- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Búr Zsolttal még éppen kellemes, napos időben beszélgettünk a Mitas új cyclocross külsőiről szerzett tapasztalatairól. Akkor még csak az X-Roadról voltak behatóbb tapasztalatai, ám azóta bőven akadt olyan dagonyás, saras terep, ahol az X-Swamp és az X-Field is megcsillogtathatta tudását. Emlékeztetőnek íme a videó az X-Roadról...
A videóban említett X-Road után az X-Field és az X-Swamp kipróbálása volt soron. A két típus szintén „megkapta” az X-Road-ra is jellemző tulajdonságokat. Kézbevételnél azonnal érezhető az alacsony súly, ami ebben az árkategóriában szinte verhetetlen. Szemrevételezésnél már sejthető – ha az elnevezésüket nem is nézzük - hogy melyik típus, milyen talajviszonyokra ajánlott.
Mindhárom külsőben megtalálható a Mitas újítása, a Weltex technológia, ami a felni (főleg a karbonfelni) szélei által a gumiban okozott sérüléseket hivatott megelőzni. A belső nélküli használatnál kifejezetten jól jön, ahol az alacsonyabb nyomás miatt jobban mozoghat a felni peremén a külső gumi.
A nedvesebb terepre szánt külsőket vegyesen használtam, előre az X-Swamp, hátra pedig az X-Field került. Elöl sokkal fontosabb, hogy a kerékpárunk irányítható legyen, így itt megfelelő tapadást és jó oldaltartást biztosító nagyobb mintázat a nyerő, a hátsó guminál pedig a jó gördülési ellenállás a legfontosabb. A gumik nagyon jó menettulajdonságokkal rendelkeznek alacsony nyomáson is. Ha nem olyan mostohák a körülmények akkor előre is az X-Fieldet ajánlom.
A fenti kombinációt a saját igényeim és kerékpározási stílusom alapján alakítottam ki, elképzelhető, hogy másnak ettől eltérő felhasználás lesz a nyerő. A cél az, hogy a körülményekhez a legjobb tapadás és gyorsaság párosuljon.
Ami az összeszerelést illeti: kipróbáltam belső nélkül, és meglepő módon, nagyon könnyen sikerült a helyére pattintani, még keskenyebb országúti felnin is. Személy szerint azonban versenykörülmények között biztonságosabbnak érzem a belsővel kombinált hasznláatot, az alacsonyabb nyomás és az agresszívebb felhasználás miatt.
Versenyzők számára fontos infó (cyclocross versenyen a gumi maximális szélessége 33 mm lehet), hogy a gyár által megadott 33 mm-es gumiszélesség valós, így nyugodtan odaállhatunk vele a rajtvonalhoz.
A Mitas valamennyi cyclocross külsője (X-Road, X-Field, X-Swamp) kiemelkedő ár/érték aránnyal bír, és edzésre, valamint hobbi versenyzésre is tökéletesen alkalmasak.
Technikai specifikációk, ár és bővebb infó itt...