- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Vázgeometria, anyagválasztás, fejcsőszög, wheel base... Fogalmak, melyekkel nem igazán szokott az átlagbringás foglalkozni és nem is kell nekik. Kényelmes-e, tetszik-e, milyen érzés vele tekerni aztán jól van.
Váz és váz között hatalmas különbségek vannak, de a konkrét előnyeit megérezni, a súlyon kívül, kerékpározás közben nem halandók feladata. Én átlagon felüli mennyiséget tekerek, de nem tartom magam igazán szakembernek, ha technológiai elemzésekről van szó. Két kerékpár között a váz minőségét, merevségét megérezni nehezemre szokott esni. Itt jön a képbe a Specialized Diverge.
Az teljesen oké és már-már várható is, hogy a Specialized magas minőségű kerékpárokat gyárt. De hogy, ennyire érezhetően jobb, mint az amúgy nem rossz társai arra nem számítottam.
A Specialized Diverge váza és maga bringa egyszerűen tökéletes. A teljesen karbonváltozattól elvárható, hogy könnyű legyen és a terep egyenetlenségeit nyelje el (ha valaki nem próbált még karbon kerékpárt akkor tegye meg) de, hogy észrevehetően ennyire merev és minden mozdulatunkra ilyen gyorsan reagálna azt nem vártam. A Diverge szinte már attól meglódul, ha rágondolunk a pedálra. A sima, pattogásmentes kerékpáros élményt támogatja Future Shock is, ami a csillapítást végzi. Ezt az alkatrészt kifejezetten az országúti vázakhoz, gravel kerékpárokra tervezték. A rugós tag a fejcső felett helyezkedik el és ott nyújt 20 mm-es rugózást. A tény, hogy a fejcső felett helyezkedik el, a gyártó szerint abban segít minket, hogy ne a bringa, hanem a bringás legyen csillapítva, a kerék folyamatosan kapcsolódjon a terephez ami jobb kezelhetőséget és robbanékonyságot eredményez.
A Diverge nem a túrázós társunk. Nincs rajta sok előkészítés, nem is szívesen málháznánk fel. Nem arra való, hogy napokig kalandozzunk vele. Ilyen szempontból nem is igazi gravel, talán közelebb áll a cyclo-crosshoz. Ezzel kérem száguldozni kell, változatos terepen. Minden porcikája ezt kívánja.