Stájer Vas Útjának hatodik szakasza részben avagy bányától a smaragdzöld tóig

A Stájer Vas Útjának hatodik szakasza részben avagy bányától a smaragdzöld tóig hossza 5.5 Km. Az útvonal szintemelkedése 140 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Ausztria területén található.

A 200 kilométer hosszú Stájer Vas Útja (Styrian Iron Trail) vándortúra St. Michaelből indul, és 10 szakaszból áll. Nem csak lélegzetelállító látványokban gazdag, de ahogy azt a neve is sugallja, a környék igen nagy múltú vasércbányászatának emlékhelyeit fűzi fel. Az útvonalba bármelyik szakasz elején becsatlakozhatunk – az első 3 és utolsó kettő könnyű sétát, a következő 5 kifejezetten nehéz és fárasztó túrákat ígér…

Stájer Vas Útjának hatodik szakasza részben avagy bányától a smaragdzöld tóig-5
A hatalmas külszíni vasbánya panorámája kíséri távozásunkat
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Kiindulópont

A hatodik szakaszt mi most csak részben sétáltuk le, hiszen az első pár kilométere könnyedén rövid időn belül teljesíthető Leopoldsteinersee-ig, ezáltal kiváló kiegészítő program például hazautazás előtt.

Eisenerzből indulva kicsit több mint 3 kilométert gyalogolunk betonon – eleinte a város utcáinak járdáin, majd kisforgalmú mezőgazdasági úton az erdőben. Ez utóbbi szakasz rövid ideig meredekebben, majd könnyedén emelkedik. Érdemes hátunk mögé tekintgetni az út elején, mert jó rálátás nyílik Közép-Európa legnagyobb külszíni vasércbányájára, mely hatalmas lépcsőzetes kúpként magasodik a város épületei fölé.
A jelzéseket követve jutunk el azon T-elágazáshoz, melyben ha egyenesen teszünk pár lépést a fák között már hívogató szemközti hegy fele, akkor csodálatos panorámában lehet részünk. Innen visszatérve a jelzett útvonalra immáron dózerúton bandukolunk, enyhén lefele, majd tábla jelzi az elágazást, ahonnan ösvényen haladunk egyre jobban lefele.

Stájer Vas Útjának hatodik szakasza részben avagy bányától a smaragdzöld tóig-10
Csónakázhatunk is a Leopoldsteinersee-n
Forrás: Paraferee - Mozgásvilág

Leopoldsteinersee

Bő 5 kilométernyi séta után érkezünk meg a smaragdzöldvízű Leopoldsteinersee partjára (amihez le kell térnünk a Stájer Vas Útja jelzésről ahogy meglátjuk a tavat). A tó környéke túra-, klettersteig -, sziklamászó- és futó útvonalakban gazdag, és hűs vízében fürödhetünk is, valamint csónakázásra is van lehetőség. A partját követve egy közel 4 kilométeres sétányon kerülhetjük meg a csodálatos tavat, melynek túlsó végében étterem is található.

Fontos tudnivalók

• Az útvonal első pár kilométere forgalmas út mellett halad, még úgy is, hogy járdán haladhatunk, legyünk körültekintőek ezen a részen
  • Bár a túránk rövid, minimum 1 liter/fő ivóvizet vigyünk magunkkal!
  • A túrabot ajánlott, a magasszárú bakancs nem szükséges - félcipőben is könnyedén és kényelmesen végigjárható!
  • A leírásban szewreplő útvonal áprilistól októberig ajánlott!