A svájci kerékpármárka vadonatúj országúti kerékpárral fogja az országúti bringások szívét megdobogtatni. Nem túl profi megközelítés, rögtön a kerékpár megjelenésével kezdeni egy értékelést, de ha egyszer egyértelmű, hogy a tervezők is rengeteget dolgoztak azon, hogy első ránézésre magával ragadja a tekinteteket, akkor nincs mit tenni. No meg egyébként a legszebb külső jegyek sokat elárulnak a belső értékekről is. Annyira természetesen hat, hogy csak másodjára tűnik fel, a kábelek eltűntek. Minden egyes madzagot a vázon, illetve a BMC saját tervezésű kormányszárában vezettek el, hogy sem az összképet, sem az áramvonalasságot ne rontsák el és beleakadni sem fogsz így persze semmibe. Ehhez a vezetékmentes élethez persze valamelyik (Dura Ace, vagy Ultegra) Di2-vel szerelt csúcsgépet kell választanod, de az alsóbb kategóriás modelleknél sem kell túl sok madzaggal bíbelődnöd.
BMC Roadmachine Kép forrása: Mozgásvilág.hu
A nyeregmagasság állításához szükséges csavart is a vázba rejtették és egy kis gumitakaróval rejtették el a teljes letisztultság jegyében. A vázforma és D-profilú nyeregcső aero megjelenést kölcsönöznek a Roadmachine-nak, de a BMC egyszerűen csak "karcsú"-nak titulálja a kerékpárt. Az a kategória, hogy országúti kerékpár, ma már önmagában kevés. Időfutam, túra, gravel, stb., és sokszor még a gyártók között sincs egyetértés, hogy honnan kezdődnek az egyes típusok. A BMC Roadmachine olyan lehetőségeket rejt magában, amik a legtöbb felhasználási területre alkalmassá teszik. Az üléspozíciót a "Dual-Stack" fantázianevű, kormányszárba integrált hézagolók segítségével lehet változtatni az agresszív versenyzős és a kényelmes túrázós között. A Roadmachnie három modellváltozatban lesz elérhető. A Roadmachine 01 premium "01" karbonvázzal, a Roadmachnie 02 egy valamivel gazdaságosabb laminált szénszálas szerkezettel és a Roadmachine 03 karbonvillás, aluvázas kivitelben. Mindhárom modell 6 méretben választható.
BMC Roadmachine Kép forrása: Mozgásvilág.hu
A BMC saját tervezésű tárcsafék konzolja a 140 és 160 mm-es tárcsa befogadására is képesség teszik a Roadmachine-t. A 7,3 kg-os kerékpár valamivel hosszabb vázgeometriája nagy sebességű lejtőzésnél is stabillá teszi az egyébként meglepően fordulékony masinát. A merevségre izmos mászásoknál sem volt panasz és a vázban elvezetett kábelek sem csörömpöltek.