- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A jól megérdemelt balatoni nyaralás elejéből egy picit kénytelen voltam lecsippenteni, hogy kis (ezt úgy értem: nagy) kerülővel Tirolban csorgassam a nyálamat - és a tiroli hegyeknek hála az izzadságomat is - a Rose következő évi palettájára.
Három nap bringázásra hívtak meg minket a Rose 2014-es palettájának bemutatójára. A fogadtatásra nem lehetett panasz, nem kevés országúti- és mountainbike bringa állt szép rendben csak arra várva, hogy elvigyük egy-egy körre. Nem voltunk éppen a legfrissebb állapotban a hajnali ébredés és a 8 órás autókázás után, de a bringák láttán nem volt kérdés, hogy azonnal induljunk tekerni.
A Zugspitze Aréna gyakorlatilag egy hatalmas természetes játszótér. A Blindsee körül tökéletes sziklás, gyökeres ösvényen próbáltuk ki az össztelós 29"-es fenevadakat. Én elsőre óvatosan indultam neki, mert szülőként és egy héttel a nagyatádi ironman előtt egyre jobban féltettem magam. Éreztem is, hogy a teleszkópos nyeregcsővel (ami szerintem Isten ajándéka) szerelt Root Miller nem veszi jó néven a dolgot és amint kezdtem magam egyre otthonosabban érezni a nyeregben, olyan sziklás-köves akadályokon hasítottam keresztül, amiről álmomban sem gondoltam volna. A 27,5" Verdita Green technikásabb, gyorsabban manőverezhető gépnek bizonyult, de "az akadály neki sem volt akadály".
Rose Mountainbike-ok 2014
Bár már évek óta érződik a levegőben, hogy a merevfarú modelleknek leáldozott, a gyártók kitartanak mellette. Nem úgy a 26”-os kerék méretnél. Úgy látszik pár év és egyes kategóriákban teljesen kifutnak ezek a kerekek. Minden kategóriában feltörekvőben a 27.5”, a 29” pedig éli továbbra is kiskirályi létét.
Amitől a Rose unikumnak számít a kerékpáros piacon, az az online kerékpár-konfigurátor, amivel a monitor előtt ülve alkatrészről alkatrészre építhetjük fel a hőn áhított paripát, amitől aztán már csak egy "megrendelés" gomb és a kiszállítási idő választ el. Az eddig is széleskörű elégedettségnek örvendő modell-konfigurátor jövőre tovább fejlődik: látványosabb és még okosabb lesz. Nem kevés munka lehet mögötte, hogy csak egy példát emeljek ki: minden alkatrész módosításunk azonnal fotón látjuk is…
(Fotó: Paraferee)
Na de hol vannak az új modellek? Akadnak… bár többségében azért csak facelift lesz jövőre. Minek módosítani azon, ami bevált? Vagy csak inkább nagyobb figyelmet tudtak így azon pár modell fejlesztésére fordítani, melyeket változtatni akartak? Nem tudni, mi az igazság, de tény, hogy nem rossz, amit láttunk. A faceliftezett modellek tapered fejcsövet és DM (direct mount - közvetlen, bilincs nélkül a vázra rögzítésű) első váltó rögzítést kaptak.
De most már tényleg az új modellek:
Jango elszabadult, mert letépte láncait...
Rose The Unchained
Amikor lángba borul az ég…
Rose Sky Fire
Tudom mit teszel jövő nyáron…
Rose Thrill Hill
Van még 3 modell, ami csak apró módosításon esett át, hogy még tökéletesebb legyen.
Rose országúti kerékpárok 2014
Másnap - míg a banda egyik része freeride túrára indult a Sasok útján - gondoltam rátérek az országúti szekcióra és ha már itt vagyok, naná, hogy felülök egy rövid kör erejéig az Aero Flyer időfutam gépre. Arra mondjuk nem voltam felkészülve, hogy a túravezetőnk egy 90km-es, 1300 m szintes útvonalat tervezett nekünk, úgyhogy időnként kevésbé volt őszinte a mosolyom. Amikor viszont a függőlegestől némileg enyhébb szakaszokhoz értünk, fekvés a könyöklőre, a Di2 elektromos váltó egy gombnyomásra nagytányérra (53 fog) tolta a láncot és - erős túlzással - elmosódott körülöttem a táj.
(Fotó: Paraferee)
A népszerűek
Rose Xeon széria
Cyclo-Cross fenevad
Rose Cross Pro RS MY14
Az olcsó drágaság
Rose Pro SL MY14 Facelift
A három nap móka után nem maradt bennünk kétség, hogy a Rose továbbra is ütős termékpalettával fogja képviselni magát 2014-ben is és meg fogja állni a helyét a legjobb márkák között. Nekünk, kerékpárvásárlás előtt álló egyszeri halandóknak már csak annyi a dolgunk, hogy az érzelmi- és dizájn faktorokat egy közös képletbe helyezzük az online értékesítés előnyeinek és hátrányainak egyensúlyával. Rosszul nem járhatunk.