretnénk használni a bringát, abszolút helyénvaló ez a lábbeli. Az alacsony átlépési magasság, a szélesebb kormány és a hosszabb tengelytáv játékossá és könnyen kezelhetővé teszi terep-üzemmódban.
A tesztkörök alapján a Big.Nine-nal nem szívesen cserélnénk le a járatlan utat a kitaposott dózerútért, hovatovább az aszfaltért, de a kitámasztónak, sárhányónak és csomagtartónak is kialakított rögzítő-szemek alapján mégis megtehetjük ezt, ha úgy hozza a helyzet. A széles kormány miatt városi cikázásnál nem a legideálisabb választás, de ha két ösvényen tekerés közben még be kéne vásárolnod a piacon, akkor nem szükséges bringát cserélned.
A jól eltalált zöld szín remekül passzol az erdei környezethez, a rejtett kábelvezetéssel és az ütős geometriával együtt szemet gyönyörködtető az összhang.