Fürdőzés mellé egy kis mtb sportélmény

A Fürdőzés mellé egy kis mtb sportélmény hossza 23 Km. Az útvonal szintemelkedése 900 m, szintideje 2 Óra 30 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

A Burgenland (Őrvidék) keleti, a magyar határhoz közeli területén fekvő Tarcsafürdő leginkább termálfürdőiről ismert, számos hotel épült erre, így többek között az AVIA Resort**** is, melyben a 24 különböző szauna mellett több medence és rengeteg pihenési lehetőség vár mindenkit – és nem csak a szállóvendégeket, hiszen az este 10ig nyitva tartó fürdőbe vásárolhatunk külön belépőjegyet. Ráadásul a jegy még olcsóbb is lehet, hiszen ha megszállunk egy Burgenland Card partnerszálláson, az akár már egy éjszaka után is járó ingyenes Burgenland Card segítségével 20% kedvezményt kapunk a hotel fürdőjébe!

Fürdőtől várig avagy kerékpártúra Bad Tatzmannsdorftól Stadtschlainingig

A fürdőváros központjából indul a Mountainbike Route, kisebb kékszínű táblák jelzik a helyes irányt, mely rögtön egy meredekebb utca felé terel minket. Kiérve a házak közül hol erdőben, hol mezőgazdasági földek között, murvás földúton gurulunk, majd az első cirka 5 kilométer megtétele után megérkezünk Stadtschlaining (Városszalónak) városba. Bár a megtett távolság nem indokolja, a meseszép főtéren érdemes tartani rövid pihenőt egy kávé idejére, vagy bejárhatjuk az 1240 körül épült hatalmas, gazdag magyar múlttal rendelkező várat is – a várban berendezett kiállítás belépőjegy vásárlásához kötött, de Burgenland Card megléte mellett ingyenes!

Fürdőzés mellé egy kis mtb sportélmény-5
Városszalónak vára
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

A városból nagyon meredek úton gurulunk ki – a tapasztalatlanok illetve bizonytalanok inkább tolják ezen a rövid részen a bringát! Ez a lejtőzés az egész út során a nagyon kevesek közé tartozik, hiszen utunk túlnyomó részt emelkedik, így a főút keresztezését követően, ismét komótosan pedálozunk felfele.

A Csirkekő és további magyar történelmi örökségek

Utunk áthalad Szarvaskő, Király-kút és Csirkekő kultúrhelyeken, melyeket nem csak tábla jelez, de hatalmas sziklatömbből kialakított asztal is csábít megpihenni az út szélén. A helyekhez fűződő legendák egyike Mátyás királyhoz fűződik: Városszalónak várura többször hívta vadászatra, és ilyenkor az ebédet, a történet szerint sültcsirkét egy asztalként funkcionáló hatalmas kövön fogyasztották el. Innen a név eredete...

Utunk nagyjából 15. kilométerénél egy csodaszép panorámához érünk, de itt legyünk fokozottan figyelmesek, mert a betonozott út és enyhén lejtős szakasz önfeledt száguldásra csábít, ám a panorámás rész után nem sokkal jobbra, meredeken felfele a hegynek az útvonalunk letér.

Innen egy tv-toronyig szinte folyamatosan emelkedni fog az út, hol nagyon meredeken (20-26%), és néhol enyhébben. Bő 300 méternyi szintemelkedést kell leküzdenünk a toronyig, melyben lesz épített szerpentines ösvény, füves nyiladék és dózerút is.

Fürdőzés mellé egy kis mtb sportélmény-1
Panoráma Glashütten felett
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Írottkő előtt választhatunk

A toronytól könnyedebb szakasz következik, fűvel benőtt régi földúton haladunk, eleinte túlnyomó részt komótosan felfele, majd könnyed gurulással érkezünk meg az Irottkő alatti nyeregbe.

Itt több lehetőségünk van:
- az aszfalton balra indulva hosszú szerpentinen gurulva leérünk Lockenhausba (Léka), ahol ehetünk/ihatunk, valamint Léka várát is megnézhetjük (melynek történelmébe templomos lovagok, vérszomjas grófnő és hatalmas denevérkolónia is található – ráadásul Burgenland Card meglétével ingyenesen látogatható), illetve aszfalton visszagurulhatunk a kiindulási ponthoz (cirka 36km)
- az aszfalton jobbra indulva szintén szerpentinen ereszkedve Rechnitzbe (Rohonc) érkezünk, ahol ehetünk/ihatunk, valamint aszfalton visszagurulhatunk a kiindulási ponthoz (cirka 29 km)
- az utat keresztezve, a dózerúton haladva feltekerhetünk Irorttkőhöz és az osztrák-magyar határhoz, ahol kilátó is található
- visszafordulva irány Tarcsafürdő ugyan arra, amerre jöttük

Erre figyelj

A túrára ajánlott mtb e-bike-kal indulni a meredekebb emelkedők és néhol kövesebb, vízmosásos utak miatt.
Ivóvizet és energiautánpótlást vigyünk magunkkal, mert útközben csak a túra elején, Stadtschlaining városkában van lehetőség vásárolni, utána semmi.
Az útvonal navigációs eszköz nélkül is, egy kis odafigyeléssel követhető.