Műhelytitkok a PimpMyBike átalakulásról Hír

Mozgásvilág.hu
2011/11/22
Felfedjük a teljes pimpelés folyamatát szétszedéstől összerakásig, érdekes részletekkel, árakkal és tippekkel, jótanácsokkal együtt
Hirdetés

Részletesen bemutatjuk, miként változott át Máté bringája...

 

82007-elotteutana.jpg

 

Ha lemaradtál volna, az előzményeket itt találod!

 

Egy szerdai napra rendeltük be a beteget. Mikor megérkezett, a gazdája elmondta, hogy milyen plasztikai sebészeti beavatkozásokat szeretne rajta eszközölni, csak még azt nem tudta, hogy milyenek legyenek a színek. Elegáns, de ugyanakkor vagány megjelenésű bringát szeretett volna. A bolt két tulajdonosa kicsit elgondolkodott, majd felcsillant a szemük: valósítsuk meg azt a dizájnt, amit már régóta forgattunk a fejünkben – Barna, Fehér, Narancs.

Na, de mik legyenek az arányok? A bringaboltos már ismeri a nagykerek kínálatát, és tudja, hogy bizony nem minden alkatrészből van minden fajta színben. És akkor a lelki szemeink előtt elkezdett épülni a kerékpár:

- mondjuk legyen barna a váz, fehérek a felnik, narancsok a külsők, és a bowdenházak.

- és a bandázs meg a nyereg?

- azok pedig legyenek vilá gosabb barnák.

- hát akkor ez kész is:)  

A végén még bevillant a barna alapon narancs logós nyereg képe, aminek a pálcái is narancsok. Hab a tortán. A tulajdonos elfogadta a dizájnt, kért még néhány funkcionális beavatkozást is pluszban, majd indulhatott a megvalósítás… (a megérkezés, az eredeti állapotok és a szétszedés folyamatát egy korábbi cikkben részleteztük)

 

A szerelésről készült többi képhez klikk ide!

 

Aztán ugrunk az időben: hirtelen a műtőben találjuk magunkat, a műtőasztalon gondosan kikészítve a beépítendő alkatrészek. Még egy nap, amíg a Miche Monolithic gyorszáras, menetes agyak DT Swiss rozsdamentes küllőkkel befűződnek a fehér, mart falú, magas peremes felnikbe, és…

 

A szerelésről készült többi képhez klikk ide!

 

…eljött a várva várt pillanat. A vázat a műtőasztalra helyeztük. Az operáció a középcsapágy garnitúra alkatrészeinek tisztításával és beszerelésével kezdődött. Az új golyóskosarakkal csodásan forgott. A hajtómű krómtisztítás után, új fényes kupakokkal került a helyére. Némi zsírral behúztuk a kelyheket a fejcsőbe, és új golyóskosarakkal beraktuk a villát. Az alátéten a köröm fele eltűnt, ami elég fenyegető a villanyak menetére nézve, úgyhogy azt is lecseréltük.

 

A szerelésről készült többi képhez klikk ide!

 

Ezután kormányszár és "csudálatosan" alu koskormány került a szépségbe. A páciens állványra került és egy kicsit kipiheghette magát, amíg felgumiztuk a kerékszettet (természetesen tömlővédőszalaggal és narancsos Vittoria Rubino külsőkkel ). Egy ujjnyi zsírral feltekeredett az új hatos Shimano racsni a menetre. Ezután jött az új hátsó váltó és egy új lánc is, ha már racsnit cseréltünk. A láncot a hajtómű és a racsni, illetve a váltó méreteihez kellett igazítani, kivettünk belőle egy pár szemet.

 

A szerelésről készült többi képhez klikk ide!

 

Az alany kezdett bringaformát ölteni. Hát még amikor a nagybenyúlású, két forgáspontos, fekete Saccon fékeket felcsúsztattuk…volna, mert a hátsónak a tengelyéből fűrészelni kellett még, az elsőnél pedig az imbuszos rögzítés miatt a villát kellett hatosról nyolcasra fúrni. Eztán szép fehér Saccon Radius , rejtett bowdenes fékkarokat szereltünk a kosra és narancssárga bowdenházzal bekötöttük a fékeket. A leglátványosabb rész jött: a csoki bandázs felcsavarodott a kormányra. Finom részlet a fehér kormánydugó a zárásnál. Végül fehér csengő a kormányszáron. 

 

A szerelésről készült többi képhez klikk ide!

 

Nem kevés pucolás következett az első váltó felszerelése előtt, de megérte. A vázon nincs konzol a váltókar nak, úgyhogy bilincses megoldást kellett találnunk. A váltók bekötése előtt érdemes volt pedált húzni a hajtókarokba. Ez okozott egy kis gondot, mert a menetek nem voltak már épek, de tisztítás és noszogatás után beletörődtek a sorsukba és magukba fogadták az alukeretes taposó pedálokat. 

 

Váltóbekötés és beállítás is pipa, jöhetett a nyeregszár. Találtunk stílusos, krómozott 25,8-ast, bilincset tettünk rá és persze a gyöngyszemet, a barna nyerget narancs logóval. Volt nagy öröm meg taps, mert készen állt a bringa a próbakörre. Úgy ment mint az álom… küllőprizma fel, és…elkészült a bringa!

 



 

Mennyibe került a Pimpelés?

A PimpMyBike nyereményjáték keretein belül Máté bringája a következő beavatkozásokat, alkatrészeket kapta:
Megnevezés   Ár   Lebontás   4 500 Ft   Homokfúvás   3 500 Ft   Fényezés   25 000 Ft   Felépítés   9 500 Ft   Cseper Ringo mart falú felni (2db)   12 000 Ft   Agy Miche első Monolitich országúti 36ly., gyorszáras (Patai-Szabó Kft.)   2 800 Ft   Agy Miche hátsó Monolitich országúti 36ly., gyorszáras  (Patai-Szabó Kft.)   2 400 Ft   72db DT küllő   3 600 Ft   Kerékfűzés 2db   7 000 Ft   Felniszalag 1pár   500 Ft   Belső Kenda 622-18 2db   1 800 Ft   Külső Vittoria Rubino narancs 2db  (Patai-Szabó Kft.)   8 200 Ft   Alu taposó pedál   2 200 Ft   Bowdenház narancs 2m  (Patai-Szabó Kft.)   2 400 Ft   Bandázs Flux csoki   1 600 Ft   Nyeregcső alu króm   4 850 Ft   Stucni alu használt polírozva   1 500 Ft   Nyereg Csepel barna   4 200 Ft   Csengő fehér  (Patai-Szabó Kft.)   650 Ft   Összesen 98 200 Ft
  

 

A Pimpelésen kívül Máté a következő upgrade-t kérte:
Megnevezés   Ár   Fékpofa Saccon 4db   1 200 Ft   Nyeregcsőcsavar   350 Ft   Golyóskosarak   1 000 Ft   Kormány kos alu Zoom   2 800 Ft   Féktestek Tektro 2forgásp. Króm    5 200 Ft   Fékkarok Saccon Radius rejtett bowdenes outi fehér   2 800 Ft   Váltó hátsó Shimano SIS szemes   1 800 Ft   Váltókar Shimano pár    1 500 Ft   Racsni Shimano 6os   3 200 Ft   Lánc KMC Z30   1 500 Ft   Bowden 4db   600 Ft   Összesen 21950 Ft
 

A PimpMyBike nyereményjátékot a Mozgásvilág.hu szervezte, a nyertes kerékpár felújítását és a szakmai hátteret  Rocket Bikes  kerékpárbolt és műhely adta és a felhasznált alkatrészekben támogatást a  Patai-Szabó  kerékpár alkatrész nagykereskedelem nyújtott.

 

82007-szponzorok.jpg

 



 

Ha kedvet kaptál a Pimpeléshez, adunk pár jótanácsot, hogy mikor és hogyan érdemes nekifognod.

 

Bár az átalakulás akkor a leglátványosabb, ha mindent egyszerre csináltatsz meg, pénztárcádnak megfelelően részleteként is megvalósíthatod elképzeléseidet. Vedd azonban figyelembe azt, hogy bizonyos felújítási munkák, illetve az egyes alkatrészek összefüggnek egymással. Bandázs alá rejtett fékbowdenház cseréjénél például sanszos, hogy a bandázst is meg kell bontani, le kell cserélni, de talán a legfontosabb időzítést a váz újrafényezése igényli.

Bringát télen vagy kora tavasszal érdemes átfényeztetni. Ha nem használod télen, akkor mielőtt eltennéd pihenni, ha használod, akkor pedig kora tavasszal. Ezekben az időpontokban ugyanis amúgy is esedékes lenne az éves nagygenerál, melynek során a szerelők - a bringa élettartamát megnövelendő - szezon után belenéznek az agyakba, tisztítják-zsírozzák azokat, illetve ugyanígy a nyeregszárat és a stucnit, hogy ne korrodálódjanak össze a nyeregcsővel és a villanyakkal. Ezen kívül pedig mindent beállítanak rajta, ami a szezonban elállítódott.

Azért jársz jól, ha ekkorra időzíted a tervezett átfényezést, mert ahhoz a kerékpárt le kell bontani vázig-villáig, majd utána újra fel kell építeni a nulláról. A felépítés ilyenkor a Rocket Bikes műhelyében egyben egy nagy generál is, mivel zsírban rakjuk össze az alkatrészeket, és mindent beállítunk, ami kell ahhoz, hogy a bringa kifogástalanul működjön. Tehát két legyet ütsz egy csapásra! Plusz az új színnel nem harmonizáló és/vagy már műszaki állapotuk miatt egyébként is cserére szoruló alkatrészeket is ilyenkor érdemes kicseréltetni, mert felépítéskor már ezekkel az alkatrészekkel épül újra a bringa, így nem kell még külön azoknak a cseréjéért is fizetni valamikor máskor. 

 

Árak (Rocket bikes)

Lebontás: 4 500 Ft  (Téli akció keretében a  Rocket Bikes - ban ingyenes!)

Homokfúvás váz+villa: 3 500 Ft

Fényezés fényesre egy vagy több színben: 16 500 Ft

Felépítés: 9 500 Ft

4 db bowden: 1 000 Ft

2 m bowdenház: 600 Ft

Össz.: 35 600 Ft

Télen akciósan  Rocket Bikes : 31 100 Ft

 

Ha az átfényezés nem esik egybe a nagy generálozással, akkor külön egy nagy generál szezonban: 12 000 Ft

(Téli akcióban  Rocket Bikes -ban 7 000 Ft!!!)
 
Hirdetés