- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
A nemrég tesztelt két futóbabakocsi után most két újabb Thule babakocsit próbáltunk ki. A Thule Coaster és a Thule Chariot Chinook 1 számunkra első sorban kerékpáros utánfutó funkciójuk miatt érdekesek, de a Chinook esetében még a futásról sem kell lemondanunk, sőt!
Ha kerékpáros utánfutóra gondolok, akkor pont egy olyan klasszikus forma ugrik be elsőre, mint a Thule Coasteré. Persze az "alapmodell" is tud jobban és rosszabbul kinézni és - anélkül, hogy lefizettek volna - bátran állíthatom, hogy a Coasterre az előbbi igaz.
A Thule Coaster utasterében két gyerkőc számára van hely, maximum teherbírása 45 kg környékén lett meghatározva. Az ülőfelület alig emelkedik ki az utastér aljától, ezért láblógatni nem lehet benne, csak kinyújtott, vagy felhúzott lábbal üldögélni kényelmesen.
Az utastér tágas, szellős és világos. Az óriási műanyag oldalablakok nem nyithatóak, viszont jó nagyok, kellően világossá teszik a belső teret. Tűző nyári napsütés mellett ez persze lehet hátrány is.
Bőséges szellőzést biztosít viszont az előlapi védőháló, ami szinén lefedhető egy műanyag, átlátszó takaróval, ha eleredne a zuhé, vagy simán csak hideg van.
Az ülések háttámlája is méretes, jól szellőző hálót kapott, amin keresztül egyébként a szintén tágas és méretes csomagtérre lehet átkukucskálni. Még szerencse, hogy az utánfutó hátsó felétől is megközelíthető ez a hasznos terület.
Az öt pontos biztonsági öv könnyen méretre állítható, a gallérnál méretes párnák is a komfortot szolgálják.
Kerékpáros utánfutóként, vagy hagyományos babakocsiként is funkcionál. Babakocsiként egy picit batárul hat, de ne felejtsük el, hogy két gyerkőc is elfér benne.
Az átalakítás nem nagy vasziszdasz. Az első kereket tartó rudat utánfutó módban kijjebb kell húzni, a kereket ki kell venni és felülre visszatenni és már csak a kerékpárra szerelt alkatrészhez kell illeszteni. Persze a biztonsági szíjról sem illik megfeledkezni. A kerékpáron lévő alkatrészhez egyébként egyszer kell csak kihúzni a kerék tengelyt, majd ráfűzve visszazárni azt és kész is.
Használaton kívül kb két sporttáskányi helyet foglal el, egy átlagos csomagtartóban (ez alatt egy lépcsőshátú Daewoo Lanost értek) még bőven marad hely utazótáskáknak, csomagoknak.
Kerékpáros túrákhoz és mindennapos gyerekszállításhoz oviba, suliba tökéletes és praktikus megoldás a megszokott Thule minőségben. Ára 130 ezer forint körül mozog.
Részletek, specifikációk itt...
Ha lenne az autóskártyákhoz hasonlóan babakocsikártya, akkor a Chinook lenne az egyik "mindentvivő". A Chinookkal felnőtt és gyerek együtt sétálhat, futhat, kerékpározhat, túrázhat, vagy akár sítúrázhat. Már most szólok, hogy aki csak egy babakocsit szeretne, amivel csak futni, vagy csak kerékpározni akar, akkor neki a Chinook erősen "túlképzett" lesz, azért felesleges ekkora beruházásba fogni. Aki viszont tüzön-vizen át élné aktív életét gyerekének már féléves korától (és persze vele együtt), annak ez lesz a mindene.
Az utastér olyannyira fullextrás, hogy kedvem lenne nekem is beleülni, de a mérleg nekem már jóval többet mutat, mint 35 kg. Párnázott, oldalról is tartó gyerekülés, kétfokozatban állítható dőlésszöggel, ötpontos biztonsági övvel és levehető lábtartóval. Megfelelő adapterrel mózeskosár is csatlakoztatható rá.
A kényelmet a laprugós felfüggesztéseknél az utas súlyához igazíthatjuk egy csúszka segítségével.
Nagy melegben minden oldalról (jobb és baloldalt, elöl és hátul is) hálóssá tehető ablakokon áramlik be a menetszél és ugyanígy be is fedhető műanyag átlátszó ponyvával, vagy akár nyugis pihenést lehetővé tevő, tömör takaróponyvával is. Ha ezek közül valamelyik rétegre épp nincs szükséged, praktikus pántok és tépőzárak segítségével rögzítheteted, nem probléma a használaton kívüli tárolás.
a Chinook tervezésénél fő szempont volt, hogy utasa hosszú túrák alatt is végig komfortosan érezhesse magát, amíg az az elvetemült felnőtt csak rója a kilométereket.
Már a Chariot is négy oldalról fel volt szerelve fehér, borostyánsárga és piros fényvisszaverőkkel, a Chinook ezeken felül még a borításra is kapott egy jó adag fényvisszaverő csíkot, vagyis a láthatóságra nem lehet panasz.
A Chinook egyébként az utastér komfortjának és egy hagyományos városi babakocsijéhoz hasonló kompaktabb méretnek köszönhetően tárolásból kevésbé erős (legalábbis a Coasterhez képest). Nincs egy összefüggű csomagtartója, de ha összeadjuk a hátsó óriás zsebet és a lábtartó alatti területet, azért egy egynapos kerékpártúrára való cókmók és elemózsia elfér benne, plusz egy méretes pelenkázó táska is jár a szett mellé. A tesztgéphez nem kaptunk, de külön kiegészítőként egyféle hámot is lehet hozzá beszerezni, amivel a derekunkhoz rögzíthetjük, így túrán, vagy - a kerekeket külön megvásárolható sítalppal lecserélve - sítúrán is húzhatjuk az utódot magunk után.
Babakocsi funkcióban futásra is alkalmas, első kereke fixálható és városi használatra bolygósítható is. Az első kereket egyébként kényelmesen lehet egyik pozícióból a másikba pakolni, nem kell kivenni, meg betenni, csak simán behajtod és kész. A különböző felhasználási területeknek megfelelően a hátsó fogantyú is többállású.
Összehajtva nagyjából ugyanannyi helyet foglal el, mint a Coaster, vagyis kb két szolidan megpakolt sporttáskával kevesebb hellyel lehet számolni.
A Thule Chariot Chinook 1 tehát azoknak lehet jó választás, akik aktív kerékpáros és/vagy futó, túrázó, sítúrázó életmódot folytatnak és persze hajlandóak ezért többet áldozni. Ára jelenelg 389 990 Ft.