Grosseck - Speiereck csúcstúra

Simon Ádám
A Grosseck - Speiereck csúcstúra hossza 5 Km. Az útvonal szintemelkedése 410 m, szintideje 4 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

A Speiereck hüttében töltöttünk néhány napot és az innen induló túralehetőségek közül az egyik leglátványosabb a Speiereck csúcsig tartó túra/kirándulás. A térkép az oda-vissza útvonalat mutatja, de igény szerint van lehetőségünk teljes kört is tenni.

Grosseck - Speiereck túraleírás

A Grosseck csúcsnál lévő Speiereck hüttétől indulva az adótorony után a széles dózerútról jobbra leválik egy kis gyalogösvény, melyet a Speiereck Gipfel tábla is jelez. Ez az útvonal többnyire könnyen járható, néhol sziklásabb terepen halad végig a gerincen, kissé hullámvasút szerűen. Maga a kitaposott ösvény kellően széles és biztonságos, de néhány méterre jobbra és balra is meredek lejtő/szakadék tátong, ezért érdemes az ösvényen maradni. A gerinc jellegéből adódóan végig szemmel tarthatjuk az előttünk lévő Speiereck csúcsot és a mögöttünk lévő Grosseck-et (pontosabban az abból kinövő adótornyokat), így sosem fogjuk úgy érezni, hogy eltévedtünk (persze ez tiszta időjárás mellett igaz, bár nagyon rossz időben amúgy sem ideális itt túrázgatni).

Grosseck - Speiereck csúcstúra-1

A Speiereck gerincet egy füves hegyoldalon érjük el, majd a csúcsig valamivel sziklásabb és mivel magasabban fekszik, izgalmasabb és látványosabb útvonalon lépdelünk és végül egy rövid szerpentinen mászunk fel a Speireck csúcsára. Innen ugyanezen az útvonalon visszatérhetünk a kiindulási pontunkra, de ha inkább körtúrát tennénk, akkor akár a sípályán, akár a kijelölt turistaútvonalon leereszkedhetünk a Sonnenbahn érintésével a Trogalmsee-kettősig, majd onnan akár a babakocsival is járható Sonnenhang-wegen, vagy az izgalmasabb Schmetterlings Weg mentén visszajutunk a Speiereck hüttéhez.