Részletesen bemutatjuk, miként változott át Máté bringája...
82007-elotteutana.jpg
Ha lemaradtál volna, az előzményeket itt találod!
Egy szerdai napra rendeltük be a beteget. Mikor megérkezett, a gazdája elmondta, hogy milyen plasztikai sebészeti beavatkozásokat szeretne rajta eszközölni, csak még azt nem tudta, hogy milyenek legyenek a színek. Elegáns, de ugyanakkor vagány megjelenésű bringát szeretett volna. A bolt két tulajdonosa kicsit elgondolkodott, majd felcsillant a szemük: valósítsuk meg azt a dizájnt, amit már régóta forgattunk a fejünkben – Barna, Fehér, Narancs.
Na, de mik legyenek az arányok? A bringaboltos már ismeri a nagykerek kínálatát, és tudja, hogy bizony nem minden alkatrészből van minden fajta színben. És akkor a lelki szemeink előtt elkezdett épülni a kerékpár:
- mondjuk legyen barna a váz, fehérek a felnik, narancsok a külsők, és a bowdenházak.
- és a bandázs meg a nyereg?
- azok pedig legyenek vilá gosabb barnák.
- hát akkor ez kész is:)
A végén még bevillant a barna alapon narancs logós nyereg képe, aminek a pálcái is narancsok. Hab a tortán. A tulajdonos elfogadta a dizájnt, kért még néhány funkcionális beavatkozást is pluszban, majd indulhatott a megvalósítás… (a megérkezés, az eredeti állapotok és a szétszedés folyamatát egy korábbi cikkben részleteztük)
A szerelésről készült többi képhez klikk ide!
Aztán ugrunk az időben: hirtelen a műtőben találjuk magunkat, a műtőasztalon gondosan kikészítve a beépítendő alkatrészek. Még egy nap, amíg a Miche Monolithic gyorszáras, menetes agyak DT Swiss rozsdamentes küllőkkel befűződnek a fehér, mart falú, magas peremes felnikbe, és…
A szerelésről készült többi képhez klikk ide!
…eljött a várva várt pillanat. A vázat a műtőasztalra helyeztük. Az operáció a középcsapágy garnitúra alkatrészeinek tisztításával és beszerelésével kezdődött. Az új golyóskosarakkal csodásan forgott. A hajtómű krómtisztítás után, új fényes kupakokkal került a helyére. Némi zsírral behúztuk a kelyheket a fejcsőbe, és új golyóskosarakkal beraktuk a villát. Az alátéten a köröm fele eltűnt, ami elég fenyegető a villanyak menetére nézve, úgyhogy azt is lecseréltük.
A szerelésről készült többi képhez klikk ide!
Ezután kormányszár és "csudálatosan" alu koskormány került a szépségbe. A páciens állványra került és egy kicsit kipiheghette magát, amíg felgumiztuk a kerékszettet (természetesen tömlővédőszalaggal és narancsos Vittoria Rubino külsőkkel ). Egy ujjnyi zsírral feltekeredett az új hatos Shimano racsni a menetre. Ezután jött az új hátsó váltó és egy új lánc is, ha már racsnit cseréltünk. A láncot a hajtómű és a racsni, illetve a váltó méreteihez kellett igazítani, kivettünk belőle egy pár szemet.
A szerelésről készült többi képhez klikk ide!
Az alany kezdett bringaformát ölteni. Hát még amikor a nagybenyúlású, két forgáspontos, fekete Saccon fékeket felcsúsztattuk…volna, mert a hátsónak a tengelyéből fűrészelni kellett még, az elsőnél pedig az imbuszos rögzítés miatt a villát kellett hatosról nyolcasra fúrni. Eztán szép fehér Saccon Radius , rejtett bowdenes fékkarokat szereltünk a kosra és narancssárga bowdenházzal bekötöttük a fékeket. A leglátványosabb rész jött: a csoki bandázs felcsavarodott a kormányra. Finom részlet a fehér kormánydugó a zárásnál. Végül fehér csengő a kormányszáron.
A szerelésről készült többi képhez klikk ide!
Nem kevés pucolás következett az első váltó felszerelése előtt, de megérte. A vázon nincs konzol a váltókar nak, úgyhogy bilincses megoldást kellett találnunk. A váltók bekötése előtt érdemes volt pedált húzni a hajtókarokba. Ez okozott egy kis gondot, mert a menetek nem voltak már épek, de tisztítás és noszogatás után beletörődtek a sorsukba és magukba fogadták az alukeretes taposó pedálokat.
Váltóbekötés és beállítás is pipa, jöhetett a nyeregszár. Találtunk stílusos, krómozott 25,8-ast, bilincset tettünk rá és persze a gyöngyszemet, a barna nyerget narancs logóval. Volt nagy öröm meg taps, mert készen állt a bringa a próbakörre. Úgy ment mint az álom… küllőprizma fel, és…elkészült a bringa!
Mennyibe került a Pimpelés?
A PimpMyBike nyereményjáték keretein belül Máté bringája a következő beavatkozásokat, alkatrészeket kapta:
Megnevezés
Ár
Lebontás
4 500 Ft
Homokfúvás
3 500 Ft
Fényezés
25 000 Ft
Felépítés
9 500 Ft
Cseper Ringo mart falú felni (2db)
12 000 Ft
Agy Miche első Monolitich országúti 36ly., gyorszáras (Patai-Szabó Kft.)
2 800 Ft
Agy Miche hátsó Monolitich országúti 36ly., gyorszáras (Patai-Szabó Kft.)
2 400 Ft
72db DT küllő
3 600 Ft
Kerékfűzés 2db
7 000 Ft
Felniszalag 1pár
500 Ft
Belső Kenda 622-18 2db
1 800 Ft
Külső Vittoria Rubino narancs 2db (Patai-Szabó Kft.)
8 200 Ft
Alu taposó pedál
2 200 Ft
Bowdenház narancs 2m (Patai-Szabó Kft.)
2 400 Ft
Bandázs Flux csoki
1 600 Ft
Nyeregcső alu króm
4 850 Ft
Stucni alu használt polírozva
1 500 Ft
Nyereg Csepel barna
4 200 Ft
Csengő fehér (Patai-Szabó Kft.)
650 Ft
Összesen
98 200 Ft
A Pimpelésen kívül Máté a következő upgrade-t kérte:
Megnevezés
Ár
Fékpofa Saccon 4db
1 200 Ft
Nyeregcsőcsavar
350 Ft
Golyóskosarak
1 000 Ft
Kormány kos alu Zoom
2 800 Ft
Féktestek Tektro 2forgásp. Króm
5 200 Ft
Fékkarok Saccon Radius rejtett bowdenes outi fehér
2 800 Ft
Váltó hátsó Shimano SIS szemes
1 800 Ft
Váltókar Shimano pár
1 500 Ft
Racsni Shimano 6os
3 200 Ft
Lánc KMC Z30
1 500 Ft
Bowden 4db
600 Ft
Összesen
21950 Ft
A PimpMyBike nyereményjátékot a Mozgásvilág.hu szervezte, a nyertes kerékpár felújítását és a szakmai hátteret Rocket Bikes kerékpárbolt és műhely adta és a felhasznált alkatrészekben támogatást a Patai-Szabó kerékpár alkatrész nagykereskedelem nyújtott.
82007-szponzorok.jpg
Ha kedvet kaptál a Pimpeléshez, adunk pár jótanácsot, hogy mikor és hogyan érdemes nekifognod.
Bár az átalakulás akkor a leglátványosabb, ha mindent egyszerre csináltatsz meg, pénztárcádnak megfelelően részleteként is megvalósíthatod elképzeléseidet. Vedd azonban figyelembe azt, hogy bizonyos felújítási munkák, illetve az egyes alkatrészek összefüggnek egymással. Bandázs alá rejtett fékbowdenház cseréjénél például sanszos, hogy a bandázst is meg kell bontani, le kell cserélni, de talán a legfontosabb időzítést a váz újrafényezése igényli.
Bringát télen vagy kora tavasszal érdemes átfényeztetni. Ha nem használod télen, akkor mielőtt eltennéd pihenni, ha használod, akkor pedig kora tavasszal. Ezekben az időpontokban ugyanis amúgy is esedékes lenne az éves nagygenerál, melynek során a szerelők - a bringa élettartamát megnövelendő - szezon után belenéznek az agyakba, tisztítják-zsírozzák azokat, illetve ugyanígy a nyeregszárat és a stucnit, hogy ne korrodálódjanak össze a nyeregcsővel és a villanyakkal. Ezen kívül pedig mindent beállítanak rajta, ami a szezonban elállítódott.
Azért jársz jól, ha ekkorra időzíted a tervezett átfényezést, mert ahhoz a kerékpárt le kell bontani vázig-villáig, majd utána újra fel kell építeni a nulláról. A felépítés ilyenkor a Rocket Bikes műhelyében egyben egy nagy generál is, mivel zsírban rakjuk össze az alkatrészeket, és mindent beállítunk, ami kell ahhoz, hogy a bringa kifogástalanul működjön. Tehát két legyet ütsz egy csapásra! Plusz az új színnel nem harmonizáló és/vagy már műszaki állapotuk miatt egyébként is cserére szoruló alkatrészeket is ilyenkor érdemes kicseréltetni, mert felépítéskor már ezekkel az alkatrészekkel épül újra a bringa, így nem kell még külön azoknak a cseréjéért is fizetni valamikor máskor.
Árak (Rocket bikes)
Lebontás: 4 500 Ft (Téli akció keretében a Rocket Bikes - ban ingyenes!)
Homokfúvás váz+villa: 3 500 Ft
Fényezés fényesre egy vagy több színben: 16 500 Ft
Felépítés: 9 500 Ft
4 db bowden: 1 000 Ft
2 m bowdenház: 600 Ft
Össz.: 35 600 Ft
Télen akciósan Rocket Bikes : 31 100 Ft
Ha az átfényezés nem esik egybe a nagy generálozással, akkor külön egy nagy generál szezonban: 12 000 Ft
(Téli akcióban Rocket Bikes -ban 7 000 Ft!!!)