- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Amikor jobban belemélyed valaki egy-egy kerékpáros szakág rejtelmeibe, akkor hamar kiderül, hogy minden alkatrésznek sokkal nagyobb mélysége van mint ahogy gondolnánk. Igaz ez a bowdenezéstől a pedálokon át akár a nyergekig.
Az Ergon SR Tri modellek kifejezetten a triatlonosok igényeinek megfelelően lettek kialakítva. A fejlesztésben olyan nevek vettek részt mint Jan Frodeno, vagy Laura Philipp! A bringán elfoglalt pozícióból kiindulva két táborra oszthatók az üléspozíciók. Az egyik az a fajta, aki nagyon aero beállítást használ, ezért a nyereg orrán ül, és egyenes a háta, lapos szöget bezárva a felsőcsővel. Ezt „front type”-nak hívjuk, és a nyeregnek itt rövid orr résszel kell rendelkeznie, ellenben szélesebbnek kell lennie a szivacsozásnak, mivel itt a terhelés a nyereg orrára összpontosul.
A „mid type” nyereg azoknak lehet ideális választás, akik hátrébb ülnek a nyergen, és hajlított háttal veszik fel az üléspozíciót. Ehhez keskenyebb, de hosszabb ülés orr a megfelelő. Ez még teljesen új fejlesztés az Ergon-tól, ezért nagyjából kora ősztől lesz elérhető a szortiment, hozzávetőlegesen 97.500 forintos áron. Ehhez azért jó tudni, hogy mindössze 200 gramm körüli súllyal érkeznek majd, ami azért főleg ilyen szivacsozással eléggé jó érték!
Az pedig természetesnek tekinthető ma már, hogy a hölgyeknek és férfiaknak nem próbálnak egyforma kialakítású nyerget kínálni a gyártók. Mivel a medence anatómiai kialakítása alapvetően meghatározza az ülőgumók távolságát, ezért a női nyergek más formával kaphatóak az Ergon kínálatában.
Az Ergon SF váltja le a régi SFC nyergeket, de ez már nem a versenyzőket célozza, hanem a hétköznapi bringásokat, túrázókat, akik nem szeretnének kényelmetlenül ülni a bringán. Aktív életmódot folytatsz? Napi szinten tekersz munkába akár nagyobb távokon? A kerékpár az egyik legfontosabb fitnesz eszközöd? Akkor az ergonomikus Ergon SF Men nyereg nem hiányozhat a kerékpárodról! Az új Ergon SF biztosítja, hogy a kerékpározás örömét ne árnyékolják be a nyeregproblémák.
A sportosság és a kényelem egyensúlyát biztosítja ez a nyereg, és egyenletesen osztja el a nyomást, ami hosszabb túrákon további pluszt jelent. A zsibbadás elkerülése érdekében a nyereg közepén található, anatómiailag kialakított tehermentesítő csatorna leveszi a nyomást az érzékeny lágyrészekről. Ezenkívül a nyereg formája és kiváló minőségű párnázása a felsőtest sportos kerékpározás közbeni helyzetéhez is igazodik, és optimális alátámasztást biztosít az ülőcsontoknak. Szóval nem csak túrázóknak, de sportosabban tekerőknek is érdemes kipróbálnia, ha nem megfelelő a mostani nyerge amin ül. Négyféle kivitelben kapható az SF nyereg. Férfi és női anatómiához igazodva, illetve zselés töltettel, vagy anélkül. A kedvezőbb árú modellben acél a sín, és hab töltet található, míg az ortopéd kialakítású gél töltésű ülés CrMo sínnel készül, ami kicsit könnyebb súlyt eredményez.
Az Ergon nem csak a nyergek terén áll az élen ha a komfortról van szó, hanem a markolatoknál is, sőt ezekkel lett igazán híres először! Az új GT1-es markolat négy különböző fogási pozíciót nyújt, ami akár montizás közben is maximális kényelmet biztosít. Mivel extra nagy felületű csukló támaszt/szárnyat használnak a markolathoz ezért sportos üléspozíció esetén is semleges helyzetbe tudja hozni a kezed.
Igazából túrázásra, bikepacking utakra, ebike-hoz és cargo kerékpárokra ajánlja a cég igazán. Small és Large méretben is kapható, ami nem a szélességére utal, hanem az átmérőjére. A nagyobb kezűek nagyobb átmérőt kapnak.
Egy 4 napos horvátországi kerékpártúrára kaptam egy kerékpárt Gt1 markolattal szerelve. Alapvetően a jól beállított szárnya is nagyon jó tartás biztosított, ami a kezemet és a felsőtestemet tehermentesítette tekerés közben. Ami számomra különleges ezzel a markolattal kapcsolatban, az a "bütyök" a belső felén. Alaphelyzetben - "normális" madárfogásban-, is extra támogatást nyújtott, de leginkább akkor segített, amikor a hüvelykujjammal nem szorítottam a markolatot. Nálam elő szokott fordulni hosszabb tekerések alkalmával, hogy elfárad a nagyujjam. Ha pihentetni akarom, akkor elengedem és nem szorítom/tartom vele a kormányt. Ennek a helyzetnek az a hátránya, hogy könnyen lecsúszik a kezem a kormányról, ha rázós a terep. Szóval nem a legbiztonságosabb. A Gt1 bütyke segített ebben, ugyanis a pihentető helyzetben plusz tartást biztosított, így biztonságosabban, biztosabban tudtam ebben a fogásban is irányítani a kerékpárt. Én mtb felhasználásra, túrázásra tudom elképzelni, oda való szerintem leginkább. A bikepacking nekem koskormányos gravel bringákat jelent, bár sokakat láttam már egyenes kormánnyal is.
Az új GDH Team markolat már nem a túrázókat, hanem a durvulós szakágak kedvelőit célozzák meg, mint a dirt vagy a downhill. Nem bízták a véletlenre a fejlesztés során a tesztelési fázis sem, ezért a kétszeres DH világbajnok Vali Höll tesztelte, vagy éppen olyanok véleményezték mint Troy Brosnan, és Fabian Barell, akiket elegendő egyszerűen legendának nevezni.
Az extra puha GravityControl gumikeverék a maximális tapadást hivatott biztosítani, és az SGS Institut által bevizsgált alapanyaból épül, ami semmilyen káros anyagot nem tartalmaz. A markolat átmérője 29,5mm-→32mm-→29,5mm között változik, ami 10 évnyi fejlesztés eredménye. A rezgéselnyelés is nagyon fontos volt a tervezésekor, hogy a kéz kevésbé fáradjon. A bilincse alumínium, és jobb illetve bal kéz specifikus az ergonómiája. Súlya mindössze 115 gramm.
Az Ergon termékeket keresd a Boneshaker kínálatában!