- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Váz | Villa |
Fully, alu tapered (1-1/8" - 1,5") fejcső Váz rugóstag: 0-120 mm Lock-out: Van, kormányról vezérelhető 12 mm tengely |
Fox 32 Float CTD Külső csillapítás állítási opció Lock-out: van, kormányról vezérelhető Villa rugóút: 0-120mm 15 mm tengely |
Fék | Váltó |
Shimano SLX hidraulikus tárcsafék 180mm- 180 mm rotor |
Shimano SLX-SLX Shadow+ |
Hajtómű | Kormány |
Shimano SLX | szélesség: 720mm felett |
Kimura
Régóta keresek egy hasonló bringát magamnak. Ültem már sokfélén, tetszett is sokféle. Viszont ez valahogy mindenes. Elöl 130 mm, hátul 120-at mozog. Lehet vele mászni is, mert lokkolható egyszerre a két rugózás. Hogy őszinte legyek, ezeken a tesztkörökön nem éreztem eget verő különbséget ez, és a 160mm-t mozgó Kelly's között. Itthoni maratonokra, hazai endurokra szerintem elég ez a gép. Nagyon kezes, igen jól irányítható alacsony és nagyobb sebességnél is. Az áttételezése tökéletes, a nyeregrúdnál engem nem zavart, hogy hátra kell nyúlni a leengedéshez. A fékek tökéletesen tették a dolgukat, igazi mindenes gép. Hosszabb túrákhoz egy könnyebb gumit felraknék, de mást nem nagyon variálnék rajta, nekem így volt jó, ahogy. Imádtam, hogy lehetett vele jobbra balra ficeregni, ugrálgatni a gyökerekről mindenféle félelem nélkül, és a lefeléken is szépen kimozgott minden gyökeret. Ha a tesztelt bringák közül választani kéne ezt vinném haza. Az xc-re azért kapott kevesebb pontot, mert relatív nagy a súlya, de ezen még bőven lehetne faragni, ha az ember komolyan akar versenyezni.
Kis Dzsoni
All-mountain, azaz kellemes fel-le hajtásokra, kicsit technikásabb lejtőkre a kedvencem lett. Annak ellenére, hogy 120-t mozog elöl-hátul a saját dimneziómban szinte ugyanúgy lehetett emelkedőkön is dinamikusan tekerni, mint a merevfarú társait. Csiki-csuki ösvényeken a Merida 120 hozta belőlem ki a legtöbbet. Ezzel éreztem legharmonikusabbnak a csapatást. Ha valaki durvulni akar akkor talán a teleszkópos nyeregcső kormányról vezerélhetőségét hiányolhatja.
Cicabetty
Az első és hátsó teleszkóp puha mozgása végtelenül gördülékennyé teszi a terep különböző akadályokon való áthaladását, pontos váltás és magabiztos fékek jellemzik. A kemény nyereg csak a felfeléken okoz kisebb problémát, maga a bringa a meredek felfeléket is könnyedén veszi. Igazi élmény vele a terepen bringázni!
Simoon
Ha csak egyetlen bringám lehetne és "mindenre" szeretném használni (egy kicsi móka lefelé, hosszabb túra, esetleg maratonok), akkor ezt a bringát választanám. A nyereg nem "távirányítós", ami enduronal hátrány, de xc-nél még így is maga a nonplusultra, hogy egyáltalán van. A ctd első és hátsó teleszkópot is állítja egyszerre, emiatt nehezebb a kart benyomni - elvileg ez egy kis szilikonozassal orvosolható. A váltó tökéletes, az SLX valtókar a kétirányú kapcsolójával a kedvenceim közé tartozik és a fékerő is minden helyzetben elegendő volt.
Amikor leszerveztük a Trans Slovenia túrát, kétség sem fért hozzá hogy, ezt a bringát viszem magammal. Olyan gép kellett amellyel könnyen lehet felfelé tekerni, ugyanakkor lefele is magabiztosan hasítani még egy magamfajta hobby rájdernek is.
A Trans Slovenia egy hét szakaszból álló kerékpártúra az Alpoktól az Adriáig. Mi három etapot vállaltunk be. Kettő ebből a Júliai-Alpokban futott. Napi 1300 körüli szinthez 40 km társult. Az emelkedők aszfalt, murva és szélesebb erdei utakon haladtak míg a lejtők gyakran voltak még "szemetesek" azaz igen kövesek, helyenként sziklásak sok faággal kiegészítve. A harmadik szakasz már haladósabb volt, 70 km-en 1300 szint, szélesebb, tiszta erdei ösvények ahol lehetett pörgetni.
A One-twentyvel könnyen tudtam haladni a 14-15%-os kaptatókon is. A 2 tányéros váltó rendszer bőven elegendő volt. Bár "csak" SLX váltóval rendelkezik, hátul megtalálható a Shadow+, aminek köszönhetően nem esett le a lánc a lefeléken. A fékek is csodálatosan teljesítettek. Én gyakran el tudom égetni a tárcsámat, a mostani 3 nap alatt csak egyszer éreztem égett szagot és a fékek végig fogtak. A lejtőkön szépen vettük az akadályokat a sok sziklával és faággal együtt.
Egyedül a nyerget cserélném le, a Prolog Kappa 2 nevezetű ülőalkalmatossággal nem igazán tudtunk összeszokni. A teleszkópos nyeregcső kormányról vezérelhetősége pedig továbbra is hiányzik.