Merida Scultura 6000 Hír

Simon Ádám
Simon Ádám - Támogatott tartalom
2016/04/22
"A világ egyik legkönnyebb karbon váza, amire a világ legkönnyebb, sorozatban gyártott kerékpárját is építik". 

Scultura 6000 Felszereltség

Váz Villa

Scultura CF4 lite MC
karbon

tapered fejcső 

Scultura Mid Superlite
Fék Váltó
Shimano Ultegra
patkófék
Shimano Ultegra
Hátsó sor 11 seb (11-28)
Hajtómű Kerék
FSA Gossamer Pro 50/34 Fulcrum Racing 7
Continental Grand Sport Race

 

 

Szubjektív vélemények

SiMoon

"A világ egyik legkönnyebb karbon váza, amire a világ legkönnyebb, sorozatban gyártott kerékpárját is építik". 

A Merida országúti palettájából egy igen ütős darabot tesztelhettünk a hétvégén, így nem is annyira meglepő (mégha sokan nem is fogadtunk volna rá), hogy ez vitte a pálmát mind közül. Természetesen ennek az előnynek ára is van, de akárhogy is nézzük, a Merida Scultura 6000 egy bitangjó országúti kerékpár lett, ami még a kételkedőket is képes meggyőzni (volt is erre példa közülünk).

Az a helyzet, hogy a Scultura nyergében ülve egyetlen pillanatra sem kellett viaskodni a kerékpárral, hogy azt tegye, amit szeretnék. Én csak tekertem, beleadtam apait-anyait és a bringa adta alám a lovat. Fantasztikusan egyben van a gép, ami alatt azt kell érteni, hogy még kiállva lószolásnál sem nyekereg-ropog-nyeklik-nyaklik, érzed, hogy bátlan odaléphetsz neki, anélkül, hogy belerokkanna a szerkezet. A váltás villámgyors és pontos, aminek kényelmét (és persze ezzel a bringa árát) már csak egy Di2 nyomkodós "távirányítóval" lehetne növelni.

Ugyanez a stabil érzés tapasztalható lejtőzésnél is. A kormány nagy sebességnél és rosszabb útminőség mellett is határozott irányítást enged, nem rezeg-izeg-mozog, ami nagy mértékben növeli a biztonságérzetet és ezt a fékerő csak tovább fokozza (bár hozzáteszem, a legjobb fékerő élményt mégsem ezzel, hanem egy másik modell 105-os szettjével éltem át).

Az üléspozíciója annak ellenére nem kényelmetlen, hogy a többi tesztelt bringához képest előredőlősebb üléspozíciót kíván meg a geometria.

A dizájn összhatása is szépre sikeredett, a matt koromszürke alapon meridazöld színű betétek még a mozgásvilágos mezemhez is szépen passzoltak :) Ha a hátsó fékhez hasonlóan (ami a láncvillák alá került), valahogy az első féket is el tudták volna rejteni, akkor még elegánsabb, minimalistább lehetne a megjelenés, de ez már csak olyan "káka és csomó" jellegű megjegyzés.