- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Idén több ízben találtunk kibúvót az irodában monitor előtt makkanás alól egy-egy kellemes kerékpártúra-útvonal felderítéssel. Így jártuk meg többek közt a Tokaj-Nyíregyháza útvonalat, elkarikáztunk Tiszadobig és a Dunakanyar kerékpárút nagy részét is feltérképeztük. Az élményt pedig még tovább fokoztuk a Specialized dizájn-e-bringájával, a Specialized Turbo Vado (röviden: Vado) pedelec kerékpárral.
Valószínűleg még nagyon az elején tartunk az ebike érának, mára viszont már van annyira kiforrott a rendszer, hogy a rásegítés tökéletesítése mellett a kerékpár megjelenésére is nagyobb figyelmet fordíthatnak a tervezők. Ennek egyik éllovasa a Vado, amin elsőre látszik, hogy itt valami különlegesről van szó, ám nem az elektromos kerékpároktól megszokott tipikus "bazinagy dudor az alsó vázcsövön, meg egy bumszli a hajtókar mögött" ebike képét nyújtja, sőt. Letisztult, sportosan elegáns és masszív összképet kapunk az alsó vázcsőbe integrált akkuval és a teljesen eltakart motorral.
A Vadón minden megtalálható, ami a kerékpár napi szintű használatához szükséges a hétköznapi közlekedéstől kezdve a kerékpártúrákig. Elegáns sárvédő, csomagtartó (igaz, abból egy keskenyebb, ámde kecsesebb kivitel, ami a hátsó világítást is magában rejti), fényvisszaverők, lámpák és még a csengettyű is.
11 sebességes hátsó váltó, hidraulikus tárcsafék és az SR Suntour 50 mm rugóutas teleszkóp biztosítja azt, hogy az utazás kellően dinamikus, komfortos és biztonságos legyen, ami a hétköznapi ingázás és túrák alatt is fontos szempont.
A versenytársakénál csendesebb és erősebb motort a német Brose motorgyártó közreműködésével tervezték: 250 watt teljesítményre képes, amit egy 504 Wh-s akku lát el energiával. A rásegítés mértékét három fokozatban állíthatjuk a markolat mellé felszerelt vezérlővel, a stucni magasságában elhelyezett kijelzőn pedig visszajelzést kapunk a beállított módról, a pillanatnyi sebességről, megtett útról és az akkumulátor töltöttségéről is. Az irányító konzolról aktiválhatjuk a tolás-segítő funkciót, ami akkor jön jól, ha meredek emelkedőn szeretnénk feltolni a bringát (ekkor 6 km/h sebességig segít rá), de innen kapcsolhatjuk az első- és hátsó világítást is.
A Vado tehát egy szép, kompakt kerékpár, ami 25 km/h sebességig (nálunk a pedelec változat járt) teszi könnyebbé a tekerést (saját erőnket akár 325%-kal megdobva), mindezt csendesen és természetes érzést nyújtva. A pedelec rásegítés rendkívül jól jön a sűrű elindulásokkal és/vagy meredekebb emelkedőkkel tarkított útvonalon. Segítségével messzebbre és gyorsabban juthatunk, nagyobb távokat járhatunk be úgy, hogy a kerékpározás élménye és sportértéke is megmarad.