- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Ugyan ezt a túrát is hegyikerékpárral jártam be, de igazából egy gravel géppel, vagy trekkinggel is megtehető. Sokkal fontosabb a jó erőnlét, mert szintkülönbség azért van benne rendesen. Összesen 700 méternyi, ha a Csorba-tavat is útba ejted.
Ahogy már a másik Magas-Tátra MTB túraajánlóban is említettem, nem szeretek 10 EUR-kat kidobni a parkolásért, ami semmi mást nem jelent, mint hogy megállhatsz az út szélén. Itt is megoldottam „okosban”, mivel a Poprádi-tóhoz vezető aszfalt kereszteződésében szintén van ingyenes parkolási lehetőség, már ha korán érkezel. Ez olyan 6-7 óra közötti időpontot jelent nyáron. Szintén említettem már azt is, hogy ugyan legális bringás útvonalról van szó, de a gyalogosoknak mindig elsőbbségük van, így duplán indokolt a korai indulás a hegy felé.
Az útvonal technikailag nem nehéz, eleinte aszfaltozott úton haladunk, utána térünk át a földútra, de ez is tekerhető egy átlagos trekking, vagy gravel bringával. Erőnlétileg, ha nem elektromos bringával megyünk, mint ahogy én is, nem árt az átlagosnál picit jobb, mivel a szintkülönbség azért elég jelentős, főleg ha a Csorba-tóhoz is felmegyünk még. Szerencsére a Poprádi-tónál van étkezési lehetőség, méghozzá az általam legkedveltebb tradicionális főtt ételekből is. Az árak is egész barátiak, a Balatonhoz szokott szemnek megnyugtatóan olcsó.
Érdemes lassan nekikezdeni a hegynek, mert az eleje meglehetősen lankás, aztán kezd bedurvulni, bár olyan nehézség, meredekség, mint a Zöld-tavi menedékházhoz vezető úton van, itt nem lesz. Az út során több pihenőhely is található, így ha viszünk magunkkal ennivalót, akkor út közben is tudunk kényelmesen enni. Igazából ha a szállásunk nem a Csorba-tó környékén van, hanem valahol Tátralomnicnál, akkor sincsen gond, mivel a tátrai vasúton az electrickán szállítható bringa is. Ekkor a leszállási pont egy kicsit feljebb van, mint az autós parkoló.
A Poprádi-tó közkedvelt a túrázók körében, mindig sokan vannak itt, és nem csak a kocaturisták, hiszen innen indul két híres túraútvonal is. Az egyik a Rysy 2499 méter magas csúcsára, a másik az Ostrva hágóra, amin keresztülfut a Magistrale, ami a Tátrát átszelő jelzés. Én még meglátogattam a szimbolikus temetőt is, ahol nagyon sok magyar hegymászó emlékhelye is található, akik a Tátrában fejezték be életüket. Ide hivatalosan nem lehet feltekerni, én is toltam csak a bringát. Viszont télen a lavina veszély miatt nem látogatható, így csak nyáron van rá esély. Szerencsére a korai időpont miatt egyedül voltam, és végtelenül megnyugtató hely, van egy varázsa. Még ha szomorú varázsa is.
Ha kellően fáradt vagy, akkor már csak le kell gurulni az autóig, vonatig, de ha meg szeretnéd nézni a Poprádi-tavat (nagyon érdemes ha már itt vagyunk), akkor a vasúti sínek előtt jobbra kell majd fordulni, és még mászni némi szintet. Amennyiben azt hittük, a fenti tónál voltak sokan, akkor ezt hamar elfelejtjük. Hivatalosan a Poprád-tó körüli murvás úton nem lehet kerékpározni, de én szépen lassan gurultam körbe, és így senki sem szólt érte. A látvány pedig kárpótol mindenért, minden kanyar, a tó minden métere egy-egy újabb fotóért kiált.
Kilométerben mérve nem túl vészes a táv, hiszen 19 km-t mutatott a végén a GPS, de ehhez 700 méternyi szint társult, ami hazai viszonyok között nem kevés. Ettől függetlenül minden métere megérte.