- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Az e-bike-ok felfedezni akarnak. Legyen szó városról vagy természetről. A Riese&Müller Eurobike-díjas Delight modellje ránézésre is egyedi, ami ötletes fejlesztésekkel és minden igényt kielégítő tartozékfelszereltséggel társul. Az első szembetűnő megoldás a dupla aksi, ami helyből megduplázza az élmény teli kilóméterek számát. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy minimum 50 km körüli hatótáv 100-ra ugrik. A Delite nuvinci modell fokozatmentes váltó mellé karbonszíj hajtást is kapott. A strapabíró és designos kiegészítők mint pl. az egész bringa összképét markánsan meghatározó rugózó csomagtartó, vagy a "kulacstartó nélküli" 2 kulacs, alapfelszereltségben hozzájáró Abus Bordo csak növeli birtoklási vágyunkat.
Esőkabát, energia szelet, csoki, pótbelső, szerszám, kis víz. Ennyi. Ehhez elég sok egy hátizsák. Rendszeresen félig üresen lifeg a hátadon, ami fölösleges és zavaró.
„Hasi-tasi nem kér pin kódot”
Erre rájött az Evoc is és hála nekik a hagyományos hasi-tasi technikai megoldásokkal bővül. Hátoldala megkapta az Evoc-nál „Air flow conatct”-ra keresztelt szellőzési rendszert, sőt még egy „venti flap” rendszert is. Ennek a lényege, hogy felfele menet az oldalát ki tudod lazítani, hogy még jobban szelőzzön, de lejtmenet előtt egy mozdulattal meg tudod szorítani, hogy a csapatáshoz ismét szorosan simuljon. Hasi-tasink természetesen tartalmazza a szerszámtartó rekeszeket, de ami számomra az igazi „truváj”, hogy egy, a Hydroflow-val közösen kifejlesztett egyedi méretű, 1,5 literes ivótasakot is. A csutora alaphelyzetben a derekunkon helyezkedik el, de mivel ez gyakran kényelmetlenül messze van ahhoz, hogy menet közben ihassunk, a mágneses csutora adaptert bárhova áthelyezhetjük. Ötletes megoldások, telibe talált igények.
A súly az isten, legalábbis szerintem, pláne ha az átlagosan 20 Kg feletti e-bike-okról van szó. Ezt kevesen veszik észre és az ebike fejlesztések sem erre az irányban mutatnak. Néhány cég kísérletezik összesen, közülük a Focus csapott oda legjobban az asztalra. Merevfarú, karbon Raven, teljesen a vázba integrált akkumulátorral, 13 Kg-os összsúllyal. Lényegében hagyományos bringa súly, de e-hajtással. Sajnos Focusék semmilyen technikai specifikációt nem közöltek, pedig kíváncsiak lettünk volna, hogy a rendszer a megszokott vagy valami trükk van benne?
Egyediség kimaxolva. Fenék, villa-, lánc- és mindenvédők egyedi , feltűnő és néha kicsit szexista designnal. A matricákon kívül Lightweight Meilenstein karbon kerekeket és egyéb kiegészítőket varázsoltak a srácok teljesen újjá. Akár tetszik akár nem, egy biztos: a szürke, jellegtelen bringák kora lejárt.
Uhhh. Amilyen nyomasztó a Bosch fölénye az e-bike-ok piacán, annyira érthetetlen, hogy-hogy nincs vázba integrálható rendszerük. Összesen 2 márka kísérletezik ezzel, mindkettő francia! A Lapierre az Overvolttal értelmet is adott a kinézetnek. Az akkumulátor egy félig nyitott vájatba került a vázon, ami ezáltal sokkal lejjebb mászott így a súlypont is középre került. Felfele az elektromos rásegítés, lefele az OST+ rendszer és a 2.8 inches plusz méretű gumik segítenek. Fenevad!
Megjegyzés: a vájat, mivel az akkumulátort körbeöleli, igen szélesre sikeredett. Kíváncsiak vagyunk nem zavar-e a tekerésben?
Van még fotó! Klikk a képre!