- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Ez nem valami politikai kampányfogás, hanem a Shimano következő lépése a Dura Ace, és UItegra Di2 után. Méghozzá egész gyorsan meglépték, nem sokkal a királyok bejelentése után. Persze az „olcsó” mindenkinek mást jelent, de tény, hogy a japán gyártó kínálatában nem szerepelt még ennyire kedvező árú elektromos váltórendszer!
Természetesen ez magával hozta azt is, hogy immáron 12 sebességes váltórendszerrel érkezik, de ez valahol mára minimum követelmény is lett, hiszen a SRAM már emberemlékezet óta készít 12 sebességes rendszereket. Az első Golden Arrow névre keresztelt 105-ös csoport pont 40 éve lépett a piacra, így nem meglepő, hogy erre a jubileumra időzítettek a Di2 bemutatását is. R7100 kódnéven érkezik a Tour de France csapatbemutatójának napján publikált szett, persze a nagy körversenyen senki bringáján nem kell majd ezt keresni.
A semi wireless, azaz félig vezeték nélkül, félig kábeles vezérlés is a nagy tesóktól csorgott le ide, ahogy a dizájn is. Nyilvánvalóan nehezebbnek kellett lennie, mint az Ultegra, hiszen a „low budget” Di2 így is veszélyeztetni fogja az eladásait, hiszen aki nem sznob az inkább 105-tel veszi meg majd a bringáját, hiszen kvázi ugyanazt fogja kapni teljesítményben, csak súlyban nem. Miért jó egy amatőr kerékpárosnak a 12 sebességes váltórendszer? Mert még több a lehetőség az áttételekben. Hajtóműből 52/36, és 50/34 lesz az elérhető, hátsó sorból pedig 11-34 vagy 11-36T. Akárcsak a többi országúti Di2 szett esetében, az új 12 sebességes sorok kompatibilisek a 11 sebességes HG kazettákkal, viszont az új 12-es agyra nem megy fel a 11-es sor!
A digitalizáció itt is jelen van a D-Fly által, az ergonómiailag továbbfejlesztett fékváltókar pedig 2db CR1632-es elemmel működik. Sőt az E-Tube nem csak PC-re elérhető, hanem mobilos alkalmazásként, ami természetesen kommunikál vezeték nélkül a vezérlőegységgel, így sok funkciót lehet innen testreszabni. Ahogy nem lesz már bowdenes 105-ös szett, úgy hagyományos patkófék sem, hanem csak tárcsásban lesz elérhető az újdonság.
Az új fékek csendesebbek, és erősebbek mint az előd volt, és a fékbetét/féktárcsa távolság is megnövekedett 10 %-kal. Könnyebb lett a fékek légtelenítése is, aminek a szerelők fognak igazán örülni.
A régi R7000-es szett egyelőre fut tovább, de nem tudni meddig. Nagyjából 1700 EUR-s árral kell számolni, de a többség vélhetően úgyis az új bringájában fogja először látni.