- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Titán, karbon és alumínium. Ebből a három alapanyagból bőven fogy a Fekete erdőben található gyártó háza táján. Itt mindenki rendesen be van oltva kerékpározással. Legyen szó a single speed, triál, downhill, enduro, all mountain, xcountry, maraton, vagy épp az országút kategóriájáról, bizton találni valakit, aki az egyiket megrögzötten űzi. Ennek is köszönhető a sokrétű és hatalmas ötletfelhő a Tune-nál. No meg a tulajdonos és alapító, Uli Fahl őrült megszállottságának. Fahl egy személyben mérnök és ízig-vérig kerékpáros, mondhatni a kerékpáros élet Evel Knievel-je. Ahogy Evel Knievel a motorját ismerte, úgy ismeri Fahl az ő kerékpárját. Azt a biciklit, mely összecsukható, 18 colos kerekekkel és országúti fékekkel, no meg egy nagyobb modellrepülő sugárhajtású turbinájával szerelt. Persze hogy nem egy városi kerékpár, és nem épp biztonságos, de
aki teljes biztonságban akar élni, az üljön az ablaknál és nézzen madarakat
- ajánlja Wilbur Wright, a repülés úttörője.
De mi található a Tune kínálatában? Könnyebb lenne megfogalmazni, hogy mi nem. Az alapanyagok, a komplex és precíz számítógépes modellezések és rengeteg órányi CNC gépi megmunkálásoknak köszönhetően szuper könnyű agyak, nyergek, nyeregcsövek, hajtóművek, felnik, tengelyek, és egyéb kerékpáros alkatrészek között válogathatunk. 3 grammos kulacstartó? Vagy épp 370 grammos hajtómű (karok, tengely és egy lánctányér)? Itt megtalálod mind… Mi a kiállításon kifejezetten a kerékpáragyakat és épített kerekeket lestük.
Agyak
A mindössze 46 grammos karbon/alumínium felépítésű, perem nélküli MIG45 első agy az országútisok álma. 16, 18, 20, 24, 28, 32 lyukszámokkal, 100 mm széles beépítési mérettel érhető el, kizárólag a Tune saját QR5-ös gyorszárjával ajánlott használni. Hátsó agyak közül a MAG150 jó párosítás hozzá, a 164 grammjával (kazettával együtt)! Aszimmetrikus, szintén karbon/alumínium felépítéssel, titán kilincsművel. 130/135 mm beépítési szélesség.
Galériához klikk a képre!
A terepet kedvelők számára mérlegpukkasztó választás lehet a 99 grammos Princess nevű tárcsafékes, 17 mm-es tengelyű első agy. Átalakítóval könnyedén használható 15mm-es szabványokkal. 24, 28, 32 lyukszámmal, 100 mm-es beépítési szélességgel érhető el. Merevsége, strapabírása révén nem csak a maratonisták, de az all mountain és enduro riderek számára is ideális. Hátulra párjának a 189 grammos (kazettával együtt!) Prince-t választanánk. Shimano, Sram és Campagnolo kompatibilis kazettával, 135/142mm széles beépítési mérettel, 24/28/32 lyukszámmal érhető el. Kilicsműve titán. Ebben a súlyban, nem nagyon akad vetélytársa maratonra, all mountainre, endurora…
Ráadásul az agyak 11 eloxált színben elérhetők, ami további nyalánkságnak számít az építkezők számára.
Mennyire jó a Tune? Nemrég 7000 db speciálisan Tune-al szerelt Treket dobtak piacra. Eladták az összeset...
Kerekek
Épített kerekeik közt is számos ínyencséget találhatnak a grammániások, legyen szó akár országútizásról, akár terepkerékpározásról. A súly mellett természetesen a megfelelő strapabírás is fontos szempont a tervezésnél. Itt viszont olykor súly korlátokba ütközünk, ezért érdemes megnézni ezen információt is választás előtt.
Ilyen például a Skyline RR szett is (SAPIM küllők, Tune MIG 45 és MAG 150 agyak, Tune Skyline TSR felni), mely kompletten (gyorszárak nélkül) 1144 gramm, de maximum csak 85 kilogrammos kerékpáros számára ajánlott.
Galériához klikk a képre!
Érdekesség
A Tune a többek között Formula One csapatot is üzemeltető Caterham céggel is együttműködik. A villámgyors autók mellett tavalyi évtől már motorokat és e-bike-okat is fejlesztenek, melyben a Tune is segít. A Eurobike-on megtekinthető volt ennek eredménye, a Duo Cali modell. Alapja az aerodinamikus F1-minőségű karbon váz. Különleges kormányszár és integrált nyeregcső teszi még különlegesebbé a szuper könnyű és merev vázat. A limitált darabszámú bicaj közel 20 000 dolláros (nagyjából 4,5 millió forint) áron keresi gazdáját.
És még egy plusz
Sokan imádjuk a sok reteszelésű kazetták hangját. Így vannak ezzel a Tune-nál is, és ezt az élvezetet meg is osztják másokkal. Mert nem mindig ülhetünk a kedvenc kerékpárunkon, és pörgethetjük, hogy hangosan kerepeljen a retesz-sor. Éppen ezért itt a, akár csengőhangnak is mobiltelefonunkra...