Kassa MTB maraton útvonala

Házi Bernadett
Házi Bernadett
A Kassa MTB maraton útvonala hossza 47 Km. Az útvonal szintemelkedése 1440 m, szintideje 5 Óra, nehézsége Nehéz. Az útvonal Szlovákia területén található.
Hirdetés

A magyar hegyi kerékpárosok körében is évek óta egyre népszerűbb Kassa MTB singletrack maraton útvonalát jártuk be, melynek ösvényei a Kassa környéki erdők legszebb és legtechnikásabb részein haladnak. Az 50 km-es táv jórészt sűrű ritmusváltásokkal tarkított singletrack szakaszok mellett fokozott koncentrációt igényel, így nem csak fizikailag, hanem mentálisan is kihívást jelent a teljesítők számára.

Az ösvények enyhe szitáló eső esetén sem lesznek túlságosan sarasak, ellenben a nedves fű sokhelyütt igencsak csúszhat, ezért a mezei száguldásoknál sem árt az óvatosság.

 

 

Bringások versenyben Forrás: www.mozgasvilag.hu
Bringások versenyben
Kép forrása: www.mozgasvilag.hu

Az MTB pálya

1. Az útvonal a Jahodná üdülőrégió központjából indul, ahonnan számos további túra- és kerékpáros ösvény vezet a Kassa környéki erdőkbe. Az üdülőközpontban szállás, étterem és egy kis hütte biztosítja a komfortos ellátást, így amennyiben akár több napot is maradnál, igazán ideálisak a feltételek a hosszabb bringázásokhoz is.

2. A hütte bal oldala mellett elhaladva az ösvényen jobbra fordulunk és a mezőt elhagyva egy hosszabb erdei emelkedőn keresztül feljutunk az emelkedő legmagasabb pontjára, Lajoškára, ahol egy újabb menedékházat (Chata Lajoška) találunk.

3. Innen az ösvény lefelé folytatódik tovább és megkezdődik a további kb. 40 km-nyi erdei hullámvasút.

4. A túra vége Jahodná üdülőközpontban ér véget.

 

 

 

A helyszínre gyári kerékpárszállítóval felszerelt, szemeket különösen vonzó two-tone alkony narancs és fehér színkombinációjú Suzuki Vitarával érkeztünk. Az oda-vissza megtett kb. 550 km alatt bőven volt lehetőségünk az autót autópályán és szerpentines-kanyargós erdei utakon is kipróbálni, ahol a négykerék meghajtás igencsak megcsillogtatta előnyeit. A Vitara terepjáró képességeit az ALLGRIP 4x4 technológia, az autóipar egyik legkifinomultabb összkerékhajtási rendszere teszi teljessé: a haladás közben állítható sportfokozat érezhető lendületet ad az autónak, mellyel a dinamikus haladás igencsak élvezhető. Az ALLGRIP rendszer négy választható üzemmódja egyébként: auto, sport, snow és lock.

Az új Vitara újdonságával, az autó elejébe integrált radar segítségével érzékeli az akadályokat maga előtt, akár nagy sebességnél, sötétben, esőben és egyéb kedvezőtlen időjárási körülmények között is. A rendszer a koccanásokat figyelmeztető jelzéssel segíti elkerülni, pl. egy alkalommal túl közel jött hozzánk egy autó és a panelen piros színnel feltűnt a koccanás veszélye, valamint hanghatás is jelezte, hogy igyekezzünk a helyzetből kilépni.

A kerékpárokat az autón kívül szállítva a méretes csomagtartóban szellősen maradt hely a csomagok elrendezésére, sőt még további 2 utast is remekül el tudtunk volna szállítani. Külön tetszett az autó magas felépítése, a többi autó felett átlátva komfortos volt belátni az utat és tekintélyt parancsoló méretei miatt az autópályán is kivívta magának az elismerést. A belső kialakításnál kiemelnénk a műszerfalon található szellőzőnyílások minden irányban forgatható és mozgatható lemezkéit, amely lehetővé teszi, hogy a légáramlatot pontosan oda irányítsuk, ahova szeretnénk. Ennek a funkciónak a hiánya sok más autó modellnél igen bosszantó tud lenni. Az érintőképernyős audiorendszer okostelefon-csatlakozási lehetőségen keresztül pedig egy gyors mozdulattal betáplálhatjuk a telefonszámainkat a panelbe és máris gond nélkül telefonálhatunk úgy, hogy a mobilt még csak kézbe sem vesszük. 

Összességében annyira bejött számunkra a Suzuki Vitara, hogy szívesen újítanánk egy ilyet a családi flottába!

 

Hirdetés