- Futás
- Hegymászás
- Kerékpár
- Túra
- Sí
Ha kicsi a csomagtartód, told meg még eggyel! Három gyerekkel síelni menni, vagy éppen a haverokkal, sosem volt egyszerű feladat, hiszen a tetőt elfoglalják a sílécek, snowboardok, többnyire a bakancsoknak már csak a csomagtartóban marad hely, de hát valahová még a bőröndöket is tenni kéne... Erre nyújt megoldást a Thule Arcos Box ami kétféle méretben kapható.
Pedig a fent említett felállás azért nem is sci-fi, mi is három gyerekkel rendelkezünk, és egy nyaralás, vagy telelés azért komoly kihívás elé állítja az autót. Főleg rakodótér tekintetében. Nyáron ugyan nem viszel magaddal sífelszerelést, de két SUP szállítása nagyjából le is nullázza a tetőboxunkat, vagy ha felraksz egy általam is tesztelt Thule tetősátrat akkor hamar elfogy a hely, és hát a mai autók csomagtere nem akkora mint régen. Az X5/Q7/GLS tulajok sem lélegezhetnek fel sokkal jobban mivel alig 40-60 literrel nagyobb belméretűek mint az én 8-as Golfomé... Aki meg a harmadik üléssort is felhajtja, és 7 személlyel akar utazni, annak igencsak fel kell kötnie az alsóneműt!
Az Arcos Box vonóhorogra szerelhető akárcsak a kerékpárszállítók, és alig növeli az autó légellenállását, én nem is igazán vettem észre észlelhető különbséget a tesztutak alatt. A doboz felszereléséhez szükség lesz egy Arcos Platform nevű keretre is, ami nem tudom miért nem képezi a részét, hiszen nélküle nem felrakható, és csak ez a doboz szerelhető rá, pl bringaszállítók nem, így még csak nem is multifunkciós. Kétféle méretű Box kapható, a kisebbik 300 literes űrtartalmú, a nagyobbik 400-as. Bőröndök is simán elférnek benne, sőt vannak benne csomagrögzítő fülek, és hozzá való kötöző is, így ha nincsen tele, akkor is meg lehet akadályozni a csomagok csúszkálását.
A felszerelése pofonegyszerű, de két ember szükséges hozzá. No nem a súlya miatt, mivel üresen 30 kg alatt van a platformmal együtt, hanem azért mert nagy a mérete, és rá kell tudnod zárni a vonóhorogra is. Maga a zárószerkezet kényelmes fogású, nem szükséges nagy erő a lenyomásához, és határozottan érezhető mikor van a megfelelő (zárt) pozícióban. Mivel nem dönthető mint a kerékpárszállítók, ezért az elektromos kábel csatlakoztatása nem könnyű, és főleg téli időszakban oda veri az autó a dzsuvát az útról, így érdemes nem a báli kabátban odanyúlni, a lökhárító és a doboz között nincsen túl nagy hely. Természetesen mindenféle világítás megtalálható rajta, és mivel vélhetően a rendszámtáblát is takarni fogja, ezért kapott ehhez tartót, és megvilágítást is. 50 kg-mal terhelhető, ami bőven elegendő.
Rossz időben a hátsó ajtóm nyitógombja vállalhatatlan állapotú szokott lenni (a tolatókamerával együtt), így kicsit tartottam tőle, hogy a doboz milyen lesz megérkezéskor. Szerencsére akkora túlnyúlása van, hogy a nyitógombja környékén még csak vizes sem nagyon volt. Szépen lehetett látni, hogy a levegő és a víz valahol a doboz teteje közepénél hagyja el a vontatmányt, így a lámpák is szép tiszták maradtak. Zárórendszere ugyanazon az elven működik mint a Motion XT tetőboxomnál, a kulcsot nem tudod addig kivenni, míg valóban zárt állásban nincsen a boksz teteje. Arra kell csak figyelni, hogy ne fentről nyomd középen a műanyagot, hanem a záraknál célszerű megnyomni két helyen, és akkor szépen bekattan. Szintén egy kulcsos működésű, tehát a vonóhorog fejet ugyanazzal zárod mint a dobozt.
Minőségben hozza azt amit a svéd gyártótól megszokhattunk, minden egyértelmű, minden patentül működik, nincsen a jó-jó de.... érzésünk. És hát persze ne is legyen, mert azért vastagon megkérik az árát. 369.900 Ft az Arcos Box ára (L-es méretben), amihez még hozzájön 149.900 Ft a platformért. Azért ez több mint fél milla, de ennek ellenére megéri sokaknak. Sokféle élethelyzet lehet amikor nélkülözhetetlen lehet. Egy kisebb nem kombi autó, egy gyerek plusz babakocsi, és máris megoldhatatlanná válhat az utazás. Vannak autók amihez a spéci tetőkonzolok nagyon drágák, így ott már a tetőboxal együtt simán ilyen árnál lehetsz, és kisebb autókra nem megy fel az XXL-es tetőbox sem, ami ilyen űrtartalmat tudna. Manapság a sok SUV esetében nem mindig egyszerű a tetőre parkolni a magasságuk miatt, ilyenkor is jobb választás lehet ez. Persze van némi hátránya is, ez pedig parkoláskor jelentkezik. Míg a tetőboxokkal a mélygarázsoknál kell vigyázni, ezzel a szűk parkolóhelyeken. A tolatóradar evidens módon nem működik felrakott dobozzal, viszont így most nem verte össze az út a tolatókamerát, ami nagy segítség volt tolatáskor. Ha választanom kellene, hogy egy Motion XT XXL vagy ez, akkor a tetőboxot választanám, hiszen olcsóbban megúszom, és könnyebb parkolni, ha viszont a fenti okok miatt az is kevés, akkor szerencsére itt a megoldás! Nyilván olyanoknak lesz célszerű, akik garázzsal is rendelkeznek, hiszen leszedve valahol tárolnod kell, és ez nem fog beférni a szekrény mögé. Ha viszont van hozzá helyed és van rá kereted, akkor eléggé „must have thing”.