- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Az ilyen típusú eszközök általában hevederekkel kapaszkodnak az ajtó különböző peremeibe, valamint több ponton támaszkodnak a kocsi hátsó szélvédőjéhez, illetve a hátsó ajtó lemezéhez, vagy lökhárítójához. A Thule Outway Hanging is hasonlóan működik, de a megszokottaktól pár apró, de annál fontosabb részletben eltér.
Kezdetnek már ránézésre is jól látható, hogy a cég mérnökei egy igen masszív, merev szerkezet megtervezését kapták feladatul, így a váz nagy átmérőjű alumínium zártszelvényekből készült, és az összecsukhatóságot valamint a kocsi formájához való beállíthatóságot biztosító csuklópont is hatalmas, nagy átmérőjű.
A szállítóeszköz felülről két acélkábel végére rögzített fémkampóval csatlakozik a kocsi hátuljához, azaz a hátsó ajtónk felső perepémhez - teljesen mindegy, hogy lépcsős- vagy ferdehátú gépjárműről van szó. Ezen kampókat, illetve acélkábeleket, ha beakasztottuk, a szállító csuklópontjánál található nagy tekerőtárcsákkal tudjuk megfeszíteni - jó hír, hogy nem kell nekünk találgatni, mikor lett eléggé feszes, mivel a kellő állapotban a tárcsák hangot adnak ki. Ezt követően a tárcsák kulccsal lezárhatók, megakadályozva, hogy illetéktelenek levehessék a szállítónkat.
Közép-magasságban a kocsi hátsó szélvédőjének, vagy a kocsi típusától függően az ajtó lemezének egy-egy talppal fekszik fel a szállító, amit egy-egy tekerőgomb segítségével különböző szögekbe tudunk dönteni, hogy teljes felületével felfeküdjenek a kocsira. Lépcsőshátú autó esetében a szállítóhoz kapott L-alakú adapter segítségével tudjuk a hajlított élre felfektetni ezeket a talpakat.
Legalul pedig, az alsó lábak talpain kialakított kampókat akasztjuk be az ajtó alsó lemezperemébe. Ezen lábak hosszát állíthatjuk is, mely állítással a szállító, illetve majd az arra kerékülő kerékpárok magasságát változtathatjuk. Ez nem csak a gépkocsi formája miatt lényeges, de a jelenlegi szabályozások értelmében a kerékpár szállítása során sem a szállítóeszköz, sem az azon szállított kerékpár egyetlen alkatrésze sem takarhat bele a hátsó irány- és helyzetjelző lámpákba, valamint rendszámtáblába. Ha ez mégis megtörténik, kiegészítő lámpák és rendszámtartó felszerelése szükséges – ezt érdemes előre, vásárlás előtt felmérni.
Ha a szállítóeszközünk a helyén van, a kerékpárok nélkül könnyedén nyitható a csomagtartó ajtaja, ami nagyon jó hír, hiszen a legtöbb ilyen típusú eszköznél erre csak a szállító leszerelését követően nyílik lehetőségünk!
A nálunk járt Outway Hanging modellen három darab kerékpárt szállíthatunk, de létezik belőle csak kettő kerékpárhoz alkalmas verzió is. Előbbi esetében összesen 45 kilogrammal terhelhetjük a szállítónkat!
A kerékpárokat két gumírozott alumínium karra tudjuk felakasztani, mely karokat egy-egy kar segítségével oldhatunk és állíthatunk szögekben – ideális helyzet az, amikor a kerékpárokat tartó karok kb 5°-os szögben állnak a vízszinteshez képest. Ezen karokra bringánként kettő gumihevederrel rögzíthetjük a kerékpárokat. A két szomszédos bringaát, a szállítóhoz tartozékként kapott távtartókkal szerelhetjük fel kellő távolságra, és egyben akadályozhatjuk meg, hogy menetközben egymásnak verődjenek. Ezen távtartókat szintén gumishevederrel tudjuk rögzíteni a kerékpárokhoz.
A bringákat tartó karok egyikének végében egy fémsodrony található, amit ha kihúzunk, a kerékpárvázakon átbujtatva a szállítóeszközünk kocsi felöli részén a többi zárhoz is használható kulccsal le tudunk zárni. Ez arra kiválóan alkalmas, hogy hirtelen ne tudjanak elszaladni a bringáinkkal, de hosszabb ideig felügyelet nélkül azért nem ajánlott hagyni a kerékpárokat.
Nagy előnyük az ilyen típusú szállítóeszközöknek, hogy a szállítás során jóformán nem növelik a kocsink fogyasztását, túlnyomó részt látómezőnkben van egy-két részlet, így nem tudunk megfeledkezni a szállítmányról, valamint gépkocsi típustól függően extra szerelvényre és adapterekre nincs szükségünk a kocsin.
Hátrányuk a kisebb stabilitás, a szállítás közbeni csomagtérhez való limitált hozzáférés, valamint sok modellnél a zárhatóság hiánya. Ezeket viszont a Thule Outway Hanging próbálja átlépni, hiszen a szállítóeszköz nagyon merev még három kerékpár felhelyezését követően is… a csomagtartónkhoz is hozzáférünk, igaz a kerékpárokat le kell szednünk, de legalább csak azokat… és mind a szállítóeszköz a „kocsihoz”, mind a kerékpárok a szállítóhoz zárhatóak. Ráadásul használaton kívül az Outway Hanging összecsukható állapotban kis helyen is elfér.
terhelhetőség: 45 kg
kapacitás: 3 db kerékpár (max. 15 kg/kerékpár)
befoglaló méret: 80×78×84 cm (összecsukva 24×78×69 cm)
tömeg: 8,9 kg